Здравейте, фен съм на ЖП транспорта, но не съм достатъчно компетентен в тази област и затова се обръщам към вас с поредния си въпрос.
Въпросите са ми следните:
1. Какво представлява неутралната вставка? Колко е дълга зоната на неутралната вставка горе долу (от табелата "свали пантографа" до "вдигни пантографа"). На какво разстояние (км) горе -долу се поставят неутрални вставки и къде точно (дали в гарови участъци, в района на стрелките, в междугарови участъци).
2. Същото ми е запитването и за въждушните междини. Какво е предназначението им, каква дължина от трасето заемат и т.н.
Въпросите ми от една страна са свързани от чисто любопитство, а от друга, поради това че разработвам маршрут за MSTS и ми е необходима тази информация.
Въпросите са ми следните:
1. Какво представлява неутралната вставка? Колко е дълга зоната на неутралната вставка горе долу (от табелата "свали пантографа" до "вдигни пантографа"). На какво разстояние (км) горе -долу се поставят неутрални вставки и къде точно (дали в гарови участъци, в района на стрелките, в междугарови участъци).
2. Същото ми е запитването и за въждушните междини. Какво е предназначението им, каква дължина от трасето заемат и т.н.
Въпросите ми от една страна са свързани от чисто любопитство, а от друга, поради това че разработвам маршрут за MSTS и ми е необходима тази информация.

Администратор
Неутралната вставка е изолиран участък, галванично разделящ контактната мрежа на две секции, захранвани от съседни подстанции. Дължинала на участъка е различна - при НВ с паяци от порядъка на 3-4 м, при неутрална вставка без паяци с разделящи се проводници, захранвани от съседни фидери, дължината е по - голяма. Неутралната вставка се сигнализира двустранно със следните знаци:RZArector написа:1. Какво представлява неутралната вставка? Колко е дълга зоната на неутралната вставка горе долу (от табелата "свали пантографа" до "вдигни пантографа"). На какво разстояние (км) горе -долу се поставят неутрални вставки и къде точно (дали в гарови участъци, в района на стрелките, в междугарови участъци).
1. Сигнал "Неутрална вставка" - поставя се на 300 м от началото на изолираното място;
2. Сигнал "Свали пантографа" - на 50 м от началото на неутралната вставка;
3. Сигнал "Вдигни пантографа" - на 50 м след края на неутралната вставка;
4. Сигнал "Вдигни пантографите"(за ЕМВ) - на 250 м след сигнала "Вдигни пантографа".
64.19

Техник
Въздушната междина е място, на което е забранено спирането на ЕПС с вдигнат пантограф(и)RZArector написа:Здравейте, фен съм на ЖП транспорта, но не съм достатъчно компетентен в тази област и затова се обръщам към вас с поредния си въпрос.
Въпросите са ми следните:
1. Какво представлява неутралната вставка? Колко е дълга зоната на неутралната вставка горе долу (от табелата "свали пантографа" до "вдигни пантографа"). На какво разстояние (км) горе -долу се поставят неутрални вставки и къде точно (дали в гарови участъци, в района на стрелките, в междугарови участъци).
2. Същото ми е запитването и за въждушните междини. Какво е предназначението им, каква дължина от трасето заемат и т.н.
Въпросите ми от една страна са свързани от чисто любопитство, а от друга, поради това че разработвам маршрут за MSTS и ми е необходима тази информация.

Въздушна междина е всяко изолирано прекъсване на контактния проводник за напречно или надлъжно секциониране.
Въздушната междина може да е изпълнена в две междустълбия (около 100 м дължина) чрез застъпване на двата контактни проводника или със секционен изолатор (паяк) при липса на място. Въздушните междини, разделящи гара от междугарието може да са сигнализирани със сигнали, забраняващи спирането с вдигнат пантограф (но не забраняват преминаване с вдигнат пантограф) с цел да се избегне шунтиране на междината от каретката на пантографа. Въздушни междини, които в никакъв случай не бива да се шунтират се изпълняват от два последователни секционни изолатора (паяци).
Неутралната вставка е направена от две последователни въздушни междини и служи за разделяне на съседните фидерни зони на тяговите подстанции. Тъй като те в никакъв случай не трябва да се свързват електрически, неутралната вставка задължително е по-дълга от локомотив с два вдигнати пантографа. На междугарие вставката се развива в 6 междустълбия с дължина на назахранената секция 300-400 м. В гара или при липса на място вставката е изпълнена с два или четири секционни изолатора (паяци) и дължина 50-100 м. За захранване на изолираната секция между двете междини са предвидени разединители, които се включват само за изкарване на спрял под вставката локомотив.
Сигнализирането го е разяснил lok45111. За неутрална вставка на междугарие сигналите "свали пантографа" и вдигни "пантографа" се поставят на последните стълбове преди началото на въздушните междини (стълбовете с тежестите).
Въздушната междина може да е изпълнена в две междустълбия (около 100 м дължина) чрез застъпване на двата контактни проводника или със секционен изолатор (паяк) при липса на място. Въздушните междини, разделящи гара от междугарието може да са сигнализирани със сигнали, забраняващи спирането с вдигнат пантограф (но не забраняват преминаване с вдигнат пантограф) с цел да се избегне шунтиране на междината от каретката на пантографа. Въздушни междини, които в никакъв случай не бива да се шунтират се изпълняват от два последователни секционни изолатора (паяци).
Неутралната вставка е направена от две последователни въздушни междини и служи за разделяне на съседните фидерни зони на тяговите подстанции. Тъй като те в никакъв случай не трябва да се свързват електрически, неутралната вставка задължително е по-дълга от локомотив с два вдигнати пантографа. На междугарие вставката се развива в 6 междустълбия с дължина на назахранената секция 300-400 м. В гара или при липса на място вставката е изпълнена с два или четири секционни изолатора (паяци) и дължина 50-100 м. За захранване на изолираната секция между двете междини са предвидени разединители, които се включват само за изкарване на спрял под вставката локомотив.
Сигнализирането го е разяснил lok45111. За неутрална вставка на междугарие сигналите "свали пантографа" и вдигни "пантографа" се поставят на последните стълбове преди началото на въздушните междини (стълбовете с тежестите).

Значи 2 последователни изолатора (паяци) в гара (несигнализирани за сваляне на пантограф) или както е в депо Варна например пак така 2 паяка, но несигнализирани са междини? Ако е ставка трябва да е задължително сигнализирана? Някъде по 4-та линия между Русе и ГО си спомням, че съм виждал в гара ставка от 2 последователни паяка, но не си спомням коя. По 2-ра между ГО и Шн също има. Между Сф и Сфв ставката също е от 2 паяка.

Шунтирането е най-общо казано, свързване на две равнопотенциални точки, при което се създава верига, паралелна на даден комутационен апарат, разединител и т.н. При създаването на такава верига се игнорират функциите на шунтирания апарат, т.е. ако той служи например за защита на веригата, такава вече няма!
ОП ''Среден ремонт електровози'' - Подуене
Тогава това
Тогава да го разбирам, че ако стане шунтиране на междинната с каретката на панттографа, тогава пантографа спира действието си?Въздушните междини, разделящи гара от междугарието може да са сигнализирани със сигнали, забраняващи спирането с вдигнат пантограф (но не забраняват преминаване с вдигнат пантограф) с цел да се избегне шунтиране на междината от каретката на пантографа.
Информация
Модератори