Днес , 10-ти септември бе проведен и успешно реализиран поредният форумен проект , като една от целите бе посещение на бившия правителствен "Ремиз" и разглеждане на един от вагоните - бистра , които пристигнаха у нас , по - известни като "втората доставка".За първата е излишно да говорим , има си цяла тема , само да наблегна - те се водят серия 97 , тип "ARkimbz" , което означава второкласен бюфет с първокласни купета и отделения.Снимки също сте виждали в другата тема.
Това бистро , на което попаднахме днес е коренно различно от тези , в които съм бил досега.Води се тип "ARmz" - изцяло първокласен бюфет с първокласно отделение и оборудвани бар и кухня.На външен вид представлява това , ето и друга снимка на номера.Както забелязвате , той е грешен и ако действително серията е 97 , би следвало вагонът да е сертифициран за 200 км/ч (както бистрата "ARkimbz") , а така написано "160км/ч" и според вида отопление (1500 V ~ 50 HZ , 800 A) , този тип бистро следва да бъде серия 71 (както немските спални вагони , които дойдоха наскоро).Не е поправен типа , тъй като в документацията фигурират съвсем други букви , но бяхме уверени , че само след месец буквите , както и серията ще бъдат сменени.И още една подробност - при идването си в България , са демонтирани пантографите на вагоните , които са служили за захранване на кухнята с електричество.
Какво представлява вагонът отвътре? В началото посредством плъзгаща се врата се влиза в салонно първокласно отделение с много удобни седалки.Както от снимката се вижда , схемата както при вагоните серия 63 е запазена - 2 седалки от едната страна и 1 от другата , като самите седалки са особсобени в сепарета 2X2 и 1Х1.
Посредством обикновена врата се преминава в бар-отделението , като интериорът е изпълнен с изключително меки и топли цветове , удобни и практични столове и маси с лампа на всяка от тях.Ето една снимка , за да видите нагледно това , за което говоря.Самите лампи подсилват усещането на красота и романтика , особено , когато вагонът е в състава на влак , пътуващ на свечеряване.
В края на отделението е разположен бара ето и снимка на същинската част.Малките масички също могат да се използват и на стената до тях има контакти за 220 V , в които спокойно може да се зарежда преносим компютър.
Зад бара следва кухненското помещение , което представлява това , което прави от вагона типичен ресторант , а не обикновено бистро.Зад единия от фризерите има умивалня с пригоден апарат за течен сапун.
От снимките на тези вагони , които преди време пуснах (да напомня) се вижда голяма странична врата. Тя служи за вкарване на продукти в кухнята директно , без да се използва салона и свръзаните с това неудобства.
Един недостатък - вагонът е климатизиран и единственият прозорец , чиято горна малка част се отваря се намира точно срещу кухнята , в края.От другата страна с отваряща се горна част е само този на тоалетната. Малко за нея - това бе единственото нещо , което ме разочарова.На външен вид като в обикновените седящи вагони , не е пригодена за инвалиди и не е никак широка , като при другите бистра (едно уточнение - Bdz_Bg и Rexkos няма да могат с окичени на ушите клонки да се снимат вътре едновременно и двамата).В нея имаше контакт , пригоден и надписан за 220V.
Пояснение - лампите в отделението , където е бара са включени долу в контакти.Да не сте си помислили да вадите щепсела и да включите да зареждате преносимия компютър или мобилния телефон - на контактите изрично е написано 120 V и така се лишават хората от една чудесна възможност да зареждат и работят със съответния уред , докато се хранят.
Ето и една снимка на талигата , втора на вагона в компанията на другото бистро - тип "ARkimbz" , от която може да видите разликите между двата типа и трета , направена отдалече.За тези вагони се носят различни слухове за това на кои влакове ще се пускат и каква ще е "обвръзката" и съвместяването с другите бистра , засега мненията са категоризирани в 2 групи:
1. "ARmz" (новите бистра) на "Сл.Бряг" (1 брой) и "Зл. Пясъци" (2 броя) , а "ARkimbz" (старите бистра) на 8611 и 8614;
2. "Сл. Бряг" и "Зл. Пясъци" да си останат със старите бистра , а новите да се пуснат на влаковете с най - дълги времепътувания (варненските групи на 8611 и 8614) , което е нормално от гледна точка на това пътниците , пътуващи на дълги разстояния да имат възможност да хапнат някаква по - разнообразна храна.
Извън тези становища са изказват мнения за пускането на някои от бистрата по 5-та и 7-ма линия , но нека да изчакаме известно време , за да видим къде точно ще отидат.
За финал снимки за спомен:
- в първокласния салон;
- в първокласното отделение.
Стигнахте ли до тук?

Благодаря за вниманието!