Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

С допълнителен влак до морето и по - ниски цени ще привлича БДЖ пътници в кризата

Хайки от контрольори тръгват на лов за гратисчии, закриват нерентабилни линии

22/ 08/ 2009

Марио Евстатиев
_______________________

Нов влак
Допълнителен влак от София за Бургас и обратно тръгва от Понеделник, съобщиха от националния превозвач БДЖ. От София за Бургас през Пловдив в 8:30 ще тръгва бърз влак №1681, като в морския град ще пристига в 15:17. Обратно от морето пък в 13:35 ще тръгва бърз влак №1682, като в София ще пристига в 20:46. Тези промени ще важат до края на летния сезон и имат за цел да привлекат повече пътници към железницата и да облекчат по този начин автомобилния трафик.

По - евтино и удобно
С 30% по - евтино ще излиза пътуването до морето с ускорените и бързите влакове при закупуване на двупосочен билет. Така с ускорен бърз влак в двете посоки за 2-ра класа и запазено място, пътниците ще плащат 28,20 лв от София до Бургас и обратно, а от София до Варна и обратно, цената за ускорен бърз влак 2-ра класа и запазено място в двете посоки пък е 35,60 лв. С тези атрактивни тарифи, напрактика БДЖ предлага бързи удобен транспорт до морето за сума, 50% по - ниска от тази, която ще заплати пътника за автобус. БДЖ напомни, че в съставите на ускорените бързи влакове "Слънчев бряг" и "Златни пясъци" от София до Бургас, съответно Варан, се движат вагони тип "Бистро", които примамват с комфорт и атрактивни цени, достойни за квартален хранителен магазин.

На борба с гратисчиите
В същото време, БДЖ обяви, че пак от Понеделник във всички влакове, в цялата страна тръгват мобилни групи от проверители, чиято задача е контрола по пътуването с редовни превозни документи в железницата. Контрольорите ще глобяват всеки нередовен пътник, независимо от обстоятелствата. Проверителите ще контролират и за нарушения на кондукторите в рисковите влакове около София и Пловдив, където често се прилага схемата "Дай левче и се вози". От БДЖ обявиха, че очакват почти 100% събираемост на приходите от пътнически превози, което ще облекчи и без това тежкото финансово състояние на родния превозвач.

Тесла

Закриване на губещи участъци пък е една от набелязаните антикризисни мерки на превозвача. Има линии, по които дневно вървят един - два влака и то предимно празни, обявиха от компанията. За сега се проучва варианта за закриване за пътническо движение на линията Левски - Троян. Същата участ може да сполети и участъка Левски - Свищов, чиито пътникопоток рязко намалява в последните години поради непрекъснато увеличаващата се безработица в региона, отлива на жители и масовата поява на маршрутки, возещи на конкуретни на БДЖ цени.

_____________________________________________
Всички права запазени! lokforum.com news team
64.19
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

lok45111 написа:За сега се проучва варианта за закриване за пътническо движение на линията Левски - Троян. Същата участ може да сполети и участъка Левски - Свищов, чиито пътникопоток рязко намалява в последните години поради непрекъснато увеличаващата се безработица в региона, отлива на жители и масовата поява на маршрутки, возещи на конкуретни на БДЖ цени.
[/b]
За какво закриване говорим? Точно тези две линии се радват на доста добър пътникопоток, за разлика от някои други като Самиул - Силистра и Димитровград - Подкова.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Проучвания се правят, никой не е казал, че ще ги закрива, но дано това не стане. За Самуил - Силистра и за Димитровград - Подкова също се чува за ревизия на пътникопотока.
64.19
Мнения: 31
Регистриран на: Пон Юли 07, 2008 3:23 am
Местоположение: София / Свищов

Мнение от 9teen8t9 »

Това с възможната"тесла" е доста загадъчно и странно решение... въобще как могат да си помислят подобно нещо.

аз съм студент в Свищов... Пътувам винаги в претъпкано дезиро(петък, неделя понеделник)... дори често съм оставал на гарата, защото просто врата не може да се затвори...
Гарантирам че няма гратисчии

за вторник, сряда и четвъртък, мотрисите са пълни около 50%-70% от седалките. без правостоящи, но все пак си е достатъчно пълна мотрисата.

Много хора разчитат на жележницата в Региона, особено ние студентите.
Цената и времетраенето, са еднакви в сравнение с машрутките и автобусите, но с нищо не бих заменил пространството което ми дава вагона. Вече претъпканата мотриса, бих преживял да седя прав на 42 градуса жега, тъйкато Левски Свищов се взима само за час,а компанията на притиснати млади бъдещи счетоводителки, и финансиски прави времето да тече много бързо.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

От царско време (2001 г.) насам, всеки министър на транспорта го сърбят пръстите да закриват линии. Да знаете- като се закрие примерно посочената линия, БДЖ ще спести толкова пари, че ще цъфне и ще върже.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Мда, от инфраструктурни такси на 2 закрити линии ще се спестят пари за 10 чисто нови тауруса. :D 8) :wink: :lol: Ех, да му се не види, защо още караме Шкодите... :D
Глобален модератор
Мнения: 687
Регистриран на: Съб Юли 15, 2006 4:49 pm
Местоположение: Пловдив
Глобален модератор
Мисля, че тази тема е най-близка до материала който ще Ви представя а той според мен е една (рентгенова снимка) на състоянието в БДЖ... . Материала ни бе предоставен от любител на форума и железниците.

Ето линка, http://www.balkanleaks.eu/en/planbdz.html дългичко е за четене но пък мисля ще са интересни коментарите. :arrow:
В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603
Заключено

Обратно към “Архив "Новини и статии"”