Страница 8 от 28

Публикувано на: Съб Май 26, 2007 8:39 pm
от dido73
lok45111 написа:Един тотман, напълно оригинален KBS-1 работи на машина на "HD RAIL" № 45 111.2 :lol: За сега няма оплаквания от него, въпреки, че редовно се ползва.
Чувай го , че части нема :!: .... и нема да има.

Публикувано на: Съб Май 26, 2007 8:44 pm
от Mario Evstatiev
Знам, че няма части и за това полагам максимални грижи да го запазя действащ този УНИКАТ! Наистина много съм доволен от работата му, макар, че при изключване на 370 трябва да чакам 40 сек да обезточи.

Публикувано на: Съб Май 26, 2007 9:01 pm
от dido73
lok45111 написа:Знам, че няма части и за това полагам максимални грижи да го запазя действащ този УНИКАТ! Наистина много съм доволен от работата му, макар, че при изключване на 370 трябва да чакам 40 сек да обезточи.
Пробвай 10s . Лично съм засичал след 10s на оригинален се нормализира, но след 10-те секунди като включиш 370 чакаш 2-3 секунди и той трябва да се рестартира (нормализира) сам.
Този недостатък чакането на въпросните 40 (според мен 10-тина) е преодолян при модифицирания вариант на KBS-1. При него рестартирането (възстановяването) както при смяна на кабини, така и след изпускане на вентил и спиране (затваряне на контакти 521) става просто с натискане на бутон (педал) от пулта, както на всички KBS-2 :)

Публикувано на: Съб Май 26, 2007 9:12 pm
от Mario Evstatiev
Току - що пробвах, става с бутона за бдителност на пулта. Явно и тук е пипнато, но като цяло тотмана няма недостатъци. Отговаря на всичко, написано в книгата "Електроподвижен състав на БДЖ" д.и. "Техника" - 1978.

Публикувано на: Нед Май 27, 2007 4:25 pm
от dido73
lok45111 написа:Току - що пробвах, става с бутона за бдителност на пулта. Явно и тук е пипнато, но като цяло тотмана няма недостатъци. Отговаря на всичко, написано в книгата "Електроподвижен състав на БДЖ" д.и. "Техника" - 1978.
Предполагам да. На много "оригинални" тотмани е направена корекция специално за да се избегне условието като ти задържи спирачката (вентил 520 изпуснал) да се чака над 10 секунди при изключен тотман (не е задължително да се изключва от 370, може от предпазител тотман). Това е много стара корекция.
Оригиналното изпълнение без тази първа много стара корекция е много коварно, защото ако поради машинячески причини тотмана обезточи 520 (тотмана "изпусне" жаргонно) не би могло да се възстанови работата му, ако не го изключиш за въпросните поне над 10s. Това означава че той продължава да "изпуска" и е сигурно спиране на влака. :lol:
Ако погледнеш платка "Е" ще видиш едно шунтче от страна на пътечките. Това е въпросната корекция от едно време.
Аз имах предвид и друга корекция. При неподвижно возило (затворени контакти 521) въпросния KBS-1 не би трябвало да тества при натискане на бутон (педал) от пулта, т.е. ако задържиш бутона за тотмана на пулта при затворени контакти 521 няма да има заработване на програмата на тотмана.
За тази цел направих и втора корекция за да може да се тества тотмана направо от пулта , а не да се вади стенния конектор на скоростомера, както е правено преди много години. Това е изискване на техническите учени на локомотивно стопанство.
Иначе имаше по-лесен начин за втората корекция - вместо лампата на кутията на тотмана се слага едно бутонче и се опроводява едно кабелче и може да се тества пак при неподвижно возило, но с натискане на това бутонче директно при тотмана. Не се пипа нищо по платките. Виждал съм такъв KBS-1 с бутон вместо лампа, а вътре е опроводен точно така.
За съжаление изискванията са си изисквания. Никой не знае защо пък требе задължително да се тества тотмана от пулта в кабината, а не просто да се отвори шкафа и да се натисне бутона на сами кутията на тотмана :?

п.п.
Има някакъв резон в това изискване, защото KBS-1 и 2 имат специално реле, което определя активните бутон (педал), лампа и зумер съответно в кабината от която се управлява. Бутон (педал), лампа и зумер в кабината от която не се управлява са неактивни, т.е. не влиаят и не реагират на тотмана.
Ако се тества тотмана от бутон на кутията му, и управлението е в II кабина то трябва някой да отиде до I кабина да го натисне и да следи дали Бутон (педал), лампа и зумер в кабина I са неактивни, а друг човек (приемчик) да следи за съответните Бутон (педал), лампа и зумер в кабина II дали са активмни. :)

Публикувано на: Пон Юни 04, 2007 11:17 pm
от dido73
Днес 45-198 се мярна из депо Пд. Тотмана KBS-1 продължава да работи перфектно и безотказно вече втора седмица. :)

Публикувано на: Вто Юни 05, 2007 8:13 pm
от dido73
Втория окомплектован тотман тип KBS-1 е вече в експлоатация. :D Днес 45-149 излезе щастливо от ТП с него тотман.

Публикувано на: Пет Юни 15, 2007 8:27 am
от Mario Evstatiev
44 100.6 ще се позабави доста. Още не е вкарана в бояджийното. Работи се по възлите, но скорошен резултат не очаквайте. Хубавите работи стават бавно все пак!

45 158

Публикувано на: Сря Юли 11, 2007 8:34 am
от rexkos
Ето и снимки на вчерашното състояние на 45 158, която в момента се намира в депо Мездра. Състоянието на машината значително се е подобрило, в сравнение с това което е било преди няколко години. Вероятно скоро този лок. ще тръгне да се движи. Вероятно е да й сложат колооси+редуктори за 130 km/h и да стане 44 158. Ето и няколко снимки на машината:

Външен вид
Изображение

Преходни резистори и S контактори
Изображение

Пултът за управление в едната кабина
Изображение
Изображение

Машинното помещение
Изображение

Публикувано на: Сря Юли 11, 2007 8:37 am
от 44-134
Няма как да и зложат нови колооси за 130 щото е много занимавка смяната на номерация на локомотивите така че ще си остане 45 158 за 100км/ч

Публикувано на: Сря Юли 11, 2007 10:12 am
от bdz46
44-134 написа:Няма как да и зложат нови колооси за 130 щото е много занимавка смяната на номерация на локомотивите така че ще си остане 45 158 за 100км/ч
Или 45 158 за 110км/ч.

Публикувано на: Сря Юли 11, 2007 10:16 am
от 42 072.9
И къде мездренлии ще я карат тая машина с над 100км/ч?

Публикувано на: Сря Юли 11, 2007 12:16 pm
от VESO
Мездренци не карат ли влакове примерно в участъка Мездра изток - Д.Дъбник?Скоростите и по двата пътя са за над 100км/ч.

Публикувано на: Сря Юли 11, 2007 12:18 pm
от Nikss
Участъците,които са за скорост 130 км/ч са от Мездра-изток до Кунино.След Кунино пътя е за 105 км/ч.

Публикувано на: Сря Юли 11, 2007 12:29 pm
от VESO
Ами аз какво казах?Въпросът е,че всички те са участъци за над 100км/ч и мездренци спокойно могат да си карат там машината.