
Както споменах в темата за локомотивите серия 76, днес със Saruman проведохме експедиция за останките от теснолинейката тъй като много държеше да разгледа подробно откъде е минавала линията, вагони и каквото е останало 7 г. след закриването на 21-ва линия. Открихме 3 пътнически "B" вагони, 3 фургона и 2 доколкото разбрахме от човек който срещнахме докато оглеждахме голия кош на прототипа 76 015 прикачни вагона с номера 18103 и 18108, но много приличащи на мотриса серия 82 като тази, която се намира в Банско. Нашият габровски приятел е направил доста снимки, които ще сподели в най-скоро време с форумното общество. В двора на депото открихме и теснопътен парен локомотив с номер 503.76 , но е пообран доста, будката е изгнила, общо взето не става за нищо. Когато през 2007 г. беше форумната среща дошлите направиха доста снимки от които ясно си спомням как на един коловоз имаше наредени 10-тина теснопътни вагона - точно на коловоз под глухия с нормално междурелсие 9-ти. Горе/долу някъде след магазията се намираха - Весо и Марио могат да пуснат снимки, за да припомнят как протече срещата тогава и да потвърдят за какво говоря. Сега тези вагони ги няма. Теснопътният влак все още си седи там където беше и преди 2 г. Иначе е настанала е голяма пустош и празнота, разходката сред развалините навява спомени. Дочухме, че в ремонтният цех имало останала само една теснопътна цистерна и се съхраняват 2-та изгорели вагона от миналата година с Кардама. Описаното по-горе от мен също е разпръснато на всевъзможни коловози, а всички части, локомотиви и това, което може да се използва е закарано в Септември. С това можем да направим заключение, че всичко е съсипано и само изгнилите и ръждясали вагони ще напомнят, че някога е имало теснолинейка докато не ги разкарат и нарежат. Халетата стоят празни и опушени - ясно си личи, че вътре са палени локомотиви, каналите на които са правени екипировъчни прегледи също стоят непокътнати. Общо взето това е.

По моя инициатива и огромно желание посетих в понеделника Червен Бряг и се запознахме с Nikss. С желанието да видя и фотозаснема останките от 21-ва жп. линия и теснопътен ТПС, понеже ЧБ ми е по достъпен от колкото Септември и Пазарджик. Оказа се че има доста интересни неща останали в бившето Локомотивно Депо. Като начало тръгнахме по 22-ра линия, след което се прехвърлихме там от където е минавала 21-ва и поехме посока теснопътна гара. Мисля, че Nikss много добре разказа всичко каквото имаше да се разказва, в следващите редове предоставям снимков материал, на текущото положение на Локомотивното депо и на това което е останало там. Ако се досетя нещо ще допълвам Nikss. Да благодарим на човека, който ни разказа всичко каквото знаеше за теснопътното депо и за това че не ни направи проблем с това, че снимаме даже се зарадва.
От тук е минавала 21-ва на снимката се вижда някакъв пост. А от тука е минавал мост, който е демонтиран. Шаси на теснопътен вагон. Останали теснопътни траверси. Спирките на гарата от които са се посрещали и изпращали пътническите влакове. Помещение в бившата теснопътна гара. Буренясал мост от теснолинейката. Камари с теснопътни траверси и теснопътен прелез. Теснопътни товарни вагони: снимка1, снимка2. Теснопътна стрелка. Релси от друга стрелка.
Вагон от възстановителен влак. Локомотивно депо, жалка картинка. От тук надолу кадрите са покъртителни.
Пътнически вагон: снимка1, снимка2, снимка3, снимка4. Прикачни вагони на теснопътна мотриса серия 82: снимка1, снимка2, снимка3, снимка4. Номерата на прикачните вагони: снимка1, снимка2. Фургон вагони: снимка1, снимка2, снимка3, снимка4, снимка5, снимка6. Шаблон на фургон. Фургон отвътре. Номер на фургон. Номер на пътнически вагон. Канал за преглед на локомотиви. Общ изглед на хале. Като ударихме чертата излезе, че има 3 пътнически вагона, 3 теснопътни товарни, 2 прикачни на мотриса серия 82 и 4 фургона.
Следващата група снимки са за теснопътен локомотив серия 76. По точно с номер 76015, който е бил прототипен и първи спрян от движение от серията си. В момента е качен на талигите от прикачните вагони на мотрисата серия 82. Снимка1, снимка2, снимка3, снимка4, снимка5. Снимка отвътре. Жалко колко олющен и очукан е! Следващата снимка е талигата на нарязания 76002.
А това е работещ дизелов кран, работил до последно. Снабден е с ел. генератор за задвиждане на кофата. Бил е предлаган на Мездренци да го вземат но те не са пожелали. В момента сети в едно хале неизползван.
Човека ни каза, че имало и парен локомотив отреден за музеен и на път за да го видим в какво състояние е, попаднахме на тази интересна табела. Локомотива е в отчайващо състояние, будката е много изгнила, от тендера не е останало почти нищо. Номера на локомотива е 503.76. Снимка1, снимка2, снимка3, снимка4. Номера и гара на домуване.
Като цяло това е! Надявам се ще ви хареса репортажа. Общо взето разходката ни из Локомотивното Депо беше много ползотворна и интересна.
Поздрави!
От тук е минавала 21-ва на снимката се вижда някакъв пост. А от тука е минавал мост, който е демонтиран. Шаси на теснопътен вагон. Останали теснопътни траверси. Спирките на гарата от които са се посрещали и изпращали пътническите влакове. Помещение в бившата теснопътна гара. Буренясал мост от теснолинейката. Камари с теснопътни траверси и теснопътен прелез. Теснопътни товарни вагони: снимка1, снимка2. Теснопътна стрелка. Релси от друга стрелка.
Вагон от възстановителен влак. Локомотивно депо, жалка картинка. От тук надолу кадрите са покъртителни.

Следващата група снимки са за теснопътен локомотив серия 76. По точно с номер 76015, който е бил прототипен и първи спрян от движение от серията си. В момента е качен на талигите от прикачните вагони на мотрисата серия 82. Снимка1, снимка2, снимка3, снимка4, снимка5. Снимка отвътре. Жалко колко олющен и очукан е! Следващата снимка е талигата на нарязания 76002.
А това е работещ дизелов кран, работил до последно. Снабден е с ел. генератор за задвиждане на кофата. Бил е предлаган на Мездренци да го вземат но те не са пожелали. В момента сети в едно хале неизползван.
Човека ни каза, че имало и парен локомотив отреден за музеен и на път за да го видим в какво състояние е, попаднахме на тази интересна табела. Локомотива е в отчайващо състояние, будката е много изгнила, от тендера не е останало почти нищо. Номера на локомотива е 503.76. Снимка1, снимка2, снимка3, снимка4. Номера и гара на домуване.
Като цяло това е! Надявам се ще ви хареса репортажа. Общо взето разходката ни из Локомотивното Депо беше много ползотворна и интересна.
Поздрави!

Акредитиран фотограф


Снимките се отварят без проблем!
Информация
Модератори