Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София
Изпълнителният директор на „БДЖ" ЕАД инж. Олег Петков пред News.bg.

Има ли готовност за пуска на високоскоростен влак Русе - Букурещ, което обсъждаха българският и румънският транспортни министри?
На срещата между двамата министри се постави въпросът за пускане на такъв влак, но се оказа, че колегите на румънска територия имат проблеми с мост, който е наводнен и се пътува по заобиколен маршрут.
Експертите сега изчисляват дали ще е ефективно да се пътува по заобиколния маршрут и дали ще има достатъчно интерес.


Какви мерки са взети за решаването на двата основни проблема, за които бяхме критикувани от ЕС - скоростта на влаковете и чистотата?
Въпросът за скоростта опира до инфраструктурата. Министърът и колегите от Инфраструктурата имат план как да се да се усвоят трансферите, които се очакват от държавния бюджет и да се вложат целево, за да се почувства ефектът от увеличаването на скоростта и възстановяването на жп-инфраструктурата.
По отношение на чистотата се взеха доста крути мерки и външният вид на вагоните и електричките, колкото и да са стари, е подобрен, но проблем остават графитите.
В двете гари в Пловдив и София въведохме нова технология за почистване на тоалетния възел с помощта на по-съвременни миещи препарати и пароструйки.
В момента успяваме да измием на денонощие над 30 тоалетни в повече, отколкото преди.


Какви са шансовете за подмяна на вагоните?
Въпросът за подмяната на вагоните все още стои. За съжаление търгът за покупка на рециклирани вагони се провали, тъй като не можахме да се договорим с спечелилия го по някои от финансовите параметри.
Сега се търсят възможности за закупуване на чисто нов подвижен състав - вагони и локомотиви. Може с по-малко лукс, но да са нови и с които да можем да предлагаме качествени услуги.


БДЖ беше изместена от автобусните превози през последните години заради скорост, чистота, гъвкавост на маршрутите. Какви мерки предприемате да си подобрите пазарните позиции?
По отношение на скоростта и подвижния състав вече казах как стоят нещата. Инфраструктурата и релсите не позволяват скоростта, която ни трябва.
По отношение на повишаването на чистотата и подобряване на начина на обслужване направихме първите стъпки.
Мнения: 30
Регистриран на: Чет Фев 09, 2006 10:40 am
Местоположение: София
Машиниста написа:Изпълнителният директор на „БДЖ" ЕАД инж. Олег Петков пред News.bg.

...
Какви са шансовете за подмяна на вагоните?
Въпросът за подмяната на вагоните все още стои. За съжаление търгът за покупка на рециклирани вагони се провали, тъй като не можахме да се договорим с спечелилия го по някои от финансовите параметри.
...
Странна работа. :? Как така една фирма печели търга, а след това с БДЖ не могат да се разберат за финансовите параметри? Че нали тези параметри се поставят още при обявяването на търга и ако дадена фирма не е съгласна с тях или не ги покрива, не може да го спечели :?: :!:
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Може да не са дали обещания подкуп на някои лица на отговорни постове в БДЖ. :wink:
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация