
Държа да подчертая ,че тук опредлено наблюдавам доста не компетентни отговори отностно техническото състояние на локомотивите 46-00 и 46-200. Сами по себеси локомотивите имат своите констроктивни предимстава и недостатъци. За съженелие в бг проблема е некомпететното отношение на повечето мислители на тема локомотиви ,защото аз намерих значителни конструктивни недоумислици при всички серии локомотиви обслужвани в бдж. Най-простата и далеч по успешна модернизация имат само локомотивите серия 40 на G.F.R. Оослужвани от Б.Ж.К. и върнати миналата година на румънската компания.Техният софтуер беше на светлинни години от този на хърватските локомотиви.Относно буксуването. Значи тия дето пишат тези глупости за механиката и натоварвжаето на локомотива , много ви моля. прочетете какво е кофициент на надежност и теглово-уравновесен товар за да видите какво е поведението на локомотива в атакуващите ръбове, дължина на талигите, междуталигов съединител, и не на последно място взаимодействието на металогуменните елемнти в първичното ресорно окачване. хубаво е да се интересувате ама е хубаво и да почетете малко , а не да е плод на халтурско-махленски разкази от железничари. Който има някакви въпроси да пита , и без да се опитвате да ме изпитвате защото мога да се посмея с вас.

lok45111 написа:Точно разтоварването на цялата двойка ТД при боксуване на една колоос води и до честите нужди от помощни локомотиви дори за влакове под нормата. Имаше много фрапиращ случай с 46 243.2, която с товарен влак с маса, малко под нормата при един дъжд едвам се изкачи до гара Тъжа. Скоростта, с която се движеше влака беше около 20 - 25 км/ч и често използване на различни машинисти методи за овладяване на боксуването. Има и други случай, когато 46 200 с влак пак под или около нормата при снеговалеж и силен дъжд не може да се качи от Яна да Обединена. Ставал съм свидетел на такава ситуация, в която на помощ идва някой от заводските ТЕМ-и, който без проблем изкарваше сам влака.igorhinov написа:Дали евтиното не излиза скъпо? Както казва loc45111, при тези локомотиви не е възможно да се изолира само един ТД, както е в оригиналната схема т.е. при аварийна ситуация мощността намалява значително. Да не говорим за намаляването на тяговото усилие при разтоварване на цяла група, а не само на боксуващата колоос.

а бе смешник , като си плащаш ще ти правят ремонти, и какъв е проблема да се правят ремонти на серия 40-00 , А на ясно ли си ,че тези локмотиви имат доста серизни разлики с оригиналните 46 серия
44142 написа:Не знаех че БДЖ имат ел лок серия 40. То така е лесно на гърба на другите. Да им се правят машините в бургас и карнобат с предимство. ТП и случайните ремонти пак с предимство пред собствените ни маш.
Докато има началници които слагат наколенките БДЖ няма да върви на пред. Най последния куриоз е ето този:
държавни железници" ЕАД обявяват търг за доставка на електрографитни четки за тягов подвижен състав"
22/12/2006
Обявление за малка обществена поръчка
Доставки
№ 3 от 22.12.2006 г.
РАЗДЕЛ І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ
I.1) Наименование, адреси и лица за контакт:
• Официално наименование: "Български държавни железници" ЕАД
• Пощенски код: 1080
• За контакти: отдел "Доставка и продажба на движимо имущество"
• Факс: 02 9819347
• Адрес: ул. "Иван Вазов" № 3
• Град: София
• Лице за контакти: Красимира Иванова
• Адрес на възложителя :www.bdz.bg
• Телефон: 02 9863561; 02 9324688
• Държава: Република България
I.2) Вид на възложителя и основна дейност
• От името на други възложители: Не
I.3) Основна дейност/и на възложителя
• Основна дейност: Железопътни услуги
РАЗДЕЛ ІI: ОБЕКТ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ПОРЪЧКА
ІІ.1) Описание
ІІ.1.1) Наименование на поръчката
• Наименование: Доставка на електрографитни четки за тягов подвижен състав /ТПС/ на "БДЖ" ЕАД: - ел. графитна четка за двигател компресор на ел.локомотиви серия 45, с размер 10х20х28; - ел. графитна четка за тягов двигател на ел.локомотиви серия 40, с размери 2/11х32х50/; - ел. графитна четка за тахопреобразувател на ел. локомотиви серия 40, с размер 2/3,85х4,85х24/; - ел. графитна четка за регулатор на полето на гл. генератор на локомотив серия 06, с размер 10х35х40.
ІІ.1.2) Обект на поръчката и място на изпълнение
• Код NUTS: Русе (BG125)
• Място на изпълнение: Снабдителна база на "БДЖ" ЕАД, гр. Русе, гара Русе разпределителна.
• Тип доставки: Покупка
• Обект на поръчката: Доставки
ІІ.1.3) Кратко описание на поръчката:
• Кратко описание: Доставка на електрографитни четки за тягов подвижен състав /ТПС/ на "БДЖ" ЕАД: - ел. графитна четка за двигател компресор на ел.локомотиви серия 45, с размер 10х20х28; - ел. графитна четка за тягов двигател на ел.локомотиви серия 40, с размери 2/11х32х50/; - ел. графитна четка за тахопреобразувател на ел. локомотиви серия 40, с размер 2/3,85х4,85х24/; - ел. графитна четка за регулатор на полето на гл. генератор на локомотив серия 06, с размер 10х35х40.
ІІ.1.4) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
• 27133000
ІІ.1.5) Обособени позиции
• Има ли обособени позиции: Да
• Брой обособени позиции: за една или повече обособени позиции
ІІ.1.6) Ще бъдат приемани варианти
• Ще бъдат ли приемани варианти: Не
ІІ.2) Количество или обем на поръчката
ІІ.2.1) Общо количество или обем
• Описание: Ел. графитна четка за двигател компресор на ел.локомотиви серия 45, с размер 10х20х28 - 10 000 броя; - ел. графитна четка за тягов двигател на ел.локомотиви серия 40, с размери 2/11х32х50/ - 15 000 броя; - ел. графитна четка за тахопреобразувател на ел. локомотиви серия 40, с размер 2/3,85х4,85х24/ - 200 броя; - ел. графитна четка за регулатор на полето на гл.генератор на локомотив серия 06, с размер 10х35х40 - 100 броя.
• Прогнозна стойност:
• Прогнозна стойност (валута):
ІІ.2.2) Опции
• Има ли опции: Не
• Брой месеци:
• Брой дни:
ІІ.3) Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
ІІ.3.1) Срок на договора или краен срок за изпълнение
• Срок в дни: 90
РАЗДЕЛ ІІІ: ЮРИДИЧЕСКА, ИКОНОМИЧЕСКА, ФИНАНСОВА И ТЕХНИЧЕСКА ИНФОРМАЦИЯ
ІІІ.1) Условия, свързани с изпълнение на поръчката
ІІІ.1.1) Изискуеми депозити и гаранции
• Описание: Гаранция за участие в размер: за всички позиции - 500.00 лв.; I позиция - 60 лв.; II позиция - 420 лв.; III позиция - 19 лв.; IV позиция - 1 лв., със срок на валидност 150 дни от крайния срок за подаване на офертите в деловодството на възложителя. Гаранция за изпълнение на поръчката - 3 % от стойността на поръчката със срок на валидност един месец след изпълнението на договора. И двете във вид на банкова гаранция или депозит - внесен на името на "БДЖ" ЕАД, в ОББ - клон "Св.София", IBAN BG36 UBBS 8002 1040 0141 13, BIC UBBSBGSF.
ІІІ.1.2) Условия и начин на финансиране и плащане
• Условия: По банков път, в лева - 100 % плащане след доставка на всяка партида в срок не по-кратък от 20 дни след доставка, срещу приемо-предавателен протокол и данъчна фактура.
ІІІ.1.3) Изискване за създаване на юридическо лице
• Изискване: Да, съгласно чл. 6, ал. 2 от НВМОП.
