
Администратор
Отдавна се чудех дали да драсна някой ред по тази тема, но освен с железници, интензивно се занимавам и с летене - конкретно полети с топловъздушен балон към Балон клуб "Орли". В клуба съм от месец Май 2009 г, а активна дейност изпълнявам от Юни същата година. В тази връзка през тазгодишния летателен календар, с клуб"Орли" взех участие на няколко важни национални авиомероприятия.
Последното от тези е провеждащия се днес 18.09.2010 г. и утре 19.09.2010 г. Авиофест "Криле за всички" на летището при плевенското село Бохот. Участие в него вземат летци от леката и ултралека авиация, като най-възрастният летец е 67 годишен английски делтапланерист. Международното участие се допълва и с участието на сръбски витлов самолет, който днес и утре вози желаещите да полетят с орлите. За гостите на събитието са предвидени много атракции, сред които тандемни скокове с парашут от височина 3000 м, тандемен полет с мотоделтапланери, полет със самолет, както и гвоздея на шоуто - полет с топловъздушен балон. За моя и не само моя приятна изненада, на авиофеста участие взе и балонист от гр. София, който докара уникална за България американска конструкцияа топловъздушен балон. При добри метеорологични условия, утре двата балона ще литнат рано сутринта, съответно ще направя и снимки. Специално за https://forum.blf.bg днес направих "разузнавателен" полет с мотоделта над местността около летището и заснех случващото се от високо, като утре след като се прибера в настоящата тема ще пусна интересни снимки от това чудесно авиомероприятие.
Всичко, свързано с любителското летене с лека и ултралека авиация, пишете в тази тема. Тук ще се дискутират и въпросите, свързани с балонизма у нас, като скоро ще пусна някои интересни снимки от стари събития.
Бохот/София
Марио Евстатиев
Последното от тези е провеждащия се днес 18.09.2010 г. и утре 19.09.2010 г. Авиофест "Криле за всички" на летището при плевенското село Бохот. Участие в него вземат летци от леката и ултралека авиация, като най-възрастният летец е 67 годишен английски делтапланерист. Международното участие се допълва и с участието на сръбски витлов самолет, който днес и утре вози желаещите да полетят с орлите. За гостите на събитието са предвидени много атракции, сред които тандемни скокове с парашут от височина 3000 м, тандемен полет с мотоделтапланери, полет със самолет, както и гвоздея на шоуто - полет с топловъздушен балон. За моя и не само моя приятна изненада, на авиофеста участие взе и балонист от гр. София, който докара уникална за България американска конструкцияа топловъздушен балон. При добри метеорологични условия, утре двата балона ще литнат рано сутринта, съответно ще направя и снимки. Специално за https://forum.blf.bg днес направих "разузнавателен" полет с мотоделта над местността около летището и заснех случващото се от високо, като утре след като се прибера в настоящата тема ще пусна интересни снимки от това чудесно авиомероприятие.
Всичко, свързано с любителското летене с лека и ултралека авиация, пишете в тази тема. Тук ще се дискутират и въпросите, свързани с балонизма у нас, като скоро ще пусна някои интересни снимки от стари събития.
Бохот/София
Марио Евстатиев

Администратор
Ето ги и обещаните снимки:
1. Летище Бохот от орлов поглед
http://www.foto.bg/data/6637/medium/bohot1.jpg
2. Панорама на летището на фона на село Бохот
http://www.foto.bg/data/6637/medium/bohot-panorama.jpg
3. Вечерно издигане на балона
http://www.foto.bg/data/6637/medium/Lz-010-Bohot1.jpg
4. На път към София, екипажа спря в Плевен за закуска и почивка
http://www.foto.bg/data/6637/medium/na_ ... _Bohot.jpg
1. Летище Бохот от орлов поглед
http://www.foto.bg/data/6637/medium/bohot1.jpg
2. Панорама на летището на фона на село Бохот
http://www.foto.bg/data/6637/medium/bohot-panorama.jpg
3. Вечерно издигане на балона
http://www.foto.bg/data/6637/medium/Lz-010-Bohot1.jpg
4. На път към София, екипажа спря в Плевен за закуска и почивка
http://www.foto.bg/data/6637/medium/na_ ... _Bohot.jpg

Администратор
Ето го вече активния сайт на Балон клуб "Орли", в който може да се намери интересна информация относно летенето с балони.
http://baloncluborli.com/
http://baloncluborli.com/

Администратор
Балон клуб Орли - София предлага разходка с пилотиран топловъздушен балон. едночасов полет 320 лева на човек .
ВАЖНО - само за тези, които до 30 март закупят предплатен ваучер за едночасов полет с балон има НАМАЛЕНИЕ - по 260 лева на човек . Полетите ще се изпълнят от една седмица до три месеца при подходящи МТО условия при съгласуване между клуба и клиента - пасажера.
Обадете се веднага на тел- 0878 56 91 84 или 02/ 956 91 84
Чакаме ви!
БАЛОН КЛУБ "ОРЛИ"
ВАЖНО - само за тези, които до 30 март закупят предплатен ваучер за едночасов полет с балон има НАМАЛЕНИЕ - по 260 лева на човек . Полетите ще се изпълнят от една седмица до три месеца при подходящи МТО условия при съгласуване между клуба и клиента - пасажера.
Обадете се веднага на тел- 0878 56 91 84 или 02/ 956 91 84
Чакаме ви!
БАЛОН КЛУБ "ОРЛИ"
Допълних албума със снимки, след като в събота летях за втори път с делтапланер с двигател, след миналия понеделник.
Който има желание може да разгледа. Този път снимах гара Ястребово на девета линия, както и района около нея, от птичи поглед.
http://photo-zona.net/index.php?APP_ACT ... MAGE_ID=41

http://photo-zona.net/index.php?APP_ACT ... MAGE_ID=41
Върху две гуми или върху две талиги по две релси!

Администратор
Як рок, полети с балон и "Загорка" по 1 лв за 0,5 л чакат гостите на "Авио Рок Шоу" Стара Загора
Мощен рок ще огласи летището в Стара Загора на 9-ти и 10-ти Юли тази година. За гостите са предвидени много атракции, сред които демонстрации на бойни изкуства, ретро-мотори и бира на корем. В рамките на оградената зона, голямата бира ще струва само 1 лв и е осигурена от "Загорка" АД.
По-авантюристично настроените гости на шоуто ще имат възможността да огледат обстановката на шоуто от птичи поглед, политайки с топловъздушният балон на Балон клуб "Орли", който ще се издига в зависимост от метеорологичните условия.
Емоциите са гарантирани.
За повече информация:
bala2005@abv.bg
Момчил Риладжиев - GSM 0897983790
Мощен рок ще огласи летището в Стара Загора на 9-ти и 10-ти Юли тази година. За гостите са предвидени много атракции, сред които демонстрации на бойни изкуства, ретро-мотори и бира на корем. В рамките на оградената зона, голямата бира ще струва само 1 лв и е осигурена от "Загорка" АД.
По-авантюристично настроените гости на шоуто ще имат възможността да огледат обстановката на шоуто от птичи поглед, политайки с топловъздушният балон на Балон клуб "Орли", който ще се издига в зависимост от метеорологичните условия.
Емоциите са гарантирани.
За повече информация:
bala2005@abv.bg
Момчил Риладжиев - GSM 0897983790
64.19

Администратор
Снимки от събитието в Стара Загора можете да намерите на следния адрес: http://www.foto.bg/showgallery.php?cat=7773&ppuser=0
64.19

Администратор
Две снимки от днес и малко пояснения за интересуващите се:
1. Общ изглед на оборудването на топловъздушен балон

