Днес един приятел ми предостави снимки на неговия син с парен трактор, направени в двора на някакъв завод в град Мизия. Освен този на снимката, имало още два експоната. Прави впечатление отличното състояние на машините, явно са били съхранявани добре и на закрито. Ако някои има път натам, нека да отиде и разгледа тези интересни машини и да направи снимки. Аз ходих наскоро до АЕЦ "Козлодуй", която е наблизо, но за съжаление не съм знаел за тези интересни експонати.
http://www.foto.bg/data/7485/medium/006310.jpg
http://www.foto.bg/data/7485/medium/006110.jpg
http://www.foto.bg/data/7485/medium/00625.jpg
http://www.foto.bg/data/7485/medium/006310.jpg
http://www.foto.bg/data/7485/medium/006110.jpg
http://www.foto.bg/data/7485/medium/00625.jpg



Глобален модератор
Тъй като тоз раздел обхваща подвижен железопътен състав с парна тяга, и доколкото валяците и тракторите не са железопътни возила, по-добре е да метнеш снимките във фотогалерията.pach написа:Имам пълен комплект снимки от този паметник, ако някой иска ще ги метна тук!?pavel написа:А сещате ли се за парния валяк, който е изложен пред входа на "Инжстрой" в София, на ул. Кукуш.
Благодаря предварително за разбирането.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Парна машина 1-1-0 Liliput

Обърнете внимание на спирачката на двигателното колело , явно е механична ...
парна мотриса Dorothi 2-1-2 , къде ли е машиниста?
http://www.lvrr.com/wp-content/gallery/ ... orothy.jpg
, пускам я като адрес , защото на снимка излиза много голяма
Интересно решение , машиниста предполагам ще се чувства като рокер

Зората на парната тяга :

И най-интересното (поне за мен ) конструктивно решение при цялата парна тракция:

Локомотивите на Ephraim Shay , някъде попаднах и на филм на такава машина в движение ... Ето и галерия на различните машини от тоя тип
http://www.gearedsteam.com/shay/images-new.htm


Обърнете внимание на спирачката на двигателното колело , явно е механична ...
парна мотриса Dorothi 2-1-2 , къде ли е машиниста?

http://www.lvrr.com/wp-content/gallery/ ... orothy.jpg
, пускам я като адрес , защото на снимка излиза много голяма
Интересно решение , машиниста предполагам ще се чувства като рокер


Зората на парната тяга :
И най-интересното (поне за мен ) конструктивно решение при цялата парна тракция:

Локомотивите на Ephraim Shay , някъде попаднах и на филм на такава машина в движение ... Ето и галерия на различните машини от тоя тип
http://www.gearedsteam.com/shay/images-new.htm
Интересно парните локомотиви извозващи дървен материал вървящи и по дървени релси. Използваниса предимно във Канада Америка и Австралия локомотивите са талигови със механично предаване от парния двигател към ходовите части тоест талигите които са се състояли от по две оси, четири клела на всяка. Дървените релси са били временно построявани окло неравни горски месности служелиса за извозване на материала на къси растояния до други нормални метални реси, където материяла е прехвърлян на нормални платформини вагони, тези релси са излизали по евтино от нормалните стоманените, след изсичането и извозването на дървения материал са и били лесно демонтирани използваниса предимно сколо 1890 до към 1918 година. ето няколко снимки на такива парни локомотиви произведени 1895 г. патент на "Climax" или друг вид механични локомотиви система " Shay"
Модел на "Climax" локомотиви от около 1895 година.


Двигателна талига на парен локомотив "Climax". (Виште локомотивът на горната снимка)

Ето един пример в общ изглед на талига от механичен парен локомотив направена от моделисти, вижда се че въртяштият момент се предава чрез пиныонен механизъм, които все още се използва и в съвременните локомотиви.


Пример на двоталигова товарна кола натоварена със дървен материал от същото време, такива копозици се наричат често трамваини "Timber Tramway" Във този пример се вижда интересно решение на спирачен механизъм свързван, който се задейства с общо въже, което се дърпа от човека в кабината на парния локомотив.

Модел на "Climax" локомотиви от около 1895 година.


Двигателна талига на парен локомотив "Climax". (Виште локомотивът на горната снимка)

Ето един пример в общ изглед на талига от механичен парен локомотив направена от моделисти, вижда се че въртяштият момент се предава чрез пиныонен механизъм, които все още се използва и в съвременните локомотиви.


Пример на двоталигова товарна кола натоварена със дървен материал от същото време, такива копозици се наричат често трамваини "Timber Tramway" Във този пример се вижда интересно решение на спирачен механизъм свързван, който се задейства с общо въже, което се дърпа от човека в кабината на парния локомотив.

Понеже не видях някъде тема за видеоклипове с парни локомотиви реших да пусна тук този клип .Два локомотива система ГАРЕТ в пълна тяга пъплят по нагорнище.
http://www.youtube.com/watch?v=-1EWpCQP ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=-1EWpCQP ... re=related
Какво димоотделяне имат само тези Гарети направо във началото на клипа когато първият локомотив минава под нещо като мост имам чувството че ще го вдигне във въздуха от налягането на исхвърляния дим. Ако можеше да не пушат и да цапат околната среда толкова сигурно още мажеше да ги експлоатират.disell написа:Понеже не видях някъде тема за видеоклипове с парни локомотиви реших да пусна тук този клип .Два локомотива система ГАРЕТ в пълна тяга пъплят по нагорнище.
http://www.youtube.com/watch?v=-1EWpCQP ... re=related

при толкова много парни машини нормално е и отсечките да са много на често и като сложиш и големия влак и нагорнището което значи че са натоварени ако си на самия мост дори ще се тресе от ускорения от конуса дим.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Информация
Модератори