Мнения: 282
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 4:56 pm
Местоположение: Велинград
Как работи Динамичната спирачка и каква е нейната роля при дизеловите американски локомотиви и има ли такава при наще локомотиви :?: Благодаря педварително
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Електродинамична реостатна спирачка има при нашите локомотиви серия 44, 45, 46, 46 200 и ЕМВ 32 и 33.
Тяговите двигатели работят като генератори и произведената електрическа енергия се изразходва в принудително охлаждани спирачни съпротивления.
При американските дизел-електрически локомотиви е същото. При нашите дизел-електрически локомотиви серия 06, 07 и 51 няма такава спирачка.
Мнения: 282
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 4:56 pm
Местоположение: Велинград

Мнение от vkakachev »

Гледах един филм по Дискавъри предивреме и един товарен влак трябваше да спусне един склон в порядъка на 50км. и машинисте върна позиции и тогава дръпна ръчката на динамичната спирачка на средно положение след това включи 2, 3 позиция и така използва динамичната спирачка като моторна за да не прегрява накладките. От тогава ми е интересно какво уникално приложение има. :wink:
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

vkakachev написа:Гледах един филм по Дискавъри предивреме и един товарен влак трябваше да спусне един склон в порядъка на 50км. и машинисте върна позиции и тогава дръпна ръчката на динамичната спирачка на средно положение след това включи 2, 3 позиция и така използва динамичната спирачка като моторна за да не прегрява накладките. От тогава ми е интересно какво уникално приложение има. :wink:
Това е възможно при дизел-хирдвалични локомотиви, има го и при камиони и автобуси (там му казват "ретардер") - представлява хидросъединител със заклинена турбина.. регулира се степента на запълване с масло и се получава различна спирачна сила.....
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

vkakachev написа:Гледах един филм по Дискавъри предивреме и един товарен влак трябваше да спусне един склон в порядъка на 50км. и машинисте върна позиции и тогава дръпна ръчката на динамичната спирачка на средно положение след това включи 2, 3 позиция и така използва динамичната спирачка като моторна за да не прегрява накладките. От тогава ми е интересно какво уникално приложение има. :wink:
Това, което си гледал е следното:

1. Машиниста сваля тяговите позиции и изключват ходовите контактори(локомотива остава по инерция)
2. С избирача на електродинамичната спирачка избира режима на възбуждане(при някои го има - 2х2 или 3х3 тяговите двигатели) и подготвя локомотива за реостатно спиране. Включват спирачните контактори и подготвят възбудителната схема;
3. С тяговия контролер, машиниста регулира възбудителния ток, респективно спирачната сила.
Мнения: 282
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 4:56 pm
Местоположение: Велинград

Мнение от vkakachev »

Благодаря за разяснението. Даже във филмо Неудържими Дензъл Лошингтон използва динамичната спирачка за да спре трете 7-ци ама накрая колегата му ги запали
Мнения: 255
Регистриран на: Сря Мар 19, 2008 2:23 pm
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от vesko7 »

Което на практика е невъзможно. При елекро-динамично (реостатно) спиране след възбуждане на тяговите двигатели те произвеждат ел. енергия която отива в спирачни съпротивления. Спирачния ток се ограничава елекронно или елекро-механично до определени граници и не може да се получи прегряване на съпротивленията или тяговите двигатели. В случая дизеловият двигател няма почти никаква роля - той единствено се върти (натоварва) до толкова колкото да се подаде възбуждане на тяговите двигатели, което в никаква степен не може да го претовари. Това може да се получи ако се използва механична спирачка ( в случая за филма - директната спирачка на локомотива или влаковата, която в края на краищата действа пак върху калодките на локомотива) защото кноровите (спирачните) ръкави не бяха вързани.
Powered by Mac OS X 10.7.3 /Lion/ & Safari 5.1.2

Изображение
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

vesko7 написа:Спирачния ток се ограничава елекронно или елекро-механично до определени граници и не може да се получи прегряване на съпротивленията или тяговите двигатели.
Явно не си виждал прегрели и стопени спирачни съпротивления и изпечен двигател.
Не коментирам обаче филма, където почти винаги се случват абсурдни на практика неща.
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

На 44.111 е точно такъв , при ползване на реостата от Хумата към Червен бряг с 5 вагона шкафовете на съпротивленията са студени а ТД така се нагряват и размирисват , че имаш чувството , че всеки момент ще лумнат в пламъци точно както във филма.
Мнения: 255
Регистриран на: Сря Мар 19, 2008 2:23 pm
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от vesko7 »

Тошко, Чавдаре - абсолютно съм съгласен, всеизвестни са промлемите с реостата на Р-ките. Може да се говори много. Говорех съвсем принципно.

Ето и брошури на някой ЕМD локомотиви:
EMD SD70MAC
EMD SD80MAC
EMD SD90MAC
Powered by Mac OS X 10.7.3 /Lion/ & Safari 5.1.2

Изображение
Мнения: 58
Регистриран на: Пет Дек 14, 2007 10:00 pm
Местоположение: Велико Търново / Варна
Обратна връзка:

Мнение от Maikal »

Само да вметна как трябва да са линковете:
EMD SD70MAC
EMD SD80MAC
EMD SD90MAC
Мнения: 255
Регистриран на: Сря Мар 19, 2008 2:23 pm
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от vesko7 »

Майкъл, благодаря за забележката! Поправено!!!
Powered by Mac OS X 10.7.3 /Lion/ & Safari 5.1.2

Изображение
Публикувай отговор

Обратно към “ТЕХНИЧЕСКА КОНСУЛТАЦИЯ | Technical Consultation”

Информация