

Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm


Да, строежът спря. Моето детство през ваканциите е минало на гарата в Първомай. Вярно че унищожиха десетки дървета и автентичният изглед на гарата още от началото на миналия век, но поне да я бяха довършили.... Май настоящото правителство не гледа с добро око на влаковете
((((
Някога имаше пътнически влакове на 30мин, 4 маневри през деня и 2 през ноща, отделно са международните, транзитните и извънредните влакове, парните машини ги зарязаха в края на 70-те, но после се случваше да има едновременно по 4 -ри дизела на гарата, едните с пътническите влакове, другите с маневрите и още изчакващи с товарни композиции...по над 30 минути не може да се мине на прелеза - ужас
)) Здрава тяга от 04, 06 и 55-та серия, работни влакове, пътноподбивни и пресявни машини.
Случвало се е при авария някъде из страната да отклонят цял влак с електровоза през трасето Димитровград-Пловдив - дизелите реват и влака прелита с трясък транзитно и целият град се тресе!
Железницата беше жива, имаше лашки, закъсали композиции в посока Пловдив..седиш в ноща и слушаш, връща ли се влака или е успял да преодолее наклона (4 на 1000 ама 40 товарни вагона с 6-та серия)..Голям купон беше с фериботните - Руски вагони с наши талиги. Долу в Тракия полето е равно, но на практика има наклон и вагоните понякога тръгваха сами към Димитровград, даже вагоноизхвъргачката не ги спираше..............ееееееех спомени, времето изяжда всичко уви!

Някога имаше пътнически влакове на 30мин, 4 маневри през деня и 2 през ноща, отделно са международните, транзитните и извънредните влакове, парните машини ги зарязаха в края на 70-те, но после се случваше да има едновременно по 4 -ри дизела на гарата, едните с пътническите влакове, другите с маневрите и още изчакващи с товарни композиции...по над 30 минути не може да се мине на прелеза - ужас

Случвало се е при авария някъде из страната да отклонят цял влак с електровоза през трасето Димитровград-Пловдив - дизелите реват и влака прелита с трясък транзитно и целият град се тресе!
Железницата беше жива, имаше лашки, закъсали композиции в посока Пловдив..седиш в ноща и слушаш, връща ли се влака или е успял да преодолее наклона (4 на 1000 ама 40 товарни вагона с 6-та серия)..Голям купон беше с фериботните - Руски вагони с наши талиги. Долу в Тракия полето е равно, но на практика има наклон и вагоните понякога тръгваха сами към Димитровград, даже вагоноизхвъргачката не ги спираше..............ееееееех спомени, времето изяжда всичко уви!
обичам влаковете
Вчера на 24.04.11г. направих едно пътуване до Първомай, по работа, но също така да видя има ли напредък по трасето. Забелязах, че до Поповица има поставена контактна мрежа и пътя е двоен след Поповица до Първомай няма контактна мрежа (само стълбове) и пътя е единичен! С навлизането на гара Първомай забелязах че пристигаме на 1-ви и единствен за сега коловоз, останалите ги бяха премахнали. Като гледам няма напредък по трасето съвсем малко се работи.
Ето и малко снимки на КПВ 10293 и гара Първомай:
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Снимка 5
Снимка 6
Снимка 7
Снимка 8
Снимка 9
Снимка 10
Ето и малко снимки на КПВ 10293 и гара Първомай:










Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

За Първомай. Баща ми е от там и на Великден бях по гарата. Хубаво е че се прави нещо ново, но някога по 4-те тревясали коловоза пъплеха по 4-ри маневри на ден, на всеки 30мин имаше пътнически влак и на час правеха среща по 2. Отделно бяха транзитните товарни и срещите за разминаване на всякакви видове влакове......... Познавам покоен стрелочник, който си беше изхвърлил обяда, поради липса на време. Само на тази гара някога имаше повече движение отколкото на територията на целия ЖП парк в София днес, УВИ !!!!
Двата грамадни надлеза и плътните заграждения(изсякоха грамадни чинари, разрушиха старата гара и т.н. безобразия) са несъизмерими с мащабите на топлото градче, където звуците на железницата бяха част от ритъма на живот
(((
Там в Първомай има и огромна заводска гара, клонове до множество предприятия, вкл. завода за калодки. По тези коловози кипеше маневрена работа почти денонощно... Сега вероятно новите собственици на терените ще ги извадят при първа възможност
((((((((((([/url]
Двата грамадни надлеза и плътните заграждения(изсякоха грамадни чинари, разрушиха старата гара и т.н. безобразия) са несъизмерими с мащабите на топлото градче, където звуците на железницата бяха част от ритъма на живот

Там в Първомай има и огромна заводска гара, клонове до множество предприятия, вкл. завода за калодки. По тези коловози кипеше маневрена работа почти денонощно... Сега вероятно новите собственици на терените ще ги извадят при първа възможност

обичам влаковете

Благодаря! И аз имам снимки от Първомай стига да представляват интерес. Само не знам как се качват снимки тук? 

обичам влаковете
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Много благодаря за инструкцията.
http://www.foto.bg/showgallery.php?cat=500&ppuser=7266
http://www.foto.bg/showgallery.php?cat=500&ppuser=7266
обичам влаковете
Информация
Модератори