Вече близо две години след като е извършен капитален ремонт на отсечките Макоцево - Буново и Мирково - Челопеч (Макоцево - Долно Камарци е от есента мин. година), въпросните междугария продължават да бъдат намалени на 60 км/ч при проектни 85/90, при положение, че там пътят спи! Моля някой от форума, който наистина е компетентен по отношение на железопътната инфраструктура, наистина да изпрати един, два, десет или двайсет сигнала до НКЖИ, за да се събудят от двегодишния си сън! За какво са били хвърлени милиони левове за нов път? Отговор - за да пътуваме по-бавно.... А пък за новото намаление на Макоцево просто няма нужда и коментар....
Друг проблем - участъкът Столник - Пирдоп е осеян с неохраняеми прелези без АПУ, като повечето от тях са 99,9% неизползваеми. Като за пример ще посоча прелезите преди Мирково и този след Челопеч? От какъв зор са ограничени на 15 км/ч, при положение там линията са пресича с черен път, по който и един лек автомобил ще мине с триста зора.... Защо тези прелези не бъдат закрити, тъй като явно и без това са неизползваеми? Но понеже кратуните от горните етажи си клатят краката по цял ден и мислят само за почивка и заплати, се налага всички влакове да намаляват скоростта до 15 км/ч и после да ускоряват до допустимата максимална скорост за съответното междугарие и естествено всичко това води до допълнителен и излишен разход на електроенергия! Е, на това ли му се вика икономия? Заради една каруца, минала оттам месечно, трябва да се изразходват N-ти левове за нищо...
Ще напомня още веднъж. Нека човек, който наистина е компетентен в тази област, да напише едно писмо до НКЖИ, в което да опише точно и ясно формулирани аргументации защо намаленията на скоростите в проблемните междугария са недопустими и с почти никакви допълнителни инвестиции понастоящем времепътуването само от София до Пирдоп може да бъде съкратено с цели 10 минути.