Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София
КЮСТЕНДИЛ. Ретро влак ще разхожда туристи в Рила. Бившата теснолинейка възкръсва в нов модерен вид и ще пътува от Кочериново до Рилския манастир. Предвиждат се 7 гари, които ще са в Струма, Бараково, Пороминово, Стоб, Рила, Орлица и Пастра. Крайната спирка на дестинацията ще е Кирова поляна. Влакчето ще е по подобие на това, което сега се движи от гара Септември до Добринище и вече се е превърнало в хитова атракция. Проектът за възстановяване на теснолинейката е на инж. Христо Велев. Идеята обаче е на бивши жепейци от Дупница, които специално за целта сформират национално сдружение "Рилска железница". Предвиждат се и два големи паркинга в град Рила, където туристите да оставят автомобилите си и да се прекачват на влакчето. От 1949 до 1952 г. теснолинейката е била от парен локомотив и четири вагончета. Използвана е предимно за транспорт на дървени трупи. През лятото се качвали поклонници на път за манастира. През 1962 г. обаче линията е закрита заради нерентабилност.
Изпълнението на проекта бе стопирано от правителството на НДСВ. Тогавашният министър на транспорта Николай Василев взе документите, одобри ги, но каза да изчакаме влизането ни в ЕС, разказа кметът на Кочериново Костадин Катин. Сега документацията е отново извадена и с нея се кандидатства по Структурните фондове на съюза за финансиране, увери градоначалникът.

http://www.standartnews.com/bg/article. ... cle=177306
Един вагон, ама пълен! (4627)
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Хубава идея :wink:
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Не е в нашите ръце...така че можем само да се надяваме. Идеята естествено е много добра.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Идеята за възстановяване на Рилската железница е наистина хубава.Въпросът е обаче колко време ще отнеме от началото на пректа до неговия завършек.
През 1962 г. обаче линията е закрита заради нерентабилност.
Една малка поправка-линията не е закрита поради нерентабилност,а с цел да се намали до минимум притока на поклонници към Рилската Света Обител.
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация