
Здравейте.
Ще пътувам до Нови Съд през Юни. Бих искал да пътувам в спалния вагон на МБВ 491. Какво представлява едно "купе" на един спален вагон - колко легла, вътрешното обзавеждане и прочие. Колко би струвал билет отиване-връщане с карта за намаление "СТУДЕНТ"?
Благодаря предварително!
Ще пътувам до Нови Съд през Юни. Бих искал да пътувам в спалния вагон на МБВ 491. Какво представлява едно "купе" на един спален вагон - колко легла, вътрешното обзавеждане и прочие. Колко би струвал билет отиване-връщане с карта за намаление "СТУДЕНТ"?
Благодаря предварително!


Точно това обясних преди няколко дни в другия форум - когато си вадиш билет както в твоя случай София - Нови Сад , цялото разстояние се изчислява по международна тарифа и не важат никакви намаления.За Сърбия не знам , но хората , пътуващи до Румъния не са будали и не си вземат билет от София до București Nord (например) , а си закупуват от София до Русе (за вътрешно съобщение) , след това от Русе до граничната гара Giurgiu Nord , след което от там си вземат билет до румънската столица.Така плащат по - евтино: София - Русе вътрешно съобщение , Русе - Giurgiu Nord (международно , което е най - скъпо) и Giurgiu Nord - București Nord (цената на вътрешно съобщение на румънските железници).Така излиза по - евтино , отколкото , ако си купуваш билета от София.Затова по тази логика , ако искаш да пътуваш с минимални пътни разходи , си купуваш няколко билета: София - Драгоман (вътрешно съобщение , където картата ти важи) , Драгоман - Димитровград ZS (най - скъпия билет , понеже е в международно съобщение) и слизайки на граничната сръбска гара , си купуваш билет до Нови Сад , който е по тарифите на билетите за вътрешно съобщение на сръбските железници и ако нямаш някоя от техните карти за намаление , заплащаш цялата цена.И пак ще ти излезе по - евтино , отколкото ако си купиш цял билет от София до Нови Сад.
Изобщо не разчитай на този вагон за пътуване до Нови сад, защото 491 през ден изпуска връзката.
Точно преди гара Белград строят мост, демонтирали са контактната мрежа и пада голямо чакане за прекарване с дизел, който се влачи с 5-10 км/ч.
Дори 491 да е навреме, на финалната права закъснява по много.
Спалната кабина има три легла, шкафче, масичка, която служи и за капак на отдавна неработеща мивка, нещо като място за багажа и това е общо взето. Самата кабина е много тясна, колкото 2/3 нормално купе, но с леглата, които не са особено тесни, става още по сгъчкано.
Въпросния вагон на 491 върви общо взето празен - под 20 % населеност. Полезно е, даже наложително вратата да се залоства добре, когато се спи (има предвидена и верига). Някои шафнери раздават и специални трупчета, с които се блокира резето отвътре, та да не може да се отключи.
Точно преди гара Белград строят мост, демонтирали са контактната мрежа и пада голямо чакане за прекарване с дизел, който се влачи с 5-10 км/ч.
Дори 491 да е навреме, на финалната права закъснява по много.
Спалната кабина има три легла, шкафче, масичка, която служи и за капак на отдавна неработеща мивка, нещо като място за багажа и това е общо взето. Самата кабина е много тясна, колкото 2/3 нормално купе, но с леглата, които не са особено тесни, става още по сгъчкано.
Въпросния вагон на 491 върви общо взето празен - под 20 % населеност. Полезно е, даже наложително вратата да се залоства добре, когато се спи (има предвидена и верига). Някои шафнери раздават и специални трупчета, с които се блокира резето отвътре, та да не може да се отключи.

Днес научих само някои еднопосочни цени (съжалявам , не се сетих да питам за Нови Сад).
София - Димитровград ZS - 7.82 лв;
София - Ниш - 16.43 лв + 2.44 лв задължително запазено място (интересно защо при другите дестинации в Сърбия не е задължително);
София - Белград - 42 лв в седящ и 51 лв в спален вагон.
София - Димитровград ZS - 7.82 лв;
София - Ниш - 16.43 лв + 2.44 лв задължително запазено място (интересно защо при другите дестинации в Сърбия не е задължително);
София - Белград - 42 лв в седящ и 51 лв в спален вагон.
Информация
Модератори