Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор
Вагон - бистра тип "ARmz"

Мнение от VESO »

Смятам , че е нужно такава тема да се отдели самостоятелно , като това мое схващане се потвърди при гледките , които се откриха пред мен днес , затова да подам конкретната информация.

Днес , 10-ти септември бе проведен и успешно реализиран поредният форумен проект , като една от целите бе посещение на бившия правителствен "Ремиз" и разглеждане на един от вагоните - бистра , които пристигнаха у нас , по - известни като "втората доставка".За първата е излишно да говорим , има си цяла тема , само да наблегна - те се водят серия 97 , тип "ARkimbz" , което означава второкласен бюфет с първокласни купета и отделения.Снимки също сте виждали в другата тема.
Това бистро , на което попаднахме днес е коренно различно от тези , в които съм бил досега.Води се тип "ARmz" - изцяло първокласен бюфет с първокласно отделение и оборудвани бар и кухня.На външен вид представлява това , ето и друга снимка на номера.Както забелязвате , той е грешен и ако действително серията е 97 , би следвало вагонът да е сертифициран за 200 км/ч (както бистрата "ARkimbz") , а така написано "160км/ч" и според вида отопление (1500 V ~ 50 HZ , 800 A) , този тип бистро следва да бъде серия 71 (както немските спални вагони , които дойдоха наскоро).Не е поправен типа , тъй като в документацията фигурират съвсем други букви , но бяхме уверени , че само след месец буквите , както и серията ще бъдат сменени.И още една подробност - при идването си в България , са демонтирани пантографите на вагоните , които са служили за захранване на кухнята с електричество.

Какво представлява вагонът отвътре? В началото посредством плъзгаща се врата се влиза в салонно първокласно отделение с много удобни седалки.Както от снимката се вижда , схемата както при вагоните серия 63 е запазена - 2 седалки от едната страна и 1 от другата , като самите седалки са особсобени в сепарета 2X2 и 1Х1.
Посредством обикновена врата се преминава в бар-отделението , като интериорът е изпълнен с изключително меки и топли цветове , удобни и практични столове и маси с лампа на всяка от тях.Ето една снимка , за да видите нагледно това , за което говоря.Самите лампи подсилват усещането на красота и романтика , особено , когато вагонът е в състава на влак , пътуващ на свечеряване.

В края на отделението е разположен бара ето и снимка на същинската част.Малките масички също могат да се използват и на стената до тях има контакти за 220 V , в които спокойно може да се зарежда преносим компютър.

Зад бара следва кухненското помещение , което представлява това , което прави от вагона типичен ресторант , а не обикновено бистро.Зад единия от фризерите има умивалня с пригоден апарат за течен сапун.
От снимките на тези вагони , които преди време пуснах (да напомня) се вижда голяма странична врата. Тя служи за вкарване на продукти в кухнята директно , без да се използва салона и свръзаните с това неудобства.

Един недостатък - вагонът е климатизиран и единственият прозорец , чиято горна малка част се отваря се намира точно срещу кухнята , в края.От другата страна с отваряща се горна част е само този на тоалетната. Малко за нея - това бе единственото нещо , което ме разочарова.На външен вид като в обикновените седящи вагони , не е пригодена за инвалиди и не е никак широка , като при другите бистра (едно уточнение - Bdz_Bg и Rexkos няма да могат с окичени на ушите клонки да се снимат вътре едновременно и двамата).В нея имаше контакт , пригоден и надписан за 220V.

Пояснение - лампите в отделението , където е бара са включени долу в контакти.Да не сте си помислили да вадите щепсела и да включите да зареждате преносимия компютър или мобилния телефон - на контактите изрично е написано 120 V и така се лишават хората от една чудесна възможност да зареждат и работят със съответния уред , докато се хранят.

Ето и една снимка на талигата , втора на вагона в компанията на другото бистро - тип "ARkimbz" , от която може да видите разликите между двата типа и трета , направена отдалече.За тези вагони се носят различни слухове за това на кои влакове ще се пускат и каква ще е "обвръзката" и съвместяването с другите бистра , засега мненията са категоризирани в 2 групи:
1. "ARmz" (новите бистра) на "Сл.Бряг" (1 брой) и "Зл. Пясъци" (2 броя) , а "ARkimbz" (старите бистра) на 8611 и 8614;
2. "Сл. Бряг" и "Зл. Пясъци" да си останат със старите бистра , а новите да се пуснат на влаковете с най - дълги времепътувания (варненските групи на 8611 и 8614) , което е нормално от гледна точка на това пътниците , пътуващи на дълги разстояния да имат възможност да хапнат някаква по - разнообразна храна.
Извън тези становища са изказват мнения за пускането на някои от бистрата по 5-та и 7-ма линия , но нека да изчакаме известно време , за да видим къде точно ще отидат.

За финал снимки за спомен:
- в първокласния салон;
- в първокласното отделение.


Стигнахте ли до тук? :D Щом сте стигнали , значи ви е било интересно ; предлагам в тази тема да се публикуват снимки и пускат коментари , а ще помоля Марио да направи съответната такава в специализирания раздел за техническа информация , където да се опишат подробно техническите показатели , приложат схеми и чертежи и се сравнят нагледно двата типа по - свестни бюфети , с които разполагаме.
Благодаря за вниманието!
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Щом е демонтиран пантографа, кухнята как (и дали) ще работи?
Видях, че крана за наливна бира е монтиран вече... :lol:
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Ще получава електричество от кабела за ВО на машината.Така преди време се движеха старите вагони - ресторанти. Те нямаха пантографи.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Labros написа:Щом е демонтиран пантографа, кухнята как (и дали) ще работи?
Видях, че крана за наливна бира е монтиран вече... :lol:
В Германия, вагоните от този тип са се водели ARmh за скорост 200 км/час. Пантографите са премахнати май още там - някаква модификация вероятно. Ето снимка с пантограф. У нас няма как да се използва тази опция, тъй като нямаме унифицирана система за командване от локомотива. Ако купим някога ES64U2 или ZS 444, тогаз има файда от пантографите - ще могат да се управляват от локомотива спокойно и няма да се налага бармана да научава положението на всяка вставка или паяк.

Иначе като цяло, ресторанта е много добре оборудван, планировката е изпълнена така, че максимално да се използва мястото, има врата за директно товарене на продукти в кухнята, абе немска работа!

Според мен не би било лошо тези вагони да се включат в съставите на някои УБВ заедно с композиции от новорециклирани 63-ки. Още повече системите им за управление позволяват директно командване на осветлението от първия вагон.
64.19
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

ARmz вагонът намиращ се в Ремиза е наиситина много, много добър. Това, което Веско снима е малка част от истинското усещане във вагона.
Като впечатления стандартен RIC вагон, който си плаче да бъде пуснат на Север - към Видин например да бъде във 7621/7624 (тъй като само така ще може да обикаля на два влака) заедно с лачени 74-ки или от новата партида 63!

Относно комфорта на пътуване - наистина един от най-луксозните вагони вкарвани някога (изключае Витоша и Корона) - седалките са удобни с регулиране както по хоризонтал така и на облегалката (което мисля, че се случва за пръв път по нашите ширини).
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Никакъв Видин... давайте ги на УБВ бистрата ала ресторанти 2-ра доставка... определено са лукс на колела, а да вметна, че при бистрата 1-ва доставка серията също е сбъркана тъй като целите бистра се водят 1-ва класа, а не второкласни бюфети с първокласни купета... :roll: някой пак е спал и не е догледал нещата... :D :lol: дано още такива ресторанти, които много ще се харесат от пътуващите се появят и тръгнат на повечето УБВ... щорите, лампите... само дето плазмен телевизор с цифрова телевизия няма... :D :lol: инак всичко е много хубаво отвътре - няма търпение да ги пробвам като ги пуснат... това са си баш ресторанти, не са никакви бистра 8) идеално биха пасвали на новата партида 63, докато старите бистра пък ще пасват на старите 63, колкото останат и на които влакове :D :lol: малко ще се отклоня от темата, но какво стана с бюфетите серия 40 движещи се на Родопите за последно, преди това на Чайката и Дианата? Те някога били ресторанти, но напоследък май потънаха вдън земя... :?
Мнения: 1178
Регистриран на: Чет Авг 14, 2008 3:57 pm
Местоположение: Русе/Свищов

Мнение от Vancho »

Ако седма линия минаваше през Ч бряг, друго щеше да кажеш :lol: /в кръга на шегата/ :)
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Аа така ли? А ако стигаше до Русе, а? Фабрика за пари няма да ви стигне... :evil:
Мнения: 1178
Регистриран на: Чет Авг 14, 2008 3:57 pm
Местоположение: Русе/Свищов

Мнение от Vancho »

Не те разбрах, ама карай... Не знам за седма, ама по втора в бистрото населеността граничи с нулева, иначе Златните си се пукат по шевовете събота и неделя, а бистрото празно. Не че във Видинско ще могат да си позволят лукса да плащат за храна по време на пътуването, просто защото там нещата са плачевни и немотията е голяма.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Nikss написа:.....при бистрата 1-ва доставка серията също е сбъркана тъй като целите бистра се водят 1-ва класа, а не второкласни бюфети с първокласни купета...

Nikss , серията на бистрата от първата доставка си е точно 97 - погледни тази снимка и забележи - скоростта от 200 км/ч и отоплението 1500 V , 50 Hz и 800 А указват действително серия 97.Между другото да направя едно уточнение - тези бистра със знака "ee" който е изрисуван , имат само ел.отопление - като серия 63 и седящите 97-ци , които сега пътуват на "Сл.Бряг".Изглежда парно отопление не е предвидено за тях.
Колкото до това , което по - горе написа , ти имаш предвид конструктивното означение на вагона (именно то определя какъв ще е той , а не серията).Цифрите са 85 , което означава "втора класа вагон с бюфет" , отново грешно , тъй като с 85 са означени всички бюфети , които се движат у нас.За този вагон , цифрите трябва да са 84.
Аз още веднъж казах , сега да повторя - бистрото "ARkimbz" е действително второкласен бюфет с първокласни купета и отделения.Самият бюфет и интериора се водят второкласни , тъй като на снимка съм виждал друг тип бюфети - "ARkimAz" , на които и интериора , където е бара е първокласен , с коренно различна тапицерия и мебелировка.И последно , за да няма неразбрали:
- това е първа класа , това също;
- а това е втора класа.Първата класа на това отделение за хренене , където е бара изглежда съвсем различно с меки кресла , оформени като сепарета и с черена плюшена тапицерия.У нас такива бистра не са доставяни.
Nikss написа:.... какво стана с бюфетите серия 40 движещи се на Родопите за последно, преди това на Чайката и Дианата? Те някога били ресторанти, но напоследък май потънаха вдън земя... :?
Бюфетите от серия 40 (сините) стоят на гаражните коловози на центр. София , като и двата са скрити зад "митеранките" (зелените вагони от серия 37).Все още не е пипано нищо по тях.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Весо, пак не можахме да се разберем... щом бара и прилежащите му сепарета се водят втора класа, защо отвън над всички прозорци по протежението на цялото бистро има жълта лента и надписи указващи 1-ва класа, а не само над прозорците, които са от купетата и салона? Пак нещо са объркали тия в НИИТ... а инак по-горе имах в предвид, че ги водят второкласни бюфети, а реално отвън като ги погледнеш жълтата лента е над всички прозорци което значи, че трябва да се води първокласен бюфет - в сравнение с бюфет от серия 85 47 тези са си направо бизнес класа (като изключим проблемите, които дават)...
А сега към Ванчо: Не си мисли, че са толкова празни бистрата, но не забравяй, че и местата вътре са малко - едва 5-6 сепарета - е колко човека могат да се хванат на едно сепаре? Максимум 4 човека - това прави между 20 и 25 човека, а един влак със 5 второкласни и първокласен вагон да имат примерно между 150 и 250 човека общо за целия влак... е извинявай, ама грешиш... въпреки проблемите пак уж с количката обикалят, не може пък хептен никой да не ходи там. :wink: Помисли малко по въпроса и пак ще дискутираме. :arrow:
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Nikks , просто някой немарлив бояджия не си е вършил работата и за него понятието вагон с първа и втора класа едновременно не съществува.Най - правилно е жълтата линия да е само над купетата и отделението , след това се прекъсва над сепаретата за хранене и продължава над самия бар , все пак означението е "ARkimbz" , а не "ABRkimbz".Най - общо барът е първа класа , сепаретата за хранене - втора , отделението - първа , купетата - първа , само не знам крайното купе "със специално предназначение" коя класа се води , а също така и тоалетната. :D Само че на никой не му се занимава - то в Ремиза цял ресторант стои с напълно грешни номер и тип , ти сега си седнал за една жълта линия да ревеш. :D
Ванчо , мислиш ли , че ако пуснат един "ARkimbz" на 4611 / 4612 населеността вътре ще е по - голяма от тази в 2601 например?
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Ем нямам нищо против, ама само залъгват пътниците тез апаши като правят така... :D :lol: аз съм съгласен бистрата от 1-ва доставка да си останат изцяло първокласни с презумпцията да се промени третата двойка цифри от 85 на 84 и приключваме въпроса. :D :lol: А за новопристигналото бистро-ресторант с номер 97 004 предлагам да няма никаква лента отгоре - както са нашите ресторанти и да се промени надписът на коша... 8) :arrow:
Мнения: 1178
Регистриран на: Чет Авг 14, 2008 3:57 pm
Местоположение: Русе/Свищов

Мнение от Vancho »

VESO написа: Ванчо , мислиш ли , че ако пуснат един "ARkimbz" на 4611 / 4612 населеността вътре ще е по - голяма от тази в 2601 например?
Ванчо не е казал че го иска за 4611/12. За тоя влак искам просто да му се понатегне разписанието. Темата беше за седма и пета линия и дали е удачно да се пускат там. Според мен е редно по други дестинации /не говоря непременно за Русе :twisted: / да се пуснат тези вагони /или предните бистра/, защото ми се струва, че по този начин ще се привлекат пътници и не толкова предпочитаните влакове ще бъдат по посещавани, защото хората ще осъзнаят колко много са рпедимствата :P, а това бистро определено е едно сред тях . Аз не смея да си помисля за едно ЕКС ДБ да пуснат тук, само тръпна колко още ще намалеят пътниците по горските влакове заради ''уникатите'' конски вагоните, та да ги спрат и тях, ти си заговорил за Бистро :lol:
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Влаковете , които трябва да имат бюфети / бистра / ресторанти (както искате ги наричайте) следва да бъдат такива на дълги разстояния , най - вече тези за Черноморието.За 5-та и 7-ма линия не знам дали ще бъда оправдано , но нека да видим окончателното разпределение.
Публикувай отговор

Обратно към “Дискусии | Discussions here”

Информация