Публикувано на: Вто Дек 21, 2010 6:33 pm
235 повече няма да се види в движение. Свалени са доста чаркове за другите локомотиви. Като вкарат 44002 в Кончар на ПР ще вземат и компресора на 235 за 002. 46219 има проблеми с редуктор.
Специализиран форум за железопътен подвижен състав | Specialized forum for railway rolling stock
https://forum.blf.bg/
Поста на Ghost е стар, но проблемите за които говори се задълбочават. До колкото разбрах (за 46-2хх и 44-001[2] подразбираме по нещо от приказки на маса) тахогенераторите се размагнитвали и след 5 години стават неизползваеми. С тахопреобразувателите пък проблемите са не по-малко "розови". В Пд се търкалят 4-5 комплекта механичен тахогенератор + преобразувателна платка, всичките повредени. Никаква документация няма за тях. Никой нищо не знае. Няма информация как се диагностицират, няма схеми за преобразувателната платка, няма схеми на цялата противобуксувъчна защита. Никой нищо не може да прави без необходимите схеми и документация. Кончаристите правят някакви заклинания по компютъра с лаптоп, но това не е достъпно за БДЖ. Пълен абсурд. Договорите били такива ми разправят началници и управници. Кончар не дължал нищо на БДЖ. Точка!Ghost написа:46 204, 208,219,243 са с тахогенератори. Поради липса на такива е въпрос на време кога локомотивите ще спрат от експлоатация. То не че и от таходатчиците има, но като няма вече накъде в Кончар сменят по някой друг.
За 46 200 серия по депата няма никакви резервни части и затова и подръжката е на това ниво. С подръчни средства и постоянно търсене на някакъв аналог с възможно най-ниската цена естествено.
Всъщност и на едните и на другите модернизирани локомотиви механичните устройства монтирани на буксите са тахогенератори, като при тези с преобразувателна платка са въртящи се трансформатори (така наречените resolver), което пак може да се каже тахогенератор.Ghost написа:46 204, 208,219,243 са с тахогенератори. Поради липса на такива е въпрос на време кога локомотивите ще спрат от експлоатация. То не че и от таходатчиците има, но като няма вече накъде в Кончар сменят по някой друг.
Е да ама сърбите поне имат някаква документация. Да ама не и тук.lok45111 написа:Що се касае иначе до описаните от Дидо проблеми, 2003 г когато бях по Сърбия, там също патеха с ПБЗ на техните сърбо - кончаризирани шестооски и имаше доста ядове, но там проблема се оправяше с директен "+" MS1(M-0800) на пр. 708 или 709(няма значение на кой от двата, и в двата случая ПБЗ спира да разтоварва ТД). С тоя шунт се "скопяваше" и защитата от движение със задържана локомотивна спирачка. Но не съм сигурен дали на 46 200 схемите отговарят, трябва да се поизкопчи някакво инфо.