
Администратор
Една занимателна тема ми бе дадена за размисъл от един приятел по повод проекта за заснемане актуалното състояние на мотриса №82-01. Има ли теснопътни 760 mm мотриси в Европа, кой ги произвежда, експлоатират ли се?
Австрия
Със сигурност тя е една от държавите с традиция в теснопътния подвижен състав. Именно австрийски теснопътен дизелов локомотив е изпитван у нас през 60-те години.
От там идва и първата мотриса:
Серия 5090 Това е едносекционна дизелова мотриса, преизведена през 1986 г. Ето по - важните и данни:
Общ брой произведени единици: 17
Максимална скорост: 70 км/час
Максимална мощност: 235 kW
Теглителна сила: 82 kN
Предавателна система: дизел - електрическа
Брой места за пътници: 2-ра класа 64 места
______________________________________
Унгария
"Родината" на нашите теснопътни мотриси серии 81 и 82. Тук ще представя един техен "братовчед", който конструктивно наподобява и нормалнорелсовата мотриса 21-01(Дядо Ганц).
Тип ABamot Мотрисата е изпълнена с места 1-ва и 2-ра класа, има възможност да вози прикачни вагони. Ето някои по - важни данни:
Производител: GANZ Mavag
Година на производство: 1929 г.
Междурелсие: 760 mm
Максимална скорост: 30 км/час
МАксимална мощност: 66 kW
Тип на предавателната система: дизел - механична
Брой места 1-ва класа: 12
Брой места 2-ра класа: 28
Общо произведени единици: 1
___________________________
Това са два от най - контрастните типове дизелови мотриси за 760 mm междурелсие, срещани в Европа. У нас както знаем, дизелови мотриси по нашата теснопътна линия Септември - Добринище вече не се експлоатират. Въпреки всичко с тази тема бих искал да подсетя и отговорните лица и служби, че не би била лоша идеята за закупуване на мотриси втора употреба или нови с цел замяна на старите и амортизирани локомотиви и вагони.
Австрия
Със сигурност тя е една от държавите с традиция в теснопътния подвижен състав. Именно австрийски теснопътен дизелов локомотив е изпитван у нас през 60-те години.
От там идва и първата мотриса:
Серия 5090 Това е едносекционна дизелова мотриса, преизведена през 1986 г. Ето по - важните и данни:
Общ брой произведени единици: 17
Максимална скорост: 70 км/час
Максимална мощност: 235 kW
Теглителна сила: 82 kN
Предавателна система: дизел - електрическа
Брой места за пътници: 2-ра класа 64 места
______________________________________
Унгария
"Родината" на нашите теснопътни мотриси серии 81 и 82. Тук ще представя един техен "братовчед", който конструктивно наподобява и нормалнорелсовата мотриса 21-01(Дядо Ганц).
Тип ABamot Мотрисата е изпълнена с места 1-ва и 2-ра класа, има възможност да вози прикачни вагони. Ето някои по - важни данни:
Производител: GANZ Mavag
Година на производство: 1929 г.
Междурелсие: 760 mm
Максимална скорост: 30 км/час
МАксимална мощност: 66 kW
Тип на предавателната система: дизел - механична
Брой места 1-ва класа: 12
Брой места 2-ра класа: 28
Общо произведени единици: 1
___________________________
Това са два от най - контрастните типове дизелови мотриси за 760 mm междурелсие, срещани в Европа. У нас както знаем, дизелови мотриси по нашата теснопътна линия Септември - Добринище вече не се експлоатират. Въпреки всичко с тази тема бих искал да подсетя и отговорните лица и служби, че не би била лоша идеята за закупуване на мотриси втора употреба или нови с цел замяна на старите и амортизирани локомотиви и вагони.
64.19

В Испания имат Хеншели подобни на наще.
http://youtu.be/l3q_ok_l59A
http://youtu.be/1gPXNWtA084
http://youtu.be/G16MjMk9VnU
Новото лого Linea Belgrano Sur (LBS)
Изглежда обаче, че модернизират железницата си защото старата лаврея е жълто бяла FEVE
http://youtu.be/TCk8I7aFFP0
http://youtu.be/cc0KFUqK5gQ
http://youtu.be/l3q_ok_l59A
http://youtu.be/1gPXNWtA084
http://youtu.be/G16MjMk9VnU
Новото лого Linea Belgrano Sur (LBS)
Изглежда обаче, че модернизират железницата си защото старата лаврея е жълто бяла FEVE
http://youtu.be/TCk8I7aFFP0
http://youtu.be/cc0KFUqK5gQ

Когато качвате някаква информация за железниците в чужбина се позовавайте на достоверни източници.Цитираната линия Белграно сур се намира в Аржентина и свързва градовете Белграно с Авеянеда.Така че няма нищо общо с ФЕВЕ която е частна компания в Испания.ФЕВЕ ,Еускотрен и още 5 са компаниите които експлоатират 1000 мм железопътни линии и никой няма намерение да сменя нито логото нито името на фирмата.А това само във ФЕВЕ има Хеншели е истина ,но те имат друг цвят.Не са като тези публикувани във форума ,а са зелени.Някога може да изпратя някоя снимка направена от мен на Хеншел в Испания.Нали няма нищо обидно от забележката ми.



Продадоха си локомотивният завод в Касел на Bombardier. В момента предлагат предавателни кутии за автомобили, камиони, локомотиви, мотриси, трамваи и за какво ли не.
Само да вметна, че трамвая на Кончар е с предавателни механизми на Хеншел за повече подробности
http://www.henschel.eu/index.php?lang=2&gruppe=0_1
Само да вметна, че трамвая на Кончар е с предавателни механизми на Хеншел за повече подробности
http://www.henschel.eu/index.php?lang=2&gruppe=0_1

С риск да стана досаден, ето една самостоятелна френска компания за производство и поддръжката на изцяло и само теснопътни превозни средства.
http://www.cfd.fr/index.php?page=fichecorse
http://www.cfd.fr/index.php?page=fichecorse
Информация
Модератори