Мнения: 2
Регистриран на: Нед Дек 07, 2008 10:22 pm
Местоположение: Плевен
Здравите на всички маниаци на темата влакове и локомотиви...Аз определено съм такъв и това е една моя детска мечта.Винаги се разтрепервам когато видя влак. Това огромно съоръжение ме смайва винаги.
Имам един въпрос към всички вас, който аз зададох към различни инстируции в БДЖ ,но не получих никакъв отговор. Много ще се радвам ако се намри някой да ми отговори изчерпателно на вапроса.
А ето и писмото ми към БДЖ.....
Имам и много добри снимки....ако някои ги иска да ми пише.

Здравейте....
Казвам се Стефан Бояджиев на 33г. от Плевен.
Знам че имате много работа, но аз търся информация за един ваш проект разработен някаде в началото на 50-те и скоро след това напълно изоставен.
Тъй като от много години ходя на море в раъона на Слънчев бряг, случайно се натъкнах на изоставени съоръжения за които разбарх че са от подготвената за изграждане на ж.п. линия Варна - Бургас. Ясно си личат още дигите по полето покраи селата Кошарица, Тънково и Каблешково. Мостовете по деретата също седят. А най-интересното е изградения тунел под Стара планина до село Кошарица, който аз за първи път виждам с такава външна фасада,,,наистина невероятно е там в големия пролук до селото навътре в планината се открива ненадейно това огромно съоръжение.
Местните казват, че линията е изоставена поради няколко причини....починал виш партиен лидер и по фрапиращата, че има фрапиращо разминаване на отворите в средата на тунела , който се е копал от двете страни.
И така....ако имате нещо интересно по тоз вапрос изпратете ми го...
имам и няколко снимки за вас.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Линията не е от Бургас до Варна, а от Симеоновград - Елхово- Гурдово- Д.Езерово -Ст.Оряхово изоставена е поради недостатъчно средства и поради плановете за удовояване на Пловдив-Варна...... клона от Д.Езерово до Дебелт е по подговяното трасе за тази линия......
Мнения: 2
Регистриран на: Нед Дек 07, 2008 10:22 pm
Местоположение: Плевен
до някъде

Мнение от generala_300 »

Съгласен съм с тебе за началото и края на тази линия,обаче не мистава ясно как така с един замах се прекратява такъв огромен проект при положение че повече от 50% от строежа е направен.Страна работа е наистина....ако някой иска снимки да ми пише.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

И колко още такива проекта са прекратени по този начин. С един замах закриха цяла 104 км линия от Червен бряг до Оряхово , демонтираха релсите , извадиха траверсите , а приемните сдания на гарите и спирките бяха подложени на разграбване.Само 6 години са минали от тогава , а вече на места не може да се разбере къде е минавало трасето.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

В Ляхово например изобщо не си спомнят, че до преди 6 години е минавала теснолинейната линия Варвара- Пазарджик...
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Веднъж , докато чаках 8615 на Пазарджик , малко момченце попита дядо си , с когото ходеха по перона какви са последните перони на гара и защо там няма линия.Дядото отвърна , че там някога е идвало теснопътното влакче от Варвара и започна да обяснява как е пътувал като млад с него.Очите ми се насълзиха от разказа.
Мнения: 69
Регистриран на: Нед Окт 24, 2010 9:12 pm
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от bagerite »

Тъжно е но е факт по целия свят, не съм сигурен само за Китай и Индия. Особеностите на индустрията и обществените превози са такива, че от железниците остават само магистралните високоскоростни трасета, в борба за оцеляване.........
Бил съм в Германия(Мюнхен), бях поразен да съм в един функциониращ правилно свят, страхотно е! Влаковете там са от метро и S-бан до високоскоростния ICE......
Зашеметяваща мрежа от линии..............но! По гарите е пълно с мъртви и демонтирани коловози, просто и там железницата прави крачка назад.
Явно в други времена живеем, не е както преди, единственото предимство е че не участваме във войни.........тогава влаковете са били номер едно средство за транспорт......сега не сме мобилизирани на фронта, но светът се отрича от железницата, такава кавато е била и каквато ни харесва, уви...:(((
обичам влаковете
Мнения: 47
Регистриран на: Пет Авг 18, 2006 1:42 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vlado »

Генерале, ето ти доста снимки от трасето на Долно Езерово - Долен чифлик:

http://vkolev.snimka.bg/travel/dolno-ez ... lik.399040

В същия профил има и снимки от изоставените жп проекти Враца - Оряхово, Червен бряг - Гиген и Луковит - Тетевен.

А тук можеш да прочетеш кратка презентация с технически данни и история на проекта Враца - Оряхово:
http://meeting.railwaypassion.com/files ... iahovo.ppt

Някой ден като разбера повече за Черноморкста железница, ще споделя, но някой ден, че инфо никъде няма...
Мнения: 644
Регистриран на: Пет Юли 16, 2010 10:45 am
Местоположение: ПЛОВДИВ

Мнение от Тената »

Ето трасето на линията:
Изображение
Изображение
от точка "А" до точка "Б" е прокопан тунел дълъг 4300м
Изображение
Публикувай отговор

Обратно към “Инфраструктура | Railway Infrastructure”

Информация