
Здравейте! Понеже бях на Централна Гара София на скоро и попитах един машинист дали е задължително да се минава със свален пантограф през паяците и той ми отговори,че не е и понеже понякога съм виждал,че на паяк свалят пантографа затова се интересувам каква роля всъщност изпълняват и какви видове са,защото на Централна Гара има два различни вида. Благодаря ви! 


Администратор

Неписана традиция тип "преосигуряване". Никой не иска да троши пантографа ей така и после да се качва при него да се чуди какво да го прави.
Имам питане - какво става ако не се свали на ставка? (понеже имаме доста такива, които са разположени точно на изходите на гарите и се налага да изчакваш да я преминеш и тогава да ускоряваш, вместо да си ускоряваш при излизане от намалението/гарата). До колкото знам светва лампата СТОП и се натиска някакъв бутон от апаратния шкаф, след което продължава нормално работа, но съм позабравил, та ако може някой да припомни.
Имам питане - какво става ако не се свали на ставка? (понеже имаме доста такива, които са разположени точно на изходите на гарите и се налага да изчакваш да я преминеш и тогава да ускоряваш, вместо да си ускоряваш при излизане от намалението/гарата). До колкото знам светва лампата СТОП и се натиска някакъв бутон от апаратния шкаф, след което продължава нормално работа, но съм позабравил, та ако може някой да припомни.

Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am

Техник
Абсолютно нищо не става ако не се свали на вставка.
Оставаш без напрежение в района на вставката.
Ако си на позиция, задейства минималнонапреженова защита със светване на лампа "STOP" и изключване на ГВП. Възстановяваш защитата с прещракване на предпазител 846 или натискане на бутона във втора кабина, сваляш позициите, включваш ГВП и караш.
А вставката между Казичене и Елин Пелин е временно захранена, така че там съвсем нищо не се случва.
Задействането на защита може да се избегне с ръчно изключване на ГВП преди локомотивът да остане без напрежение.
Оставаш без напрежение в района на вставката.
Ако си на позиция, задейства минималнонапреженова защита със светване на лампа "STOP" и изключване на ГВП. Възстановяваш защитата с прещракване на предпазител 846 или натискане на бутона във втора кабина, сваляш позициите, включваш ГВП и караш.
А вставката между Казичене и Елин Пелин е временно захранена, така че там съвсем нищо не се случва.
Задействането на защита може да се избегне с ръчно изключване на ГВП преди локомотивът да остане без напрежение.
Здравейте, въпросът ми е какво представляват паяците? За какво служат? Ако може снимков материал на някой "паяк". И защо се сваля пантографа на тях? Мерси предварително. 

Виж тук : viewtopic.php?p=64731#64731
Пантографа се сваля заради криворазбрана митология, че преминаването през паяк носи голям риск от счупване на пантографа. Много хора не свалят на паяци и не е установено да имат по-чести проблеми с пантографите. В други железници дори е забранено да се сваля пантографа без изрична необходимост.
Пантографа се сваля заради криворазбрана митология, че преминаването през паяк носи голям риск от счупване на пантографа. Много хора не свалят на паяци и не е установено да имат по-чести проблеми с пантографите. В други железници дори е забранено да се сваля пантографа без изрична необходимост.

Тошко, мой човек, хайде отговори ми защо не е сигнализиран, а всички свалят на въпросният паяк преди тунел 2, когато се движиш от Владо Тричков към Реброво (път 1)? Забелязал съм, че всеки сваля на него.
Ама си е бая коварен, та не знам дали има смелчага, който да го мине с вдигната тояга.
После да не се налага да спира и да събира части. 



Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Всичките паяци на Владо Тричков се минават без никакви проблеми с вдигнат пантограф. Нищо коварно няма в тях.Nikss написа:Тошко, мой човек, хайде отговори ми защо не е сигнализиран, а всички свалят на въпросният паяк преди тунел 2... Ама си е бая коварен, та не знам дали има смелчага, който да го мине с вдигната тояга.
Паяците на Левище, които вече са демонтирани, също се минаваха без проблем.
Същото се отнася и за паяците в средата на гара София.
Не всеки сваля. Просто 90% от локомотивния персонал е научен, че на паяци се сваля.
На ЕМВ пък е установена точно обратната практика - сваля се само в краен случай, само на вставки с паяци. Къде е логиката?

Информация
Модератори