Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Зелено на Добринище няма как да свети в никаква комбинация, защото зеленото означава транзитно преминаване.
Забранено е приемане на влакове на зает коловоз, особено с редовно отворен входен светофор.
Локомотивът следва да се приеме на свободен коловоз и след това да отиде на влака.
Може стрелочника да посреща локомотива пред затворения входен светофор и да го пилотира или да се прилага същата процедура, като в Бургас.
Нищо не пречи и наистина в нарушение да отворят входния сигнал - при липса на ОТ това не е невозможно.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

В тази връзка имам един въпрос. Защо на тази снимка входният светофор на гара Подкова, същият свети зелено при положение, че влакът спира в гарата, а още повече и линията свършва там...
Един вагон, ама пълен! (4627)
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Защото е по обикновената сигнализация - вход на главен коловоз.
Добринище е по скоростната.
Мнения: 398
Регистриран на: Съб Ное 21, 2009 12:12 am
Местоположение: grad shumen

Мнение от RAILWAYSTATION »

ей научете се, че се казва сЕМАфор, а не сВЕТОфар
НИКОГА НЕ ПРЕМИНАВАЙ НА ОХРАНЯЕМ ЖП-ПРЕЛЕЗ ПРИ СПУСНАТА БАРИЕРА!
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Ти се научи, че се казва СВЕТОФОР!
Семафор и светофАр са съвсем други неща.
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Ако говори за Добринище си е прав за Семафора!
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

bdz46 написа:Защото е по обикновената сигнализация - вход на главен коловоз.
Добринище е по скоростната.
Щом е по скоростната - няма ли поканителен сигнал - локомотива от случая на Весо да е приет с такъв?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Поканител има при всички входни светофори, независимо по коя сигнализация.
Поканителният сигнал обаче се ползва само при невъзможност за редовно отваряне на входния заради повреда и се задейства с пломбиран бутон, като бутонът трябва да се държи постоянно.
Не може с поканител да се приема возило на зает коловоз.
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

Може да се приеме на зает коловоз, но после.....
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Да, на Горна баня наскоро приеха влак с поканител на зает коловоз.
Ръководител-движение беше виновен и впоследствие уволнен.
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

А началника на гарата и до ден днешен е перонджия на София.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Saruman написа:Ако говори за Добринище си е прав за Семафора!
Точно Добринище няма семафор (онова , което ти маха с крилата) , а е светофор.Освен него , светофори по 16-та линия има още на няколко места - на гара Велинград (пълен набор от входни , изходни и маневрени) , Септември (входният) и Банско (изходен посока Добринище).
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

На Веринград маневрени светофори няма!
На Банско има и входни светофори по скоростната сигнализация със съответни предупредителни.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Да , сега си видях снимките - онези "малките" приземните на Велинград светят червено , а не синьо , значи не са маневрени.Правя аналогия със случая когато 16101 пристигна с двете машини , а изходният светофор светеше бяло.Първият локомотив го откачиха и се прегарира на 1-ви коловоз , след което разделиха композицията , светофорът светна червено , след това зелено ( а не премина директно от бяло на зелено) и 16101 потегли към Добринище.В този случай , когато челният локомотив остана на първи коловоз , какво трябва да му свети светофора в другия край на гарата , за да може машината да се прегарира и да закачи вагоните на 2-ри коловоз в посока Септември?

На Банско май съм пропуснал входните светофори от страна Разлог и Добринище.Интересно е , че изходен такъв в посока Раз няма.
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Велинград, Септември и Банско ги видях и на живо, че имат някакви светофори, но за Добринище не си спомням. Ама то и гокато ходих по схема 16101/104 много ми се спеше, след дълго пътуване!
Публикувай отговор

Обратно към “Сигнализация, централизация и блокировки | Signaling and blocking systems”

Информация