Кош: той носи горелката посредством 4 бр поддържащи "пръти" от лек материал, а от своя страна рамката на горелката предава усилията от купола на коша посредством метални жици, захванати с "карабинки" към нейните уши. В коша се разполагат две или повече бутилки за пропан-бутан, помощно оборудване и екипировка.
Купол: В транспортно състояние, куполът седи в оная синя "бохча". В работно състояние неговите товарни въжета(представляват специални метални жици)се закрепват към носещата част(рамката) на горелката, посредством чиито уши и карабинките предават усилието към коша. В горната си част купола има клапа, с отварянето на която, топлият въздух от балона излиза навън. Тя се използва при "погасяване"(окончателно приземяване) на балона и се управлява с въже от балониста.
Горелка: Тя е основният работен елемент на балониста. С нея той загрява въздуха в купола и по този начин регулира по вертикала движението на балона. С издигането или снишаването на балона по време на полет, балонистът намира въздушни течения с подходяща скорост и посока за следване на своя полетен маршрут.
2. Управляваща арматура на горелката

На съвременен език това е именно "интерфейсът" на управлението на работата на горелката. По контролния манометър, балониста отчита налягането на пропан-бутана в бутилките и може да извърши превключването им при недостатъчно налягане. Червената "ръчка" е т.нар. круиз-вентил или разпределителя за подаване на пропан бутан към дюзата на горелката. При работа, през мъничка дюза постоянно се подава пропан-бутан, захранващ така наречения пилотен пламък - малко пламъче, което възпламенява мощния поток при отваряне на разпределителя. Всички по-нови конструкции горелки имат вградена пиезо запалка за пилотния пламък.
1. Общ изглед на оборудването на топловъздушен балон

Кош: той носи горелката посредством 4 бр поддържащи "пръти" от лек материал, а от своя страна рамката на горелката предава усилията от купола на коша посредством метални жици, захванати с "карабинки" към нейните уши. В коша се разполагат две или повече бутилки за пропан-бутан, помощно оборудване и екипировка.
Купол: В транспортно състояние, куполът седи в оная синя "бохча". В работно състояние неговите товарни въжета(представляват специални метални жици)се закрепват към носещата част(рамката) на горелката, посредством чиито уши и карабинките предават усилието към коша. В горната си част купола има клапа, с отварянето на която, топлият въздух от балона излиза навън. Тя се използва при "погасяване"(окончателно приземяване) на балона и се управлява с въже от балониста.
Горелка: Тя е основният работен елемент на балониста. С нея той загрява въздуха в купола и по този начин регулира по вертикала движението на балона. С издигането или снишаването на балона по време на полет, балонистът намира въздушни течения с подходяща скорост и посока за следване на своя полетен маршрут.
2. Управляваща арматура на горелката

На съвременен език това е именно "интерфейсът" на управлението на работата на горелката. По контролния манометър, балониста отчита налягането на пропан-бутана в бутилките и може да извърши превключването им при недостатъчно налягане. Червената "ръчка" е т.нар. круиз-вентил или разпределителя за подаване на пропан бутан към дюзата на горелката. При работа, през мъничка дюза постоянно се подава пропан-бутан, захранващ така наречения пилотен пламък - малко пламъче, което възпламенява мощния поток при отваряне на разпределителя. Всички по-нови конструкции горелки имат вградена пиезо запалка за пилотния пламък.
64.19

Администратор
Да за съжаление нямаше и самолети.А в неделя маи нищо нямаше,защото към 11 часа гледам се прибираха вече а закриването ианче беше насрочено за 13:30 ч.
Ето и останалите части:
http://www.youtube.com/watch?v=VmVmHWt2GAI
http://www.youtube.com/watch?v=2dHrVUue ... h_response
http://www.youtube.com/watch?v=Kd8EPJ7J ... h_response
Ето и останалите части:
http://www.youtube.com/watch?v=VmVmHWt2GAI
http://www.youtube.com/watch?v=2dHrVUue ... h_response
http://www.youtube.com/watch?v=Kd8EPJ7J ... h_response
Информация
Модератори