
Техник
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
На 13-ти юни 2010 г. в депо София попаднах на тези локомотиви от серията (онзи крайният без табела не знам кой номер е):lok45111 написа:104 беше в дизеловия цех, стана донор за части и накрая в нея нямаше нищо. А уж едно време е гласена за ремонт, но кризата си е казала думата.
OFF: 52 167.4 я чака същата съдба

Стоят ли си там още , или някои от тях са нарязани?

Администратор
Абе прощавайте, може и да не е за тука питането ми, но с цел да не отварям нова тема, някой по-просветен ще ми каже ли каква е тази кампания за поголовно рязане на локомотиви, вагони, и махане на железен път ? БДЖ-то имат ли някаква сметка от това или се прави на принципа едни наши фирми трябва да вземат едни пари ? Знам, че може би на локомотива и вагона му е дошло времето, но пък да се маха железен път ?
Целта приятел е да се унищожът наличните активи за да има основание за харч за придобиване на нови. Да давам ли примери: Имахме си бол вагони останали от времето, когато хората пътуваха с влак. Обаче хората спряха да пътуват влак, вагоните бяха обявени за морално остарели щото са били правени през 60-те и така си ги нарязаха за да има основание да се купят "нови". От там нататъка следиш аферата с "новите" швейцарски вагони дето и те са правени 60-те и сам си отговаряш на въпросите и за локомотивите и за пътя.dobo написа:Абе прощавайте, може и да не е за тука питането ми, но с цел да не отварям нова тема, някой по-просветен ще ми каже ли каква е тази кампания за поголовно рязане на локомотиви, вагони, и махане на железен път ? БДЖ-то имат ли някаква сметка от това или се прави на принципа едни наши фирми трябва да вземат едни пари ? Знам, че може би на локомотива и вагона му е дошло времето, но пък да се маха железен път ?
Целта е колелото на финансите да се върти иначе земетята пък ще спре...и така !
gzo, вярно е това което си написал,но като се помисли ,че тези локомотиви са доставени в началото на 60-те години на миналия век ,те са остарели физически,защото колко са работили през годините до към средата на 90-те години,просто не можете да си го представите,без да сте били свидетели на експлоатацията им,за морално да не говорим.Доста години вече не се произваждат части за тях и много неща са побългарени,не си заслужава да се поддържат.
Повечето сте млади момчета ,да ви питам- колко мобилни телефона и фотоапарати сте сменили ,компютри ,телевизори и др.,само защото са на няколко години и искате най-доброто ,което е в момента ?А нали искате и да работите със съвременни локомотиви /тези които са действащи лок.машинисти и помощници/
Така трябва да е и с локомотивите,те имат своя живот-20-25-30 г.Както виждате по пътищата изчезнаха трабанти,вартбурзи,жигулита ,старите рена,фиати ,това е ,техниката трябва да се подменя .
Като видя някой локомотив за рязане и съм работил с него ,съм си оставил мнението ,както сега за 06-121,не трябва да се забравя миналото !
Повечето сте млади момчета ,да ви питам- колко мобилни телефона и фотоапарати сте сменили ,компютри ,телевизори и др.,само защото са на няколко години и искате най-доброто ,което е в момента ?А нали искате и да работите със съвременни локомотиви /тези които са действащи лок.машинисти и помощници/
Така трябва да е и с локомотивите,те имат своя живот-20-25-30 г.Както виждате по пътищата изчезнаха трабанти,вартбурзи,жигулита ,старите рена,фиати ,това е ,техниката трябва да се подменя .
Като видя някой локомотив за рязане и съм работил с него ,съм си оставил мнението ,както сега за 06-121,не трябва да се забравя миналото !
Не си съвсем прав. Миналата есен бях в Чехия и Австрия. Видях много действащи локомотиви, произведени в началото на 60 те години на миналия век, т.е преди около 50 години. Машините бяха в перфектно състояние и си теглеха спокойно влаковете заедно с модерните локомотиви. Същото беше и в Германия, където бях 2008 г.
Много е опасно това желание да се реже всичко безразборно накуп. Така рискуваме да останем без експонати даже за музей. Може да греша, но не ми е известно да има определени за музей локомотиви серия 06 например.
Аналогично беше положението с останалите парни локомотиви серия 15 в началото на 90 те години. С цел лесна и бърза печалба всички те бяха безмилостно унищожени. Не се запазиха даже уникални машини, като 15.41 с кумин тип "Giesl" или 15.117 с допълнителен прозорец на будката. През 1993 бе унищожена и първата дизелова мотриса в БДЖ 21.01, т.н "Дядо Ганц", която дълги години преди това седя пред столовата на депо София.
Много е опасно това желание да се реже всичко безразборно накуп. Така рискуваме да останем без експонати даже за музей. Може да греша, но не ми е известно да има определени за музей локомотиви серия 06 например.
Аналогично беше положението с останалите парни локомотиви серия 15 в началото на 90 те години. С цел лесна и бърза печалба всички те бяха безмилостно унищожени. Не се запазиха даже уникални машини, като 15.41 с кумин тип "Giesl" или 15.117 с допълнителен прозорец на будката. През 1993 бе унищожена и първата дизелова мотриса в БДЖ 21.01, т.н "Дядо Ганц", която дълги години преди това седя пред столовата на депо София.
Petko Ivanov написа:Не си съвсем прав. Миналата есен бях в Чехия и Австрия. Видях много действащи локомотиви, произведени в началото на 60 те години на миналия век, т.е преди около 50 години. Машините бяха в перфектно състояние и си теглеха спокойно влаковете заедно с модерните локомотиви. Същото беше и в Германия, където бях 2008 г.
Много е опасно това желание да се реже всичко безразборно накуп. Така рискуваме да останем без експонати даже за музей. Може да греша, но не ми е известно да има определени за музей локомотиви серия 06 например.
Аналогично беше положението с останалите парни локомотиви серия 15 в началото на 90 те години. С цел лесна и бърза печалба всички те бяха безмилостно унищожени. Не се запазиха даже уникални машини, като 15.41 с кумин тип "Giesl" или 15.117 с допълнителен прозорец на будката. През 1993 бе унищожена и първата дизелова мотриса в БДЖ 21.01, т.н "Дядо Ганц", която дълги години преди това седя пред столовата на депо София.
Подкрепям. Ако не бяха унищожили "нерентабилните" линии, ако не оставяха стари вагони по коловозите на гарите,ако започнат да си правят сметките какви вагони е удачно да се пускат за определения влак,колко на брой и какви вагони да не се пускат,ако нарежат всички негодни кошове,които са в депата и ако хванат да се поразмърдат за атракционни влакове както направиха с пилотния влак за Банкия,само че с повече ретро вагони,а не само с един,ако започнат да си следят ПС домуващ в депата и започнат да го почистват както си трябва и да го поставят под охрана,особено пък през нощта нямаше да бъдат чак толкова зле финансово,ама нейсе. Тук никой от управляващите не чете тези мнения,а дори и да ги чете едва ли му/й пука.


