Мнения: 644
Регистриран на: Пет Юли 16, 2010 10:45 am
Местоположение: ПЛОВДИВ

Мнение от Тената »

pach написа:
bdz46 написа: ... По 16-та линия повечето гари са такива, като имат само еднокрили входни семафори.
Аз като пълен лаик по темата, да попитам...
Коя е 16 линия и къде точно могат да се намерят тези еднокрилни семафори.
..за да бъдат снимани и надлежно скицирани, за чертежи...отдавна искам да направя няколко БДЖ семафора на модел.

16-та линия е Септември-Добринище :D
Мнения: 343
Регистриран на: Вто Авг 11, 2009 12:02 pm
Местоположение: РУСЕ

Мнение от kgeorgiev »

В РусИ :lol: имаме един прелез до кооперативния пазар сутрин и вечер като минавам през него червените предупредителни свелини постоянно светят при вдигната бариера. Въпросът ми е какво може да означава това?
Изображение
Ако си от провинцията и мразиш софиянците то ела в http://www.sofiawars.com/register/21305/.
Мнения: 148
Регистриран на: Чет Окт 23, 2008 3:51 pm
Местоположение: София

Мнение от pach »

tenata написа:
pach написа:
bdz46 написа: ... По 16-та линия повечето гари са такива, като имат само еднокрили входни семафори.
Аз като пълен лаик по темата, да попитам...
Коя е 16 линия и къде точно могат да се намерят тези еднокрилни семафори.
..за да бъдат снимани и надлежно скицирани, за чертежи...отдавна искам да направя няколко БДЖ семафора на модел.

16-та линия е Септември-Добринище :D
лелеее... :oops:

То от там снимки бол, ама помислих че има на още някое място.
Освен този по промишления клон извън Пловдив в посока КОЦМ, дето е срещу спирка Маврудово. Семафора е в много добро състояние, но е по промишления клон де...
Иначе благодаря - скоро предстои пътуване по теснолинейката и явно ще си имам и свой снимки и ...впечатления!!!
напуснал Сдружение "Клуб Железопътен Моделизъм - България"
Мнения: 644
Регистриран на: Пет Юли 16, 2010 10:45 am
Местоположение: ПЛОВДИВ

Мнение от Тената »

Да това е входен двукрилен и работи перфектно, най лесно се достига с автомобил по асеновградско шосе.
Мнения: 585
Регистриран на: Сря Дек 16, 2009 10:58 am
Местоположение: Provadiq

Мнение от stani_46001 »

Днес сутринта видях нещо, което ме заинтригува и не бях виждал по-рано. Входния сигнал на гара Провадия светеше с три постоянни жълти цвята за идващия влак на DB Schenker. След 20-ина минути след него е влак "Златни пясъци". Какво означава този сигнал, предполагам изчакване с отклонение, но си мислех, че това е с 2 жълти цвята?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Три жълти на входния сигнал - влакът се приема на коловоз с повредена коловозна заетост, т. е. осигурителната инсталация погрешно отчита коловоза като зает поради повреда.
Постъпва се както при приемане с поканителен сигнал - скорост до 25 км/ч и повишено внимание, като се следи свободността на коловоза.
Разликата е, че при три жълти, стрелките са редовно обърнати, електрически заключени и свободни (при поканителен сигнал стрелките не се контролират). Скоростта трябва да е намалена до 25 км/ч пред първата входна стрелка (при поканителния движението с 25 е от входния светофор).
Мнения: 585
Регистриран на: Сря Дек 16, 2009 10:58 am
Местоположение: Provadiq

Мнение от stani_46001 »

Благодаря за информацията, наистина е интересно!
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Любопитно е, че според правилника, с този сигнал могат да се приемат и маневрени състави и возила на зает коловоз, например изолиран локомотив за влак може да се приеме направо върху влака, който ще обслужва.
Въпреки това, точно в гарите, където има най-голяма нужда от такава опция, този сигнал не е предвиден.
В гарите, където е предвиден, пък е пломбиран и използваем само при горепосочената повреда.
Отделно, приемането на возила на зает коловоз изобщо не е регламентирано, макар да има такъв сигнал - пореден пропуск в правилниците.
Мнения: 644
Регистриран на: Пет Юли 16, 2010 10:45 am
Местоположение: ПЛОВДИВ

Мнение от Тената »

Много пъти съм се ядосвал, защо на големите гари със светлинен указател на входния сигнал, за приемането на влака във посочен парк ( Т-товарен П-пътнически ), да се добави и едно Д-депо, за изолираните локомотиви прибиращи се от път във депо. И още някакъв сигнал за приемане на зает коловоз ( както каза Тошо ) за помощните машини прикачващи се към влаковете.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Ами глупаво е, когато се отива от По към Пор за влак от западния район, първо да се влиза на свободен коловоз и после бурна маневра обратно. А на Обединена ни навиваха да влизаме без вход по маневра направо на влака. Ако не мине, трябваше маневрата да извади някой влак, че да влезем на освободения коловоз.
Този въпрос всъщност е решен в някои гари, като нарушението е узаконено с разни напълно излишни усложнявания - допълнителни входни светофори и фиктивни гарови коловози, както е на СЗ и Сф (страна Пдр).
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Преди години, когато имаше доста влакове и не достигаше място на Бургас композираха по 2 и че и по 3 влака на един коловоз - как е ставало по правилник? Как локомотив се приема на зает коловоз (да си поеме влака) на челна гара?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

На Варна няма проблем - депото е на гарата и локомотива прави маневра.
На Бургас, където локомотива пристига изолиран от Вп - подготвя се редовен вход за свободен коловоз. Машината обаче се спира от стрелочника в стрелките и след като спре, стрелочника подготвя стрелките за коловоза с влака и дава сигнал за извършване на маневра. В крайна сметка се прахосва един свободен коловоз, до който локомотива изобщо не стига. Това обаче е възможно само, защото в Бургас няма централизация и стрелките са ръчни.
Извън практиката в Бургас, на другите гари, локомотива трябва да се приеме на свободен коловоз и след това да се прегарира.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Така стана на гара Благоевград в ранната сутрин на 8-ми август 2009 г."Благоевградската прелест" 5620 бе гарирана на 1-ви коловоз , а локомотивът , който идва от Дупница дойде на 2-ри.След като престоя малко , изходният светофор светна с бяла светлина и локомотивът се изтегли обратно в гърловината , откъдето бе дошъл.Едва след това се прегарира за закачане на влака.
На Добринище машината за 16102 от депо Банско идва направо на 2-ри коловоз , където са вагоните , за да се закача , без да спира в стрелките.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Ама на Добринище няма ОТ.
Ако обаче я приемат с редовен вход направо върху вагоните, това е грандиозно нарушение.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Защо да е нарушение , нали няма ОИ? Виждал съм тази гледка само веднъж и локомотивът действително не спря на стрелките , а намали хода и се приближи до вагоните.Дойде някакъв работник и тогава машината се прикачи към композицията.
Какъв сигнал трябва да свети входният светофор на Добринище в този случай на идващ локомотив от Банско , който ще се прикача към състава? Със сигурност няма да е зелено.То всъщност на нито един от влаковете май не свети зелено , а е в комбинация с жълто , понеже главният коловоз е 3-ти , а там няма перон.Всички влакове се приемат в отклонение.
Публикувай отговор

Обратно към “Сигнализация, централизация и блокировки | Signaling and blocking systems”

Информация