Въпросът ми е от чисто любопитство или както се казва "за обща култура". Преди малко разглеждах снимки на инфраструктурата и се запитах следното - каква роля играе профилът на релсите. Ето например в дефилето между Мездра и София в участъци, където е положен по-нов път на места релсите са с по-нисък профил като на снимка 1 (т.е. с по-къса шийка от най-често срещания тип релси). Между Мездра и Роман например релсите са с по-дълга шийка (ако не се лъжа това са UIC60).
http://img25.imageshack.us/img25/7131/fdsfdsb.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _60_E2.jpg
Въпросът ми е каква е ролята на този профил на релсите? Защо на едни места се поставят релси с един профил, а на други места с друг?
http://img25.imageshack.us/img25/7131/fdsfdsb.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _60_E2.jpg
Въпросът ми е каква е ролята на този профил на релсите? Защо на едни места се поставят релси с един профил, а на други места с друг?
По-тежък тип релси = по-голяма товароносимост, по-стабилно горно строене, по-равномерно разпределяне на натоварването върху траверсовата скара, от там и по-малко натоварени траверси.
В България се използват главно релси тип S-49 с маса ~49 кг/м и височина на профила 147 мм. Те допускат натоварване до 25 тона на ос и скорост до 160 км/ч.
За по-високи скорости, по-големи колоосни натоварвания, по-голямо товаронапрежение (интензивен трафик) е оправдано полагане на релси тип UIC-60 с маса 60кг/м и височина на профила 172 мм.
В последните години в България при ново строителство и капитални ремонти се полагат почти навсякъде релси UIC-60.
На второстепенни коловози и по теснопътната линия Септември - Добринище се срещат и стари релси от по-леки типове - под 40 кг/м.
В България се използват главно релси тип S-49 с маса ~49 кг/м и височина на профила 147 мм. Те допускат натоварване до 25 тона на ос и скорост до 160 км/ч.
За по-високи скорости, по-големи колоосни натоварвания, по-голямо товаронапрежение (интензивен трафик) е оправдано полагане на релси тип UIC-60 с маса 60кг/м и височина на профила 172 мм.
В последните години в България при ново строителство и капитални ремонти се полагат почти навсякъде релси UIC-60.
На второстепенни коловози и по теснопътната линия Септември - Добринище се срещат и стари релси от по-леки типове - под 40 кг/м.


Глобален модератор

Информация
Модератори