Мнения: 15
Регистриран на: Вто Авг 26, 2008 11:10 am
Местоположение: Монтана
Въпросът ми е от чисто любопитство или както се казва "за обща култура". Преди малко разглеждах снимки на инфраструктурата и се запитах следното - каква роля играе профилът на релсите. Ето например в дефилето между Мездра и София в участъци, където е положен по-нов път на места релсите са с по-нисък профил като на снимка 1 (т.е. с по-къса шийка от най-често срещания тип релси). Между Мездра и Роман например релсите са с по-дълга шийка (ако не се лъжа това са UIC60).

http://img25.imageshack.us/img25/7131/fdsfdsb.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _60_E2.jpg

Въпросът ми е каква е ролята на този профил на релсите? Защо на едни места се поставят релси с един профил, а на други места с друг?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

По-тежък тип релси = по-голяма товароносимост, по-стабилно горно строене, по-равномерно разпределяне на натоварването върху траверсовата скара, от там и по-малко натоварени траверси.

В България се използват главно релси тип S-49 с маса ~49 кг/м и височина на профила 147 мм. Те допускат натоварване до 25 тона на ос и скорост до 160 км/ч.

За по-високи скорости, по-големи колоосни натоварвания, по-голямо товаронапрежение (интензивен трафик) е оправдано полагане на релси тип UIC-60 с маса 60кг/м и височина на профила 172 мм.
В последните години в България при ново строителство и капитални ремонти се полагат почти навсякъде релси UIC-60.

На второстепенни коловози и по теснопътната линия Септември - Добринище се срещат и стари релси от по-леки типове - под 40 кг/м.
Мнения: 282
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 4:56 pm
Местоположение: Велинград

Мнение от vkakachev »

По 16-та само в гарите са от стария тип. Оправдават се че нямало стрелки за релси S49.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Не само в гарите - 1/3 от линията е с РПШ.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 282
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 4:56 pm
Местоположение: Велинград

Мнение от vkakachev »

Помна, че през 2009 бяха започнали усилено побмяна на ЖП линията м/у Кастандово-Долене, Якоруда-Разлог, Банско-Добринище и някои тунели
Публикувай отговор

Обратно към “ТЕХНИЧЕСКА КОНСУЛТАЦИЯ | Technical Consultation”

Информация