Мнения: 166
Регистриран на: Нед Дек 26, 2010 6:33 pm
Местоположение: sofia
Има ли по теснолинейката Септември-Добринище влак с вагони на които прозорците се отварят. За снимки и за вятър в косите.
Като ходих до Аврамово преди месец пътувах с едни на които прозорците бяха малки, горе и отварящи се настрани. Като в старите тролеи.
"От днес нататък българският род история има и става народ!" ...
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

От време на време се среща по някой нерециклиран.
64.19
Мнения: 148
Регистриран на: Чет Окт 23, 2008 3:51 pm
Местоположение: София

Мнение от pach »

От 1 до 6 август включително три от четирите композици за деня (отиване и връщане) са със сините рециклирани вагончета. Перфектни, чисти (включително и тоалетните) и много приятни. Персонала изключително внимателен, линията си е атракция от всякъде.
Преки наблюдения - ползвах ги и по тия дати бях в Добринище.
:lol: :lol: :lol:
На сините вагони са от РVС (или алуминиева...) дограма буквално.
Отварят се отгоре клапващи на вътре - тоест за снимки и веене на коси не стават. Това става на площадките между вагоните (където се и пуши) но веенето на косите е само в тунелите. Средна скорост около 20 км/ч. е все пак слаба.
Снимки правих от отворени врати, седейки на стъпалото, но винаги като го нямаше кондуктора или началник влака наоколо (то и тогава се пуши) зада не ги "разлайвам" излишно.
Пътуването е 5 часа и половина, но не омръзва.

Изображение
Изображение
Изображение

И едни поздрав за вашата 64-ка.
От гара Септември на 1 август 2011г.- 8,30 часа.
Изображение
напуснал Сдружение "Клуб Железопътен Моделизъм - България"
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

OFFITOPIC: Пламене, това ПАВЕЛ-че е самоходно разпадище въпреки боята отвън. Да не говоря за течовете на ГСМ от машинната част(и не само), както и за хигиенното състояние на кабината.
64.19
Мнения: 148
Регистриран на: Чет Окт 23, 2008 3:51 pm
Местоположение: София

Мнение от pach »

Възможно е...хванах го с вариото на камерата на 200 метра от мен.
Вашето беспорно е много по-доброто!!!
И за новото не се съмнявам че ще стане перфектно,
поздравления за което!!!
--------------------

По думите на домакина ми в Добринище,
преди години по линията е имало преди всичко страхотно движение на товарни влакове.
Изключително много с дървен материал. Твърди, че едва ли не на всеки час,
е имало влак да потегля или пристига. Тоест би трябвало да изчакват разминаване на всяка гара примерно.
Дали сме имали толкова машини в работа?
По вероятно е местните хора да имат мил (и малко украсен) спомен за железницата,
при условие че сега едва четири влака пристигат на денонощие до Добринище.

Впрочем част от местната управа (барабар с кмета) искат да :
Продължим строежа на линията от 1949 г. (!?!?!? :lol: - мой коментар) за да стигне най-после до гр. Гоце Делчев!!!
Но още бащата на моя домакин (хотел Калинкови) заявил на времето (през 1950г) пред партийното ръководство, че с тези похвати
...влака за Гоце Делчев ще закъснее със сто години!
Та така...
:lol:
напуснал Сдружение "Клуб Железопътен Моделизъм - България"
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

pach написа:......
преди години по линията е имало преди всичко страхотно движение на товарни влакове.
Изключително много с дървен материал. Твърди, че едва ли не на всеки час,
е имало влак да потегля или пристига. Тоест би трябвало да изчакват разминаване на всяка гара примерно.
Дали сме имали толкова машини в работа?
.........
В своя апогей (или разцвет , кой както иска да си го назовава) по линията е имало интензивно тов. движение.Влаковете са гърмели денонощно , освен Завода за хидролиза и фуражни дрожди "Пиринхарт" в Разлог , голям товародател е била петролната база във Велинград , на която гара се е извършвала интензивна маневрена дейност.От снимката на РУКЗ-то на Вг можеш да видиш сложното коловозно развитие и индустриалните клонове.Отделно от това на гари като Якоруда и Белица също е имало маневрена дейност (в Якоруда знам за два клона , които сега са демонтирани) , на Банско са се товарили строителни материали , на гара Варвара (също с внушително коловозно развитие) са се композирали и разкомпозирали влаковете , идващи от Пазарджик.През последните мигове на товарното движение в участъка , засичах два влака , един от които някъде към 7:00 тръгваше от Септември и на Велинград чакаше 16102 (тогава пътническия се движеше с един час по - рано).Отделно от това смесените влакове бяха честа гледка (тази снимка от 1999 г. съм я сканирал и запазил).
Колкото за локомотивите , от двете серии - 75-00 и 77-00 са доставени по 10 броя (общо 20 машини) , така че спокойно са се справяли с трафика.Именно намаляването на обема на работа и товарните влакове като цяло доведе до това , че определени локомотиви бездействаха в депото , което наложи продажбата на 5 машини от серия 77-00 в Аржентина.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Полезни исторически сведения за движението в участъка могат да се открият в дневниците за телефонограми от тогава.
На 02.05.1984г от 00:00 до 24:00 часа в междугарието Цветино - Света Петка са минали следните влакове и возила:
  • 16609, 410 т, лок 75-03 + 75-08 към Свп;
    Из. л. 75-07 + 75-08 към Цн;
    16611, 135 т, лок 76-13 към Свп;
    16601, 330 т, лок 75-08 + 75-09 към Свп;
    16602, 203 т, лок 76-11 към Цн;
    16604, 352 т, лок 75-03 + 75-09 към Цн;
    16101 към Свп;
    16102 към Цн (тези двата са се срещали вероятно на Чма);
    16704, 205 т, лок 75-05 към Цн;
    16203 към Свп;
    16204 към Цн;
    16103 към Свп;
    16702, 200 т, лок 75-05;
    16603, 200 т, лок 76-11 към Свп;
    16105 към Свп;
    16605, 403 т, лок 76-12 + 75-07 към Свп;
    16704, 190 т, лок 76-13 към Цн;
    Из. л. 75-07 към Цн;
    16106 към Свп;
    16706, 180 т, лок 76-12 към Цн;
    16207 към Свп;
    17218 към Цн;
    16607, 208 т, лок 76-05 към Свп;
    16108 към Цн;
    16107 към Свп;
    16609, 367 т, лок 75-08 + 75-09 към Свп.
За пътническите влакове за съжаление не се записват локомотивите, но прави впечатление, че е имало постоянна помощна служба Велинград - Аврамово или Цветино - Аврамово, обслужвана вероятно от оборотното депо Велинград, както и че локомотиви 76-11, 12, 13 са работели по 16-та линия, с което общия брой на влаковите локомотиви става 13 (серия 77 още я няма).
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Тодоре , знаеш ли къде се е намирало депото във Велинград? Там са нощували магистралния дизел на нощуващия пътнически влак за Септември , както и два маневрени локомотива.Отделно от това е имало машина , която цял ден е била командирована и е извършвала дейност по обслужване на тов.влакове , немалка част от които са били от и до Велинград.
Мнения: 148
Регистриран на: Чет Окт 23, 2008 3:51 pm
Местоположение: София

Мнение от pach »

Опааа, Тошко винаги успяваш да ме изненадаш (приятно) ,
с нещо интересно за ...влаковете. (още разглеждам последните новости в галерията ти).

Страхотно. И какво излиза - почти 24 влака за денонощие!!!
Ако някъде намерим сведения от самото начало на линията - особено парната тяга, ще стане още по интересно.

За сетен път се убеждавам, че нас българите ни дай само да разрушаваме,
това което от други българи е построено с много любов и труд!

...
напуснал Сдружение "Клуб Железопътен Моделизъм - България"
Публикувай отговор

Обратно към “Дискусии | Discussions here”

Информация