Във връзка с осъщественото пътуване до Подкова, Варна, Бургас и Русе споделям впечатления от съставите на влаковете, които видях, както и тяхната населеност.
23 юни:
- БВЗР 8611 с 8 вагона - инвалиден, 97-ца, бистро, 97-ца, първокласна 74-ка и още три 97-ци.
- МБВ 492 беше засечен на Чирпан, като във вагона за вътрешно съобщение (гнусна безнадежденска 45-ца) имаше точно трима пътници...
- КПВ 40251, както и всичките Миньори 40250/1/2/3, 40242/1 се движат с един вагон серия 50 с максимално допустима скорост на движение 160 км/ч!
- Влакове 10141/10144, 10245/10146, 10143/10148, а също така и нощната двойка 4686/4687 се движат с два вагона 47-ма серия, като единият е горнооряховски, а другият - русенски.
- Поради недостиг на ДМВ, ПВ 40163 беше с 1 вагон 17-та серия, който се оказа напълно достатъчен. От Димитровград замина с ~ 15 пътници, като на Хасково никой не слезе, но се качиха десетина души. На гара Мост влакът почти се опразни, но на спирките след Перперек се напълни на около 50%. На Кърджали слязоха почти всички, но почти никой не се качи и от Кърджали до Момчилград преброих само 8 пътници без превозната бригада.
Безспорно участъкът Момчилград - Подкова се слави с най-високата населеност на влаковете по линията Димитровград - Подкова, като на Момчилград в 40163 се качиха около 60 души - което е абсолютен рекорд за тази линия в днешно време... Навръщане 40166 като цяло беше слабо населен до Кърджали, където се качиха доста хора и влакът се напълно до половина, но до Мост малко се поопразни все пак, на Хасково се качиха само двама пътници и така в Димитровград бяхме останали общо двайсетина в целия влак (вагон).
Изводът от пътуването ми по линията Димитровград - Подкова е, че един вагон е напълно достатъчен, за да събере пътниците.
24 юни:
- 8637 все още е състав от 4 вагона. В нощта на 23 срещу 24 юни беше следният: Bx47, Bx50, Ax47, Bx47. Населеност - около 70-80%.
- На гара Белослав видях 28102, обслужван от румънско Дезиро - лок. 55 064 и един вагон 47-ма серия, пълен на ~ 110%.
- Голямата изненада за мен се оказа 3660, който напук на твърденията на доста форумци, че е слабо населен, се оказа точно обратното. На Комунари пристигна доста пълен, предимно със студенти от Шумен за Бургас, като във всяко купе имаше минимум 4-5 души.
- В Бургас не видях нищо интересно, освен изключително мръсните и мизерни вагони на 3622, с който с lubo_bulgaria трябваше да пътуваме до Карнобат, но щом видяхме що за кочини са, веднага взехме решение до Карнобат да пътуваме с чамугата за Ямбол - ПВ 80122, след което на Карнобат се прехвърлихме на 30155 до Комунари.
- На Комунари се качихме в 3661, който се оказа доста по-празен от очакванията ми, впредвид факта, че беше петък слеобед. Трите вагона бяха доста слабо населени, като във всеки от тях имаше по 1-2 празни купета. На Каспичан обърнах внимание на състава на 9622, който от известно време се движи с 2Б+1А вагона, които в интерес на истината засега са достатъчни, но след 1 юли определено ще е необходим поне още един допълнителен заради летния сезон. Като цяло до Самуил влакът се опразни и в Русе пристигна доста слабо населен, особено в бургаските вагони, където имаше поне 4-5 празни купета.....
За 4627 и 2626 ще цитирам мнението от темата "Актуална информация":
2626 беше с доста голяма населеност, но пък увеличен с цели 3 вагона (една 45-ца и две 50-ки), което създаваше впечатление, че влакът бе значително по-празен, докато първата класа беше фул. Когато с lubo_bulgaria се качихме на Горна все още се намираха празни купета, но нататък се понапълни и в София пристигна населен на около 50%. Обаче ако ги нямаше трите допълнителни вагона щеше да е доста фрашкано.
А и между другото по време на пътуването тази нощ от Русе до ГО с 4627, а впоследвстие от ГО до СФ с 2626, установих че пътниците бяха изключително недоволни от ексДБ вагона, непредлагащ абсолютно никакъв комфорт на пътуване, особено през нощта. Затова с Любо в Горна Оряховица веднага се прехвърлихме в една от купейните 74-ки, която беше относително празна, а нашият пример беше последван от повече от половината пътници от Русе, като и те също се прехвърлиха в нормалните вагони, за да пътуват в по-човешки условия.