ІІІ.1.4) Други особени условия
• Други особени условия: Да
• Условия: Обстоятелства, наличието на които води до отстраняване на кандидатите: При наличие на обстоятелства по чл. 21, ал. 1 от НВМОП.
ІІІ.2) Условия за участие
ІІІ.2.1) Изисквания към кандидатите или участниците
• Изисквания: 1. Кандидат за изпълнител на обществена поръчка може да бъде всяко българско или чуждестранно физическо или юридическо лице, както и техните обединения. 2. Декларации по чл. 47, ал. 1, 2 и 5 от ЗОП, подробно описани в образец- оферта към документацията.
ІІІ.2.2) Икономически и финансови възможности
• Изискуеми документи и информация: 1. Копие от годишния финансов отчет. 2. Копие от данъчната регистрация и БУЛСТАТ на фирмата.
ІІІ.2.3) Технически възможности
• Изискуеми документи и информация: 1. Списък на основните договори, изпълнени през последните три години, вкл. стойностите, датите и получателите. 2. Кандидат, който не е производител задължително да представи оригинален документ/може и нотариално заверено копие/ издаден от производителя, че кандидата има право да предлага и извършва доставки на неговата продукция през 2007 год. 3. Сертификат ISO 9001, издаден на името на производителя, за продукцията с която кандидата участва в процедурата. 4. Чертежи на предлаганите електрографитни четки в по два екземпляра, разработени от завода-производител на база Техническите изисквания на възложителя за доставка на електрографитни четки – Приложение № 1 и Техническите анкети за конкретната електрическа машина – Приложение № 2 към тръжната документация с нанесени върху тях всички основни геометрични размери и отклонения: 4.1. Чертежите да бъдат заверени от завода-производител за производство през 2007 год. с оригинален подпис и печат. 5. Документ удостоверяващ извършени изпитания съгласно процедурата, регламентирана от IEC 413 на следните физически качества на материала: твърдост; плътност; якост на огъване; специфично електрическо съпротивление; пепелно съдържание /заверен от завода-производител с оригинален подпис и печат/. 6. Документ удостоверяващ гарантираната сила на изтръгване на извода на четката, определена по процедурата, регламентирана от IEC 413. /заверен от завода-производител с оригинален подпис и печат/. 7. Документ удостоверяващ следните експлоатационни показатели на четките: - пад на напрежение, коефициент на триене и износване, определени по методиката, посочена в IEC 773; - преходно съпротивление между четката и извода, определено по процедурата, посочена в IEC 136 – приложение С; - гаранция от производителя, че при реална експлоатация на електрическите машини, четките няма да се пукат, да се трошат, да замърсяват каналите между колекторните пластини и да зацапват колектора. /заверен от завода-производител с оригинален подпис и печат/. 8. Образец на сертификата за качество, като в него следва да бъдат отразени всички параметри на електрографитните четки, които подлежат на приемане и измерване. 9. Референция от “БДЖ” ЕАД или друга ЖП Администрация, че предлаганите четки от съответния размер и материал, производство на завод-производител с продукцията на която кандидата участва в процедурата, са използвани (влагани) на конкретните електрически машини от съответната серия посочени в тръжните документи. 8. Гаранционният срок на електрографитните четки да бъде не по-малък от 24 месеца от датата на доставка на стоката в склада на възложителя. 9. Маркировката на четките да бъде съобразена с Техническите изисквания на възложителя.
ІІІ.2.4) Запазени поръчки
• Запазени поръчки: Не
ІІІ.3) Специфични условия при обществени поръчки за услуги
ІІІ.3.1) Изискване за определена професия
• За изпълнението на услугата се изисква определена професия: Не
• Нормативни разпоредби:
ІІІ.3.2) Юридически лица
• Трябва да се посочат имената и професионалната квалификация на персонала: Не
РАЗДЕЛ IV: ПРОЦЕДУРА
ІV.1) Вид процедура
ІV.1.1) Вид процедура
• Вид процедура: Открит конкурс
ІV.1.2) Начална тръжна цена
• Начална тръжна цена:
ІV.1.3) Стъпка на наддаване
• Стъпка на наддаване:
ІV.1.4) Дата, час и място на провеждане на публичен търг
ІV.2) Критерий за оценка на офертите
ІV.2.1) Критерий за оценка на офертите
• най-ниска цена
ІV.2.2) Ще се използва електронен търг
• Ще се използва електронен търг: Не
ІV.3) Административна информация
ІV.3.1) Идентификационен номер на поръчката
• Идентификационен номер:
ІV.3.2) Предишни публикации
• не
ІV.3.3) Условия за получаване на документация за участие
• Платими документи: Да
• Време: 16:30
• Цена: 50
• Условия: Документацията се заплаща в касата на възложителя или по банкова сметка на възложителя - "БДЖ" ЕАД, в ОББ-клон "Св. София", IBAN BG36 UBBS 8002 1040 0141 13, BIC UBBSBGSF, и се получава в деловодството всеки работен ден от 13:30 до 16:30 часа.
• Дата: 22/01/2007
• Валута: BGN
ІV.3.4) Срок за получаване на оферти
• Време: 16:30
• Дата: 22/01/2007
ІV.3.5) Език/ци, на който могат да бъдат изготвени офертите
• Друг език: Български
ІV.3.7) Срок на валидност на офертите
• Брой дни: 120
• Брой месеци:
ІV.3.Условия при отваряне на офертите
• Могат ли лица да присъстват на отварянето на офертите: Да
• Място: Заседателна зала на "БДЖ" ЕАД, ул. "Иван Вазов" № 3.
• Време: 14:00
• Лица: Кандидатите или участнидите или техни упълномощени представители при действията на комисията по чл. 38, ал. 2 и 3 от НВМОП.
• Дата: 24/01/2007
РАЗДЕЛ VI: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ
VІ.1) Периодично възлагане на поръчка
• Това представлява периодично възлагане на поръчка: Не
• Прогнозен график за публикуването на следващи обявления:
VІ.2) Поръчката е свързана с проект и/или програма, финансирана от фондове на ЕС
• Поръчката свързана ли е с проект/програма, финансирана от фондове на ЕС: Не
• Проект/програма:
VІ.3) Допълнителна информация
• Допълнителна информация: Решение № 119 от 19.12.2006 г. за откриване на процедурата.
VІ.4) Процедури по обжалване
VІ.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
• Официално наименование: Комисия за защита на конкуренцията
• Пощенски код: 1000
• Email:cpcadmin@cpc.bg
• Факс: 02 9807315
• Адрес: бул. "Витоша" № 18
• Град: София
• Адрес на възложителя :www.cpc.bg
• Телефон: 02 9884070
• Държава: Република България
VІ.4.1)Орган, който отговаря за процедурата по медиация
VІ.4.2) Подаване на жалби
• Информация относно крайния срок: Съгласно чл. 120, ал. 2 от ЗОП.
VІ.4.3) Служба за информация относно подаването на жалби
VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление
• Дата: 19/12/2006
ПРИЛОЖЕНИЕ А
ДОПЪЛНИТЕЛНИ АДРЕСИ И ЛИЦА ЗА КОНТАКТ
I) Адрес за допълнителна информация
II) Адрес за документация
III) Адрес за изпращане на заявления
ПРИЛОЖЕНИЕ Б
Обособена позиция
• Наименование: ел.графитна четка
• Номер: 1
ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИ ПОЗИЦИИ
1) Кратко описание
• Кратко описание: ел.графитна четка за двигател компресор на ел.локомотиви серия 45, с размер 10х20х28
2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
• 27133000
3) Количество или обем
• Прогнозна стойност:
• Описание: 10 000 броя
• Прогнозна стойност (валута):
4) Информация за начална дата / краен срок за изпълнение
• Срок в дни: 90
• Срок в месеци:
5) Допълнителна информация
• Информация: доставка на две равни по количество партиди: - първа партида до 60 дни след подписване на договора за доставка - втора партида до 30 дни след доставката на първа партида
ПРИЛОЖЕНИЕ Б
Обособена позиция
• Наименование: ел.графитни четки
• Номер: 2
ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИ ПОЗИЦИИ
1) Кратко описание
• Кратко описание: ел.графитна четка за тягов двигател на ел.локомотиви серия 40, с размери 2/11х32х50/
2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
• 27133000
3) Количество или обем
• Прогнозна стойност:
• Описание: 15 000 броя
• Прогнозна стойност (валута):
4) Информация за начална дата / краен срок за изпълнение
• Срок в дни: 90
• Срок в месеци:
5) Допълнителна информация
• Информация: доставка на две равни по количество партиди: - първа партида до 60 дни след подписване на договора за доставка - втора партида до 30 дни след доставката на първа партида
ПРИЛОЖЕНИЕ Б
Обособена позиция
• Наименование: ел.графитна четка
• Номер: 3
ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИ ПОЗИЦИИ
1) Кратко описание
• Кратко описание: ел.графитна четка за тахопреобразувател на ел. локомотиви серия 40, с размер 2/3,85х4,85х24/
2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
• 27133000
3) Количество или обем
• Прогнозна стойност:
• Описание: 200 броя
• Прогнозна стойност (валута):
4) Информация за начална дата / краен срок за изпълнение
• Срок в дни: 60
• Срок в месеци:
5) Допълнителна информация
• Информация: доставка на една партида до 60 дни след подписване на договора за доставка
ПРИЛОЖЕНИЕ Б
Обособена позиция
• Наименование: ел.графитна четка
• Номер: 4
ИНФОРМАЦИЯ ОТНОСНО ОБОСОБЕНИ ПОЗИЦИИ
1) Кратко описание
• Кратко описание: ел.графитна четка за регулатор на полето на гл.генератор на локомотив серия 06, с размер 10х35х40
2) Код съгласно Класификатора на ОП (CPV)
• 27133000
3) Количество или обем
• Прогнозна стойност:
• Описание: 100 броя
• Прогнозна стойност (валута):
4) Информация за начална дата / краен срок за изпълнение
• Срок в дни: 60
• Срок в месеци:
5) Допълнителна информация
• Информация: доставка на една партида до 60 дни след подписване на договора за доставка


46 242 написа:Да, прав е. Ти едва ли знаеш характеристиките на локомотива,но вече имаш мнение по качеството на модернизацията. Добър старт. Иначе е похвално хобито ти по железницата.

Nikss написа:Най-много ме е яд за 46 123.6 перфектна машина беше...дори е достигнала най-високата скорост в БДЖ...а говедата я съсипаха ***** им да ***.Сега заслужават някой да им съсипе 46 124.![]()

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Те Же Ве ли си, Ме Же Ве ли си,
от написаните ти неясни детски брътвежи лъха простащина, че даже и шизофрения. Пишеш си нещо и после си отговаряш сам... Пфу, голям капацитет излезе. Без да познаваш хората бързаш да даваш смехотворни определения за тях- тоя такъв, она онакъв, тоя не разбирал, пък видите ли аз съм най-големия разбирач.
от написаните ти неясни детски брътвежи лъха простащина, че даже и шизофрения. Пишеш си нещо и после си отговаряш сам... Пфу, голям капацитет излезе. Без да познаваш хората бързаш да даваш смехотворни определения за тях- тоя такъв, она онакъв, тоя не разбирал, пък видите ли аз съм най-големия разбирач.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm
Че 46044-4 беше в движение преди месец и го засякох с товарен влак на Септември.Кога са го спрели и него?07 написа:По принцип едната е на БсР другата на Карнобат... Рядко някоя от тях обслужва влакове (ако някои ЕМВ даде фира) изненадах се да видя че е станала съсед на 46 124, 022, 044, и 5-6 55ци и 52ки от който са сваляни части......VESO написа:Да не би да е станала донор за рез. части? Другата "бургазлийка" - 61010-5 в движение ли е?

Иначе 124 и 022 стоят там от доста време.

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Администратор
Информация
Модератори