Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Актуална снимка на 52207-8 , видяна на 27-ми декември на гара Лом.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Днес в депо Септември се натъкнах на 3 локомотива от серията , ето и тях:
52003-1.
52086-6.

52118-7:
снимка 1;
снимка 2.
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

От много време в разписанието на депо София, пише следното:

"ЗА СВЕДЕНИЕ НА ДЕЖ ПО ДЕПО: ЛОК. 52209 ДА СЕ ПОЛЗВА САМО ЗА МАНЕВРА В ДЕПО"

Каква е причината за това?
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Сигурно е направила часовете за ремонт.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

lok45111 написа:104 беше в дизеловия цех, стана донор за части и накрая в нея нямаше нищо. А уж едно време е гласена за ремонт, но кризата си е казала думата.

OFF: 52 167.4 я чака същата съдба :lol:
На 13-ти юни 2010 г. в депо София попаднах на тези локомотиви от серията (онзи крайният без табела не знам кой номер е):
Изображение

Стоят ли си там още , или някои от тях са нарязани?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Този в края в дясно е 52 065 и вероятно ще бъде нарязан.
64.19
Мнения: 213
Регистриран на: Нед Дек 27, 2009 11:53 pm
Местоположение: Varna

Мнение от dobo »

Абе прощавайте, може и да не е за тука питането ми, но с цел да не отварям нова тема, някой по-просветен ще ми каже ли каква е тази кампания за поголовно рязане на локомотиви, вагони, и махане на железен път ? БДЖ-то имат ли някаква сметка от това или се прави на принципа едни наши фирми трябва да вземат едни пари ? Знам, че може би на локомотива и вагона му е дошло времето, но пък да се маха железен път ?
Аватар
gzo
Мнения: 146
Регистриран на: Нед Яну 03, 2010 11:27 am
Местоположение: В. Търново
Аватар

Мнение от gzo »

dobo написа:Абе прощавайте, може и да не е за тука питането ми, но с цел да не отварям нова тема, някой по-просветен ще ми каже ли каква е тази кампания за поголовно рязане на локомотиви, вагони, и махане на железен път ? БДЖ-то имат ли някаква сметка от това или се прави на принципа едни наши фирми трябва да вземат едни пари ? Знам, че може би на локомотива и вагона му е дошло времето, но пък да се маха железен път ?
Целта приятел е да се унищожът наличните активи за да има основание за харч за придобиване на нови. Да давам ли примери: Имахме си бол вагони останали от времето, когато хората пътуваха с влак. Обаче хората спряха да пътуват влак, вагоните бяха обявени за морално остарели щото са били правени през 60-те и така си ги нарязаха за да има основание да се купят "нови". От там нататъка следиш аферата с "новите" швейцарски вагони дето и те са правени 60-те и сам си отговаряш на въпросите и за локомотивите и за пътя.
Целта е колелото на финансите да се върти иначе земетята пък ще спре...и така !
Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
gzo, вярно е това което си написал,но като се помисли ,че тези локомотиви са доставени в началото на 60-те години на миналия век ,те са остарели физически,защото колко са работили през годините до към средата на 90-те години,просто не можете да си го представите,без да сте били свидетели на експлоатацията им,за морално да не говорим.Доста години вече не се произваждат части за тях и много неща са побългарени,не си заслужава да се поддържат.
Повечето сте млади момчета ,да ви питам- колко мобилни телефона и фотоапарати сте сменили ,компютри ,телевизори и др.,само защото са на няколко години и искате най-доброто ,което е в момента ?А нали искате и да работите със съвременни локомотиви /тези които са действащи лок.машинисти и помощници/
Така трябва да е и с локомотивите,те имат своя живот-20-25-30 г.Както виждате по пътищата изчезнаха трабанти,вартбурзи,жигулита ,старите рена,фиати ,това е ,техниката трябва да се подменя .
Като видя някой локомотив за рязане и съм работил с него ,съм си оставил мнението ,както сега за 06-121,не трябва да се забравя миналото !
Мнения: 151
Регистриран на: Сря Апр 21, 2010 8:15 pm
Местоположение: Пирдоп,София

Мнение от Petko Ivanov »

Не си съвсем прав. Миналата есен бях в Чехия и Австрия. Видях много действащи локомотиви, произведени в началото на 60 те години на миналия век, т.е преди около 50 години. Машините бяха в перфектно състояние и си теглеха спокойно влаковете заедно с модерните локомотиви. Същото беше и в Германия, където бях 2008 г.
Много е опасно това желание да се реже всичко безразборно накуп. Така рискуваме да останем без експонати даже за музей. Може да греша, но не ми е известно да има определени за музей локомотиви серия 06 например.
Аналогично беше положението с останалите парни локомотиви серия 15 в началото на 90 те години. С цел лесна и бърза печалба всички те бяха безмилостно унищожени. Не се запазиха даже уникални машини, като 15.41 с кумин тип "Giesl" или 15.117 с допълнителен прозорец на будката. През 1993 бе унищожена и първата дизелова мотриса в БДЖ 21.01, т.н "Дядо Ганц", която дълги години преди това седя пред столовата на депо София.
Мнения: 225
Регистриран на: Вто Апр 20, 2010 11:21 am
Местоположение: София

Мнение от WOLFMX »

Petko Ivanov написа:Не си съвсем прав. Миналата есен бях в Чехия и Австрия. Видях много действащи локомотиви, произведени в началото на 60 те години на миналия век, т.е преди около 50 години. Машините бяха в перфектно състояние и си теглеха спокойно влаковете заедно с модерните локомотиви. Същото беше и в Германия, където бях 2008 г.
Много е опасно това желание да се реже всичко безразборно накуп. Така рискуваме да останем без експонати даже за музей. Може да греша, но не ми е известно да има определени за музей локомотиви серия 06 например.
Аналогично беше положението с останалите парни локомотиви серия 15 в началото на 90 те години. С цел лесна и бърза печалба всички те бяха безмилостно унищожени. Не се запазиха даже уникални машини, като 15.41 с кумин тип "Giesl" или 15.117 с допълнителен прозорец на будката. През 1993 бе унищожена и първата дизелова мотриса в БДЖ 21.01, т.н "Дядо Ганц", която дълги години преди това седя пред столовата на депо София.

Подкрепям. Ако не бяха унищожили "нерентабилните" линии, ако не оставяха стари вагони по коловозите на гарите,ако започнат да си правят сметките какви вагони е удачно да се пускат за определения влак,колко на брой и какви вагони да не се пускат,ако нарежат всички негодни кошове,които са в депата и ако хванат да се поразмърдат за атракционни влакове както направиха с пилотния влак за Банкия,само че с повече ретро вагони,а не само с един,ако започнат да си следят ПС домуващ в депата и започнат да го почистват както си трябва и да го поставят под охрана,особено пък през нощта нямаше да бъдат чак толкова зле финансово,ама нейсе. Тук никой от управляващите не чете тези мнения,а дори и да ги чете едва ли му/й пука. :cry: :(
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Във Франция има локомотиви на по 60 години, но от тогава са останали само кошовете, рамите и талигите. Същото е и с локомотивите за които говорите! В белите държави приблизително в средата на експлоатационния си срок локомотивите минават модернизация и съответно им се увеличава амортизационния период, има машини минавали по 2 и повече модернизации- при нас се карат немодернизирани и след амортизационния си срок. Ремонта се оскъпява защото до вчера стандартни детайли - днес вече не се произвеждат или са на баснословни цени - съответно не можем да направим качествени капитални ремонти, често ги и пресрочваме докато накрая машината не предаде богу дух окончателно. Вагоните са на същия хал, рециклиране със климатизация излиза по-скъпо от колкото да купиш вагон на старо. Отделно че сполучлива рециклация и климатизация у нас още не е направена! Това накланя везните към купуване на вагони настаро от чужбина. Между другото вагони като нашите 97 но с климатик са закупени и от чешките (или полските железници) като бройките са 100, от спалните вагони също бяха закупени и от други оператори... Мотриси и мотрисни влакове на по 20+ години купени втора ръка експлоатират и в Румъния...
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Днес в депо Пловдив се намираше 52-246 , собственост на ДП ТСВ.Направих и една снимка.С тази си окраска е вече от години насам и се познава отдалече. :D
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Днес , докато минавах порай завода за целуоза и хартия в Стамболийски , забелязах , че и двата маневрени локомотива - 52-233 (стар номер) и 52093-2 се препичаха на слънце.Направих им една обща снимка.
Акредитиран фотограф
Мнения: 695
Регистриран на: Пет Фев 29, 2008 6:35 pm
Местоположение: РУСЕ
Акредитиран фотограф

Мнение от 44.123 »

Публикувай отговор

Обратно към “Маневрени дизелови локомотиви | Shunting diesel locomotives”

Информация