Във Франция има локомотиви на по 60 години, но от тогава са останали само кошовете, рамите и талигите. Същото е и с локомотивите за които говорите! В белите държави приблизително в средата на експлоатационния си срок локомотивите минават модернизация и съответно им се увеличава амортизационния период, има машини минавали по 2 и повече модернизации- при нас се карат немодернизирани и след амортизационния си срок. Ремонта се оскъпява защото до вчера стандартни детайли - днес вече не се произвеждат или са на баснословни цени - съответно не можем да направим качествени капитални ремонти, често ги и пресрочваме докато накрая машината не предаде богу дух окончателно. Вагоните са на същия хал, рециклиране със климатизация излиза по-скъпо от колкото да купиш вагон на старо. Отделно че сполучлива рециклация и климатизация у нас още не е направена! Това накланя везните към купуване на вагони настаро от чужбина. Между другото вагони като нашите 97 но с климатик са закупени и от чешките (или полските железници) като бройките са 100, от спалните вагони също бяха закупени и от други оператори... Мотриси и мотрисни влакове на по 20+ години купени втора ръка експлоатират и в Румъния...
Днес в депо Пловдив се намираше 52-246 , собственост на ДП ТСВ.Направих и една снимка.С тази си окраска е вече от години насам и се познава отдалече. 

Днес , докато минавах порай завода за целуоза и хартия в Стамболийски , забелязах , че и двата маневрени локомотива - 52-233 (стар номер) и 52093-2 се препичаха на слънце.Направих им една обща снимка.
Информация
Модератори