Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Да обновя темата с приятно инфо от Плевен.

На 19.05.2010 г. официално е открито обновеното приемно здание на гарата, което е ремонтирано по европейски нормативи и предлага пълните удобства на пътниците. Предвиден е и достъп за трудно подвижни лица.

Ето снимки от гарата, направени днес:
Изображение

Изображение
Акредитиран фотограф
Мнения: 695
Регистриран на: Пет Фев 29, 2008 6:35 pm
Местоположение: РУСЕ
Акредитиран фотограф

Мнение от 44.123 »

Приятна гара е станала само, че тези метални пейки нещо не ми харесват.
Мнения: 15
Регистриран на: Вто Авг 26, 2008 11:10 am
Местоположение: Монтана

Мнение от RZArector »

гара Плевен наистина е станала супер след ремонта. Първото, което ми направи впечатление след официалното откриване бяха таблата отвън. Малко гари могат да се похвалят с външни информационни табла.
ПС: Като се заговорихме за Плевен, когато беше почнал ремонта (поне сега не съм ги чувал) от време на време по високоговорителите пускаха звуци от някви птици :lol: :lol: :lol: :lol: , без базик :!: Те каква функция изпълняват, ако не е тайна? :shock:
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

От 21-ви до 23-ти юни бях на работна среща в гр. Кърджали и естествено не изневерих на обичта си към железниците.Посетих местната гара през деня и направих няколко снимки.

Светофор на един изоставен ж. п. клон , тръгващ от гарата и минаващ точно пред хотела , в който бяхме настанени.
Изходните стрелки от страна Момчилград.Най - вдясно може да се види клона.
Изглед към гарата откъм стрелките.
Поглед откъм пероните.
Общ вид на приемното сдание.
Чакалнята.В дъното на снимката се вижда помещение , пригодено като "топла чакалня" за зимния период на годината.
Разписание за пристигащите и заминаващите влакове.
На един от коловозите бяха гарирани цистерни от този тип , може би чакаха да дойде локомотив и да потеглят.
Отвъд последните коловози , скрити сред храсти и шубраци се намират два вагона - единият е 47-ца - така поне разбрах от номера , а другия беше без номер и представляваше това.Нямам никакво инфо за тях , само научих , че едният бил бракуван в следствие на пожар.

След като разгледах един вагон - отоплител , се разходих до местното депо.Там попаднах на димитровградския 06083-0 , който се бе върнал от обслужване на товарен влак.Още една фотография на фона на планината.Видях се с нашия форумец shenolco_81 и си направихме снимка за спомен (обърнете внимание какво пише на табелата , виждаща се на стената). :D

През нощта имах възможността да посетя отново гарата и направих няколко фотографии:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Тихата прохладна вечер завари един представител на форума на гара Плевен.Докато си взех шишето с мин. вода , погледнах електронното табло в чакалнята и 18-те градуса ми се сториха нормални.Започнах да си нагласям апарата за снимане , когато внезапано се чу шум и на 3-ти коловоз пристигна 20138 , обслужван от 32053-1+32054-9.От мотрисата слязоха не повече от 10-тина души , които бавно се отправиха към площада зад приемното сдание и техните сенки изчезнаха в тихите улици.Вратите се затвориха почти моментално и електричката се прегарира , за да заеме своето място на челния коловоз.Възползвах се от това и я фотографирах:
- снимка 1;
- снимка 2.
Рък. движение , който посрещна влака се прибра в канцеларията си и на перона отново стана тихо.Над уморената земя се спусна звезден воал - нещо наистина загадъчно , като се има предвид мрачният ден в Плевен.В тревата зад последните коловози се чу напевният звук на щурци , а малко след това се появиха и безброй светулки.Бледата луна излезе от един облак и озари по неповторим начин района на гарата.Наблюдавайки как тихият вятър нашепва своите песни чрез клоните на близките дървета , реших да направя няколко фотографии:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3;
- снимка 4.
На перона излязоха няколко души , явно посрещачи , а по уредбите съобщиха пристигането на 2654.За по - малко от минута откъм източната гърловина се появиха светлини и бързият влак пристигна на първи коловоз , теглен от 45197-1.Изненада ме и сравнително високата населеност - от всеки един вагон слязоха не по - малко от 20-тина души , а в последните беше настанена немалка група.Изчаках хората да се разотидат и резултатите бяха налице:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3.
Побързах да разгледам композицията преди да бъде изтеглена и установих следното.Шестте 74-ки с гара на домуване "Плевен" се отличаваха с чистота , както отвън , така и вътре , една от второкласните имаше дори перденца в купетата.Никъде не видях зацапано , съдрана тапицерия или счупен прозорец , нямаше захврълени безразборно билети или бутилки мин. вода.
Внезапно чух шум отвън и забелязах 55195-2 стояща на 3-ти коловоз.Маневрата изчака изтеглянето на електровоза и се прегарира на първи коловоз , за да закачи вагоните.Броени минути след това 55-00-цата започна да бута състава в източна посока , явно към халето , където той нощува.

382 беше навреме , начело с 44091-7 , една снимка при пристигането.От влака слязоха доста хора , но качващите се бяха в пъти по - малко , една група от които (5 момчета) пътуваха до Горна.Композицията бе следната - първите два вагона бяха за вътрешно съобщение София - Русе - 43-ка и 74-ка , след които бе директният седящ до румънската столица (и той exDB) , следвани от нашия спален и руските сандъци - един до Киев и два до Москва , единият от които с новата ливрея на РЖД.Направих тази снимка в секундите преди заминаване , след което си тръгнах към хотел "Ростов" , в който бях настанен.

Извън ж.п. тематиката , ето няколко изгледи на нощен Плевен , разкриващи се от моята стая в хотела:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3;
- снимка 4;
Мнения: 295
Регистриран на: Съб Юни 28, 2008 9:16 pm

Мнение от mitkodiablo »

Поздравления мнго хубави снимки а с какво си дошал в Плевен? И къде изтеглят композицията и къде отива електовоза и той ли го кара на другия ден до Варна :)))) Ако имаш път към Червен бряг се обади :)
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Благодаря за отзивите , в Плевен дойдох с кола откъм Ловеч , тъй като бях на обучителен семинар с колеги от цялата страна.
Композицията на 2654 се изтегля (по - скоро избутва) от маневрена 55-00-ца в едно голямо и просторно хале , намиращо се в източната част на гарата , малко след гърловината.Мястото не е много близо за ходене пеш и някъде на едно ниво с портала на халето са и входните светофори на Плевен.Преди време , когато минахме оттам с форумската група посредством тогавашния 4626 забелязах две композиции - едната със сини 47-ци бе на 20135 (тогава беше с вагони) , червенобелите 74-ки бяха на 2655 , а в края на халето нощуваше DESIRO-то за Черквица. Сега само мотрисата и вагоните на бързия стоят там , тъй като пътническия сутринта за Каспичан е електричка и тя нощува на челния коловоз на гарата.

Електровозът на 2654 се изтегля към депото , намиращо се в противоположна посока към гара Плевен - запад.Снощи , минути след като влакът спря , изходният светофор светна с бялата светлина и машината , която бе вече разкачена , потегли и се скри в тъмното. :D
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Да изтупаме малко праха от темата.
В междугарието Захарна фабрика - Горна баня около 8-ми клм точно пред предупредителния сигнал на Гб се строи нова спирка.
Името на спирката не ми е известно.
Мнения: 1178
Регистриран на: Чет Авг 14, 2008 3:57 pm
Местоположение: Русе/Свищов

Мнение от Vancho »

Това не беше ли нещо свързано с метрото :?:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Не.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

И какво стана с толкова дискутираната спирка Вардар , обслужваща кв. Гевгелийски? Тя май също се намираше в този район.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

bdz46 написа:Да изтупаме малко праха от темата.
В междугарието Захарна фабрика - Горна баня около 8-ми клм точно пред предупредителния сигнал на Гб се строи нова спирка.
Името на спирката не ми е известно.
Да не би това да е сп. Овча Купел, за която се говореше по едно време също. Това място старите чимугари го знаят още и като спирка "Божичков". :lol:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Божичков слиза на пътеката след махалата. Това е пред ПС-то на Гб.
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

Това да не е спирката за , която говореха едни испанци ? Проекто селището се казва Херкеса или нещо подобно на мястото на бившия АРЗ и някакви поделения , което всъщност в момента е гола поляна и се намира между околомръсното и Висшето военно строително училище ! При идване от Горна баня след моста на околовръстното отляво ! Тошко за там ли говориш ?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Точно там.
Публикувай отговор

Обратно към “Инфраструктура | Railway Infrastructure”

Информация