
Може ли някой да ми каже локомотив BR 41 има ли аналог на серия в БДЖ? Предварително Благодаря!
имаш ли някаква снимка да го видимLALich написа:Може ли някой да ми каже локомотив BR 41 има ли аналог на серия в БДЖ? Предварително Благодаря!


http://www.railwaypassion.com/?cid=164&spid=55
Ето тук са дадени всички парни локомотиви на БДЖ, идентични на експлоатирани в Германия серии.
Ето тук са дадени всички парни локомотиви на БДЖ, идентични на експлоатирани в Германия серии.

Глобален модератор
Локомотивите немска серия 41 нямат аналог в България. Единствено колоосната им формула 1-4-1 (Mikado) е като на нашите серии 01.00, 02.00 и 20.00, и туй е единствената прилика. Друго нищо общо нямат с нашите.LALich написа:Може ли някой да ми каже локомотив BR 41 има ли аналог на серия в БДЖ? Предварително Благодаря!
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

ето снимки ако това е локоматива за които става дума
http://www.hfkern.de/Vorbild/D41_018v3.JPG
http://de.academic.ru/pictures/dewiki/5 ... ssfurt.jpg
http://www.oehlerfoto.de/bilder/br41_05.jpg
http://www.hfkern.de/Vorbild/D41_018v3.JPG
http://de.academic.ru/pictures/dewiki/5 ... ssfurt.jpg
http://www.oehlerfoto.de/bilder/br41_05.jpg

Глобален модератор

Аз го имам на ел. модемче
http://www.eurorailhobbies.com/item_pic ... T12459.jpg
http://www.eurorailhobbies.com/item_pic ... T12459.jpg

Глобален модератор
Мойто моделче е по-голямо.
Машина 41.105, собственост на SSN - Rotterdam, пълна мазутка.
От време на време я карам. Снимките тук са в депото на SSN от октомври 2005г, Подготвяме се заедно с 01.1075 за излизане за атракционен влак Rotterdam - Arnhem - Duisburg - Duesseldorf - Aachen - Maastricht - Rotterdam.




Нямах време за повече и по-хубави снимки, трябваше да прикачим двете машини и на 12:00 да сме на поста.
Машина 41.105, собственост на SSN - Rotterdam, пълна мазутка.
От време на време я карам. Снимките тук са в депото на SSN от октомври 2005г, Подготвяме се заедно с 01.1075 за излизане за атракционен влак Rotterdam - Arnhem - Duisburg - Duesseldorf - Aachen - Maastricht - Rotterdam.




Нямах време за повече и по-хубави снимки, трябваше да прикачим двете машини и на 12:00 да сме на поста.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.


Много успешна реконструкция на локомотивите от серия 41 е направена в ГДР. На 80 локомотиви от тази серия от 1961 година започва подмяната на парните им котли. Една от причините за това е ,че старите котли са произведени от стомана ST47К,която се оказва неподходяща за парни котли и благодарение на това са станали няколко котелни експлозии. Новите парни котли са със сизцяло заварена консрукция и са снабдени с камера за доизгаряне в пеща,която увеличава нейната нагрявна повърхност. Това значително подобрява паропроизводството на котела. Модернизираните локомотиви от серия 41 също така са снабдени със смесителен водоподгревател,който дава много по добри резултати от повърхостния водоподгревател Кнор. В резултат се получава много успешен универсален локомотив,с които се обслужват не само пътнически и товарни ,но и бързи влакове в планинските участъци. Въпреки това,в средата на 70-години,бързото навлизане на дизелова и електрическа тяга причинява спирнето на тези локомотиви. В началото на 80-години рязкото поскъпване на петролните продукти предизвика един от най голямите поводи за радост за любителите на парната тяга в ГДР. Около двадесет локомотива от серия бяха върнати в редовна експлоатация в депо Заалфелд. Тази радост продължи до 1988 година,когато и последния локомотив от тази серия бе загасен.

Мнения: 24
Регистриран на: Сря Май 13, 2009 12:27 pm
Местоположение: България, София, ж.к. Дружба, бл.43
misan_71 пише че смесителния водоподгревател който поставят на серия 41 в ГДР (същия поставят и на останалите модернизирани серии там) са значително по-добри от повърхностните Кнор. Основния показател е диапазонната температура на подгряване на подаваната в котела вода - та колко е тя за повърхностния който се слага по рождение на 41 (нявярно същия модел на всички германски локомотиви преди войната, и такива и на закупените от нас) и на смесителния в ГДР. Ако не е много добър защо в ФРГ маи го ползват и след войната и на новите модели.

Мнения: 24
Регистриран на: Сря Май 13, 2009 12:27 pm
Местоположение: България, София, ж.к. Дружба, бл.43
Информация
Модератори