Мнения: 28
Регистриран на: Сря Юни 14, 2006 9:37 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:

Мнение от бай Стойчо »

Tramway написа:............................................................................ Можеш спокойно да си пътуваш седнал, можеш да се навреш и да се измъкнеш без да те забележат, само дето докато се качиш обираш с дрехите маслото от паралела и седиш върху мазни сажди, но пък напълно безплатно.
Нещо ми напомня за Йовчо Катастрофата (преподаваше навремето в бившето ПЖИ),
разказваше ни как е набивал клина на кръстоглава с големия чук от площадката при 60км/ч :lol: , но това е друга тема. [-X
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

бай Стойчо написа:
Tramway написа:............................................................................ Можеш спокойно да си пътуваш седнал, можеш да се навреш и да се измъкнеш без да те забележат, само дето докато се качиш обираш с дрехите маслото от паралела и седиш върху мазни сажди, но пък напълно безплатно.
Нещо ми напомня за Йовчо Катастрофата (преподаваше навремето в бившето ПЖИ),
разказваше ни как е набивал клина на кръстоглава с големия чук от площадката при 60км/ч :lol: , но това е друга тема. [-X
Йовчо Катастрофата ги разтягаше едни, като барон Мюнхаузен. Най-смешното беше, че имаше хора, които му вярваха. Набиването на кръстоглавния клин в движение ми прилича на разни американски екшъни, в които главният герой, по правило супермен, по правило от добрите, сече влак в движение, преодолявайки с ръце теглителната сила на локомотива плюс триенето в двете ключалки на двете автосцепки...
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

чувал съм много разкази за Йовчо катастрофата както и тази в която свършили въглищата и залепили лопатата за КМ и закарали влака се едно с електровоз. и куп други истории които баща ми ми е разправял за инж. Йовчев
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

44-134 написа:чувал съм много разкази за Йовчо катастрофата както и тази в която свършили въглищата и залепили лопатата за КМ и закарали влака се едно с електровоз. и куп други истории които баща ми ми е разправял за инж. Йовчев
И също как събирали слама от полето да я натикат в пещта, как събирали шишетата с вода от пътниците като се опразнил тендера, че даже и пикали вътре...
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

да както и номера с царевицата която се оказала за пуканки и като подкарали с нея и като спрели на следващата гара сичко отзад било бяло, а машината фърляла през комина пуканки :lol:
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

44-134 написа:да както и номера с царевицата която се оказала за пуканки и като подкарали с нея и като спрели на следващата гара сичко отзад било бяло, а машината фърляла през комина пуканки :lol:
Това според злите езици станало на гара Мездра. Историята завършва така: "...и тогава - цяла гара Мездра в пуканки..."
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 28
Регистриран на: Сря Юни 14, 2006 9:37 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Някой знае ли откъде му идва прякора на бай Йовчо? :dontknow:
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

До колкото знам от бащата прякорът му излязъл щото бил пълна катастрофа като машинист
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Това може да звучи абсурдно, но е абсолютно действително:
Бях малък и по цял ден щъках из гара Плевен, возеха ме по машините, а аз работех неуморно, като вземах по две въгленчета от тендера и ги хвърлях в пещта. Много често не улучвах вратата или пък ги мятах преди да я отворя, но машинистите ми се радваха, даже един ми каза: "Ех, ако всички работеха като теб, да сме турили Европа в джоба си...". По това време имаше един машинист от депо Сф, викаха му Чечи, така и не научих истинското му име, който караше с 01 бързите влакове. Много пъти съм го виждал през лятото да кара машината по долни гащи и налъми (тогава джапанките още не бяха изобретени). Та пристига веднъж варненския влак, Чечи излиза от будката по бели гащи до колената, качва се на тендера, дум-дум-дум с налъмите и се цопва във водата така, че само главата му стърчи от наливния люк. Става време за тръгване, идва дежурният, вдига заповедния диск на зелено и вика: "Айде, готово, имаш изход". Никаква реакция. Тоя вика пак: Айде бе майсторе, имаш готово, тръгвай бе!". Голата тиква от тендера бавно се обръща към него и избоботва: "Ти ли ще ми кажеш кога е готово бе, хлапак! Дръж диска там и мълчи! Готово е когато аз кажа!" Дежурният пристъпва от крак на крак като ученик и мърмори: "Закъсня... офф... трябва да се обаждам пак на старата гара да не съборят изхода...". В един момент Чечи бавно се измъква, застава в пълен ръст на тендера и водата се стича на струи от гащите му. Дум-дум-дум с налъмите по площадката на водния резервоар, слиза в будката и от вратата изревава: "Ей сега е готово, разбра ли!". Бавно отваря регулатора и продължава: "Ама-ха! Той ще ми каже! Постанаше пилци, поебаше квачки!" Аз стоях със зяпнала уста докато влакът се скри в кривата и след това си казах: "Край, ставам машинист! Само да пораста..." Като се прибрах в къщи първата ми подготовка за бъдещата професия беше да скрия един чифт налъми под кревата.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 28
Регистриран на: Сря Юни 14, 2006 9:37 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Tramway написа:........................................................................."Край, ставам машинист! Само да пораста..." Като се прибрах в къщи първата ми подготовка за бъдещата професия беше да скрия един чифт налъми под кревата.
:binky: А трябвало и кошница да си приготвиш!
:arrow: Навремето машинистите ходеха с кошници (с капаци) на работа, с по един голям цъкащ будилник вътре и храната увита в месаля, кошниците им бяха доста почернели от въглищния прах и поизцапани с масло, представи си, какъв майтап ставаше от някое хвръкнало горещо вънгленче! :D
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор
Re: Машинист

Мнение от Tramway »

бай Стойчо написа:
Tramway написа:........................................................................."Край, ставам машинист! Само да пораста..." Като се прибрах в къщи първата ми подготовка за бъдещата професия беше да скрия един чифт налъми под кревата.
:binky: А трябвало и кошница да си приготвиш!
:arrow: Навремето машинистите ходеха с кошници (с капаци) на работа, с по един голям цъкащ будилник вътре и храната увита в месаля, кошниците им бяха доста почернели от въглищния прах и поизцапани с масло, представи си, какъв майтап ставаше от някое хвръкнало горещо вънгленче! :D
Имахме няколко такива кошници в къщи - с два наклонени капака и дръжка по средата. Капаците имаха по едно плетено клупче като халкичка за да се вържат един за друг или да се тури катинар. Кошниците бяха също черни защото много често плевенската ми баба ме експедираше при софийската и обратно, и всеки път носех такава кошница. Ще попиташ защо е била черна. Ами защото на Пл ме качват във вагона, а на Яс аз скачам още в движение и хоп в машината, а кошницата - на тендера. В обратна посока това ставаше на Сфв или на Ил (не помня къде спираха тогава бързите влакове). Е, при посрещането трябваше да отговарям на въпроси с повишена трудност защото слизах не откъдето трябва и много по-мръсен отколкото трябва. Но, туй са рискове на професията...

Тъй че за тоз инвентар нямах проблеми - кошници дал Господ.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация