
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am

Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am


Администратор
УНГАРЦИ ВНЕДРЯВАТ ИНОВАТИВНА СИСТЕМА В ЛОКОМОТИВИ НА БДЖKRAKOMOBILA написа:Добре и каква е целта на цялата работа ?
Унгарската компания “PROLAN” в партньорство с българската „Електрик сити” стартираха пилотна програма за тестово внедряване на компютърна система за контрол и диагностика в локомотиви на холдинг „БДЖ” ЕАД. За целта са избрани три различни типа машини – електровоз от серия 44, дизелов маневрен локомотив от серия 52 и дизелов магистрален локомотив от серия 06. Целта е да се наблюдава поведението и ефективността на системата при различни типове тяга и различни експлоатационни условия. „ON-BOARD компютърът за всеки от трите локомотива е предоставен безвъзмездно за срок от 6 месеца на БДЖ. След този период, ако системата покаже ефективност и бъде осигурено финансиране, тя ще се внедри на всички серии локомотиви на компанията.” обясни за „ЖЕЛЕЗОПЪТЕН ВЕСТНИК” Николай Илиев – управител на „Електрик сити”. Този тип оборудване от 3 години е внедрено във всички локомотиви на Унгарските железници, монтира се и на локомотиви на Руските железници, както и на такива на ЖП администрации от бившия Съветски съюз. Системата PROLAN-LOC осигурява онлайн мониторинг върху локомотиви и друг вид превозни железопътни средства в реално време чрез предаване на информация за основните параметри, скоростта, моментния разход на гориво и електроенергия, работното време на машиниста. Това е възможно благодарение на GPS-GPRS проследяването и трансфер на данни. За целта, в диспечерските пунктове и определени места в централата на БДЖ са разположени сървъри, които освен, че обработват и съхраняват информацията, може да се използват и като терминали за предаване на обратни съобщения към локомотивния машинист – например, диспечерът може да изпрати корекция в разписанието, която машиниста ще види на дисплеия, разположен на пулта за управление в кабината. При возене на пътнически влакове, съставени от вагони, снабдени с информационна система за пътниците, оборудването чрез GPRS може да дава информация за разписанието на влака и към пътниците. Съществената и може би най-важна функция на новото оборудване е, че то може подобно на „черните кутии” на самолетите да пази информация за настъпилите в последните 72 часа събития, както и текущата информация за режим и скорост на возилото. Тя е от изключителна полза при разследване на ЖП произшествия и в Унгария вече е показала своите предимства при разследване на тежък железопътен инцидент. Освен всички тези функции, PROLAN-LOC дава към диспечерските и мониторинговите центрове постоянна информация за енергийните разходи на локомотива(електроенергия и разход на горива). Така, осезаемо ще бъдат намалени разходите вследствие на злоупотреби с дизелово гориво и отчитане на изразходваната ел. енергия от енергоразпределителите. Освен това, системата дава още едно предимство – невъзможността за неоторизирано стартиране и придвижване на локомотива. Подобно на луксозните автомобили, машинистът трябва първо с индивидуална чип-карта да активира системата и чак след това може да управлява машината. Благодарение на тези чип-карти пък ще стане и по-ефективен контролът върху работата и работното време на самите машинисти, което е още едно голямо предимство за ЖП операторите. Предвижда се, тестово системата да бъде внедрена и на един музеен дизелов локомотив серия 64 извън системата на БДЖ, като така ще бъде направена база за сравнение на отчетените резултати.
64.19
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Май накрая ще излезе нещо като GPS и туко виж вече ще може да се следи с виждаме по интернет движението на локомотива (влака) в реално време както вече това става с влаковете на щвейцарските и румънските железници и евентуално движение без вентилация или някакви други такива шмекерии.
Представи си ако спреш случайно в "дупка" където няма обхват и като блокира компа няма да може да ти разреши вкл.на ГВП , направо ще стане голям майтап.
Представи си ако спреш случайно в "дупка" където няма обхват и като блокира компа няма да може да ти разреши вкл.на ГВП , направо ще стане голям майтап.
Силно ме съмнява масовото навлизане на тази система , но пък от голямо значени ще е поисканата цена и евентуално резултатите от самите тестове ! Предполагам при разглеждането на резултатите ще се наблегне основно на дизеловите машини , където възможностите за злоупотреби с гориво са най-големи . При евентуално внедряване на системата същата ще бъде приложена само на машините на ПП, за ТП грижа ще си има новия собственик !

Администратор
Картата няма да се пъха, ще се доближава до поле за маркиране подобно на тикет системата на градския транспорт. Иначе идеята за "надпробег"-а ще е добра. Така, депата няма да правят каквото си искат и да има машинисти с по 200 часа извънреден труд на тримесечие и прочие и прочие.42 072.9 написа:Вече виждам съобщенията - "вашата карта е с надпробег", "поставете картата отново за да включите ГВП", "грешка в системата - изискайте помощен локомотив, защото Биг Брадър не може да ви следи"...
п.п.: системата не контролира работата на вентилацията, споко!
64.19

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Информация
Модератори