Индикативната стойност на проекта е 2,68 млрд. евро, в близките години ще се извършват отчуждителни процедури по новия маршут на линията
Нова ж.п. линия София - Видин ще се строи евентуално след 2015 г., стана ясно от презентацията на зам.-директора на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) Красимир Крачунов по време на транспортна конференция в София.
Проектът за строителство на нова железопътна линия между София и Видин се предвижда да започне да се реализира през следващия програмен период по оперативна програма (ОП) „Транспорт“, който обхваща периода 2014-2020 г. Крачунов поясни, че въпреки че названието на проекта е за "модернизацията" на ж.п. линията, всъщност според предварителния план по по-голямата част от посочения ж.п. маршрут ще се строи изцяло нова линия.
Особено трудна за изграждане – с мостове, тунели и други, е отсечката от близо 80 км между Ботевград и София, минаваща през планински терен, чието изграждане по предварителни изчисления ще струва около 1 млрд. евро. Дължината на цялата ж.п. линия е 252 км, а индикативната стойност на целия проект е 2,68 млрд. евро.
Крачунов посочи, че се предвижда само малки участъци от ж.п. линията между София и Бургас, които минават през равнинен терен, да не бъдат подменяни. Целта е след евентуалното реализиране на проекта след години по линията влаковете да се движат с максимална скорост не от 80 км в час, както е сега, а с до 160 км/ч и разстоянието между София и Видин да се изминава с влак за малко над 3 часа.
От НКЖИ информираха още, че докладът за Оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС) за проекта за ж.п. линията София-Видин е готов. Във връзка с него започва изготвяне на окончателния проект за маршрута на ж.п. линията, започват и съответните отчуждителни процедури на терени, като този процес се очаква да приключи до 2014-2015 г.
http://news.myvidin.com/about-54780.html


Тази нощ гледах презентацията на проекта. Беше ми интересно, като за всяко ново нещо. Замисъла с летенето над бъдещото трасе на база Гугъл - земя, е добро хрумване, въпреки не много ясното различаване на равнини и планини. Но все пак се схваща общата идея. Дадени са всички изкопи, насипи, тунели с дължината им. Така също и мостове и виадукти, бъдещи гари и надморска височина. А, за това дали точно това трасе през Ботевград е най- удачно...., мисля, че от където и да се построи тази линия, винаги ще има разногласия за това!
Информация
Модератори