Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

На 10.04. и 11.04. бяха извършени монтажни работи по електрическата част, а на 12.04.(вчера) бяха проведени окончателните електрически проби на веригите за управление на ГВП, пантографите и спомагателните машини. След като откази не бяха констатирани, симулатора бе поставен под напрежение за тестов период от 24 часа, които изтекоха рано тази сутрин. С оглед на резултатите, може да се сметне, че Етап ІІ от проекта е успешно завършен. От тук нататък се търсят умни глави(и спонсори) за да се завърши и Етап ІІІ и да се похвалим с първия реално функциониращ симулатор за ел. локомотиви в България.

Ето снимка за любителите:
Изображение

Един нощен изглед
Изображение

Контролер, реверсор и ключ за активиране на кабина
Изображение
64.19
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Ейй, тоз киловолтмер много добре свети бе. Даже и мери. Бравос!
В кофите определено няма да пасва на интериора. :lol:
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

dido73 написа:Ейй, тоз киловолтмер много добре свети бе. Даже и мери. Бравос!
В кофите определено няма да пасва на интериора. :lol:
Ако не беше ти, волтметъра щеше да иде точно в кофата. А той бил здрав?!
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Марио , да попитам нещо - защо надписите навсякъде са на сръбски? :D
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Симулатора е на сръбски тип локомотиви и е предвиден да работи унифицирано и като такъв за серии 441, 444, 461-200 и 1 142 на Хрватске железнице.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Ако не беше ти, волтметъра щеше да иде точно в кофата. А той бил здрав?!
Що търсене на проблема беше... :D докато се разбере, че волтметъра е с фабричен дефект.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Слава Богу тръгна. Сега машината е почти готова. Ще се надявам да се намери ентусиаст, който да подпомогне цзялостното довършване на проекта, все пак такова нещо трудно се прави :)
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Днес бе изпълнена и схемата за работата на вентилацията. Реализира се пускането на вентилаторите на три степени чрез включване на резистори на плюсовите им изводи и последващото им шунтиране чрез управляващите релета.

Утре ще се даде за изработка и кутията на сигналния панел F4, който е и последния детайл от симулатора. Паралелно с това се започва и работата по проектиране на управляващата схема за реверсиране и теглително - спирачен режим.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ето още няколко снимки от симулатора, които са направени тази сутрин. Снимките са специален поздрав за колегата Labros :)

Машинистът:
Изображение

Индикиране при пристигане:
Изображение

Общ поглед към пулта:
Изображение

Система АСУ-АКРУ(два броя АКРУ-та съответно на малашевски и дружбенски канал):
Изображение
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Дано новия контролер не се къса по време на работа. Лично присъствах на две такива аварии на "Росен"-чо.
А ремонтирахте ли "Меса"-та? :
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Labros написа:Дано новия контролер не се къса по време на работа. Лично присъствах на две такива аварии на "Росен"-чо.
А ремонтирахте ли "Меса"-та? :
"Росен"-чо го строши машинист - помощник локомотивен Владимир П. Костов при неправилно боравене с него и демонстрация на това КАК НЕ СЕ УПРАВЛЯВА ЛОКОМОТИВ!!!

"Меса"-та не става нищо от нея, това се знае от край време, още като ми я изровиха. Обещаха от едно място поне да я накарат да свети дисплея за имитация.
64.19
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

След черпене на опит в направата на симулаторни пултове в домашни условия от един немски форум (вижте линка: http://forum.zusi.de/viewforum.php?f=25 ) ми хрумна идеята, започнатото от мен да се усъвършенства като някои елементи толано ще претърпят промяна, ще се изработят и качат панелите F4 и F5, ще се изработи изцяло нова маса на пулта, която ще е почти 1:1 с оригиналната, но за целта ще използвам дърво, ламинат и алуминиева ламарина и ще се търси някакъв читав контролер, след което полека лека ще се обвързва с компютър - инфо пак от форума от линка.

Когато дай Боже тази дивотия стане реалност, същата ще бъде ситуирана в помещение на Сдружение "Български Локомотивен Форум", намиращо се във ВТУ "Т. Каблешков"(на етажа на Сдружение "ЖП моделисти" и всеки да има възможност да дойде, да види и да кара влак - на симулатора няма да има опасност от обвинения в нарушения на безопасността на пътниците, пускане на компроматни клипове и поводи за заяждане.
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация