673 наистина е най-скоро модернизирания вагон.На 29-ти пътувах с него от Велинград до Банско.Вътре още миришеше на боя,а не на коч,както в останалите вагони.Много лошо впечатление ми направи вагона с номер 670.Това е зеления вагон,който вътре е със седалки като на сините,но не по 3,а по 4 на ред.Теснотията беше уникална,адски слаби батерии (при скорост под 10 километра в час ,осветелението намаляше,а при престой на гарите ,направо угасваше и оставаше само аварийното осветление).Също така се чуваха доста страшни хлопания и тропания от към талигите и от към винтовите впрягове.
Най-обичам боба ,леба и да ................ се возя във влак 

Да , но обратният 16104 , използващ същата композиция се движи през светлата част на денонощието и пътниците ще имат нужда.През зимата 16106 също е на "тъмно" още от Аврамово , така че ако се разсъждава по този начин , нито един влак не следва да е с панорамни вагони.Nikss написа:...16101 например няма никаква файда да се пуска с тез вагони, все пак се движи по тъмно и не се вижда нищо навън, затова най-добре старите кошарки.![]()
Значи с този 673 , модернизираните вагони стават общо шест - 659 , 666 , 669 , 672 и 679.Всички без 659 са с червени седалки и модерни лампи по тавана.
И аз пътувах на 29.12 до Добринище с 16101 и бях във вагон 659 и в него осветлението гаснеше, както и хлопането не преставаше, но се търпеше. Обаче отоплението беше слабо. Навръщане с 16106 бях във вагон 679 и в него бях малко по-очарован. Отоплението беше на MAX, но в него си меришеше на боя, както и хлопането си беше нещо нормално вече.plastikat написа:673 наистина е най-скоро модернизирания вагон.На 29-ти пътувах с него от Велинград до Банско.Вътре още миришеше на боя,а не на коч,както в останалите вагони.Много лошо впечатление ми направи вагона с номер 670.Това е зеления вагон,който вътре е със седалки като на сините,но не по 3,а по 4 на ред.Теснотията беше уникална,адски слаби батерии (при скорост под 10 километра в час ,осветелението намаляше,а при престой на гарите ,направо угасваше и оставаше само аварийното осветление).Също така се чуваха доста страшни хлопания и тропания от към талигите и от към винтовите впрягове.
Днес успях да огледам теснопътната гара в Септември и установих , че единствените вагони , които са движение и запазили стария си "облик" са с номера 678 (със зелена) и 682 (със синя тапицерия) и тоалетни по средите.Мернах 3 от сините , които бяха с номера 669 , 666 и 679 , останалите ги нямаше , явно бяха в съставите на влакове.Отделно от това във "ВРЗ 99" са вкарани 7 вагона , които също чакат ред за модернизация.Схемата била една и съща - сини на цвят (като 63-ките за стандартно междурелсие) , единични седалки с червена тапицерия , модерни лампи "луна" по тавана и тоалетна в края (тоест такъв интериор).7-те вагона , които са в завода също не са били зелени преди.Те са сини от тези , които бяха докарани от Червен бряг и известно време се движеха , но после почти всички бяха спрени.
Една любопитна новина - изчезнал е единият бюфет , който се намираше тук , но дали е вкаран в завода не може да се каже.Тези 7 парчета , които се виждат от главната линия са все седящи.Добре ще бъде този вагон да се възстанови и да имаме вече едно теснопътно "бистро".
За финал заснех композицията на 16107.Както се вижда кризата за вагони е оставила своя отпечатък и върху 16-та линия , затова съставът е само с 3 вагона."И да гледаш , повече няма да се прикачат.Така се движи от няколко дни"- бяха думите на един работник и добави , че в първия вагон с номер 667 имало нещо нестандартно в интериора , където го нямало при другите.Аз моментално влязох вътре и ето на какво попаднах.Наистина при други вагони досега не съм срещал тази липса на седалки.
Една любопитна новина - изчезнал е единият бюфет , който се намираше тук , но дали е вкаран в завода не може да се каже.Тези 7 парчета , които се виждат от главната линия са все седящи.Добре ще бъде този вагон да се възстанови и да имаме вече едно теснопътно "бистро".

За финал заснех композицията на 16107.Както се вижда кризата за вагони е оставила своя отпечатък и върху 16-та линия , затова съставът е само с 3 вагона."И да гледаш , повече няма да се прикачат.Така се движи от няколко дни"- бяха думите на един работник и добави , че в първия вагон с номер 667 имало нещо нестандартно в интериора , където го нямало при другите.Аз моментално влязох вътре и ето на какво попаднах.Наистина при други вагони досега не съм срещал тази липса на седалки.

Администратор
В рамките на официално посещение на представители на Сдружение "Български Локомотивен Форум" във "ВРЗ-99" АД гр. Септември, една от целите бе да се направи фотозаснемане на етапи от модернизацията на теснопътните вагони серия 600.
Нещата стоят по следния начин:
1. Вагона идва и се позиционира на откритата площадка, където се разкомплектова до гол кош, пясъкоструйва се и му се полага временна АКЗ. След това идва ред на разкройчиците и заварчиците, които трябва да извършат съответните преустройства по коша във връзка с новите прозорци и промяната на челните врати. В резултат на това, вагона изглежда първоначално така:

2. След като коша е готов, същия се вкарва в халето, където започва същинската работа по него - монтират се прозорците, челните врати заедно с механизмите им, полагат се тръбопроводи, паропроводи и кабелаж, полага се топло и шумоизолацията, монтират се облицовъчните платна и мебелировката. Докато вътре се работи, бояджиите подготвят вагона отвън за боя.
Ето го отвън:

И работата, която кипи вътре:

3. В същото време, в ремонтния цех, талигарите са се заели с ремонта на талигите, които накрая отиват на монтажната площадка и вагона се пуска върху тях.
Ето талига на модернизиран вагон:

4. След като се пусне на талигите, вагона се изкарва отвън и му се правят съответните изпитания. Следващ етап е предаване годен за експлоатация.
Нещата стоят по следния начин:
1. Вагона идва и се позиционира на откритата площадка, където се разкомплектова до гол кош, пясъкоструйва се и му се полага временна АКЗ. След това идва ред на разкройчиците и заварчиците, които трябва да извършат съответните преустройства по коша във връзка с новите прозорци и промяната на челните врати. В резултат на това, вагона изглежда първоначално така:

2. След като коша е готов, същия се вкарва в халето, където започва същинската работа по него - монтират се прозорците, челните врати заедно с механизмите им, полагат се тръбопроводи, паропроводи и кабелаж, полага се топло и шумоизолацията, монтират се облицовъчните платна и мебелировката. Докато вътре се работи, бояджиите подготвят вагона отвън за боя.
Ето го отвън:

И работата, която кипи вътре:

3. В същото време, в ремонтния цех, талигарите са се заели с ремонта на талигите, които накрая отиват на монтажната площадка и вагона се пуска върху тях.
Ето талига на модернизиран вагон:

4. След като се пусне на талигите, вагона се изкарва отвън и му се правят съответните изпитания. Следващ етап е предаване годен за експлоатация.
Много свежарско. Браво
По други направления може скоро да не видим модернизация, но тук тя кипи усилено. Браво, хорицата по тази линия заслужават по добри условия за пътуване. Прозорците не са чак такъв голям кахър. Все пак по тези ширини и лятото не е чак толкова горещо. Нека не бъдем толкова критични към всяко нововъведение, защото аз досега не съм чул една хубава дума за нещо ново вкарано в експолатация от бдж освен може би бистрата и частично 44 ките. 97 ците и те бяха много хвалени, а накрая пак стигнахме до начална позиция колко по добре било старите сандъци 74 та серия да се реновират...



Да се върнем към темата все пак.
След всичко изписано по темата можем да обобщим, че от 1 страна модернизацията на тези вагончета е добра с единствен недостатък, че прозорците се отварят само на 33%.
Фотографите просто са възпрепятствани на 100% да снимат пейзажите по тази линия
Интересно чужденците какво ще си помислят, защото снимки през прозорците не стават! Ще е хубаво да се помисли при модернизацията на последните немодернизирани вагончета да може прозорците им да се отварят напълно или да останат немодернизирани, а само ревизирани и освежени.

След всичко изписано по темата можем да обобщим, че от 1 страна модернизацията на тези вагончета е добра с единствен недостатък, че прозорците се отварят само на 33%.




Всички истински мъже бачкат в БДЖ!

Администратор
Днес в композицията на 16104 имаше 3 вагона , предмет на тази тема.Влязох в единия от тях и направих снимка на интериора.
Забелязах , че в близост до кабината на стрелочника са струпани 7 теснопътни вагона , които чакат за влизане във "ВРЗ 99".Всички те бяха изтърбушени със син цвят , докарани след закриване на линията Червен бряг - Оряхово и в скоро време ще бъдат модернизирани.Един от тях вече е вкаран в завода и се вижда от линиите.
Забелязах , че в близост до кабината на стрелочника са струпани 7 теснопътни вагона , които чакат за влизане във "ВРЗ 99".Всички те бяха изтърбушени със син цвят , докарани след закриване на линията Червен бряг - Оряхово и в скоро време ще бъдат модернизирани.Един от тях вече е вкаран в завода и се вижда от линиите.
Не знам дали изобщо останаха такива.Малкото зелени вагони изглеждат по този начин.Другите са сини на цвят.marvitch написа:Има ли по теснолинейката Септември-Добринище влак с вагони на които прозорците се отварят. За снимки и за вятър в косите.
Като ходих до Аврамово преди месец пътувах с едни на които прозорците бяха малки, горе и отварящи се настрани. Като в старите тролеи.

Ha 1 август влака ПВ16103 от Септември (09,05) до Добринище (14,20) беше в състав четири сини вагончета (без фургон) в идеално състояние.


На Авромово (Аврамови колиби) изчакахме 15 минути за разминаване със ПВ16104 който също бе в състав четири сини вагончета.

Тоалетните са в единия край на вагона и са по-широки от много домашни такива. Чисти и удобни вагони, които до Цветино бяха и с много правостоящи (!!!).




На Авромово (Аврамови колиби) изчакахме 15 минути за разминаване със ПВ16104 който също бе в състав четири сини вагончета.

Тоалетните са в единия край на вагона и са по-широки от много домашни такива. Чисти и удобни вагони, които до Цветино бяха и с много правостоящи (!!!).




напуснал Сдружение "Клуб Железопътен Моделизъм - България"
Днес с Тената се разходихме до Септември и видях гарирана "синята" композиция на 16107.Вагоните бяха с номера 668 , 665 , 669 и 666.
Изненадах се , че са останали и залени вагони , но всички до един бяха от модернизирания тип (като сините , само че с общи седалки).Направих им тази снимка , а техните номера бяха 627 , 671, 650 , 681 , 670 и 662.
Изненадах се , че са останали и залени вагони , но всички до един бяха от модернизирания тип (като сините , само че с общи седалки).Направих им тази снимка , а техните номера бяха 627 , 671, 650 , 681 , 670 и 662.
Информация
Модератори