Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Е нямаме уред за измерване на теглителната сила.
Мощността на куката е електрическата мощност без загубите в предавката и в двигателите.
Nikss написа:Чакайте, при 32 позиции и 4 шунта напрежението не е ли 800 волта?
Напрежението на 32-ра позиция без товар (изолирани двигатели) е над 900 V (965 по документи), но при натоварване намалява.
При номиналните обороти на двигателите (110 км/ч за 45 и 130 км/ч за 44), напрежението на 32 Х 4 е 750-800 V, тока е 600 А, а без шунт е 850-900 V и ток 400 А. При 1500 А (50-55 км/ч) напрежението вече е под 700 V.
Номиналното напрежение на ТД е 750 V, но има толеранс 10%, затова на уредите е отбелязано 820 V.
900 вече е сериозно превишаване, но според литературата, 750 V и 4-ти шунт е по-рисковано от 900 V при пълно поле.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

Пардон, напрежението по уредите на пулта е КОТВЕНО напрежение, а не на целия двигател. Не може да се съди по него за мощността, защото при неподвижен и задържан локомотив и набрани 4 позиции напрежението по уредите е 0.00V, а тока стига до 1000A. По котвеното напрежение не може да се прави сметка дори и при развъртян двигател. Най-точната сметка е тока на двигателя и напрежението от 0152. Приблизително по ~31V на позиция се подават на двойка паралелни двигателя. Това е най-точната сметка.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Е да, ама на 05.2 ще мерим и пада върху изправителите и реакторите, с което още повече се отдалечаваме от полезната мощност.
Мнения: 1004
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 8:08 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от dido73 »

bdz46 написа:Е да, ама на 05.2 ще мерим и пада върху изправителите и реакторите, с което още повече се отдалечаваме от полезната мощност.
И това е верно, но пък със котвеното напрежение съвсем не може да се каже колко е реалната мощност на двигателя. Примера е със задържан и неподвижен локомотив и 4 позиции - имаш 0V по уреди, и приблизително 1000А на двигател. Теглителна сила има, а по сметки колко е мощността? :lol: Тая сметка по уредите може да се направи примерно при високи скорости, защото тогава основния пад на напрежение е върху котвата. Докато при ниски скорости и големи токове (неразвъртян двигател) основния пад е върху възбуждането.
Чехите нарочно са поставили волтмерите на котвата за да се следи напрежението заради комутацията. Дори и при развъртян двигател котвата и възбуждането си делят напрежението от 0152 в някакво съотношение.
Изображение - Директива № 432/Д - несбъднатият холокост
«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

dido73 написа:
bdz46 написа:Е да, ама на 05.2 ще мерим и пада върху изправителите и реакторите, с което още повече се отдалечаваме от полезната мощност.
И това е верно, но пък със котвеното напрежение съвсем не може да се каже колко е реалната мощност на двигателя. Примера е със задържан и неподвижен локомотив и 4 позиции - имаш 0V по уреди, и приблизително 1000А на двигател. Теглителна сила има, а по сметки колко е мощността? :lol: Тая сметка по уредите може да се направи примерно при високи скорости, защото тогава основния пад на напрежение е върху котвата. Докато при ниски скорости и големи токове (неразвъртян двигател) основния пад е върху възбуждането.
Чехите нарочно са поставили волтмерите на котвата за да се следи напрежението заради комутацията. Дори и при развъртян двигател котвата и възбуждането си делят напрежението от 0152 в някакво съотношение.
При задържан локомотив (V=0) и набрани позиции мощноста се определя от отделената топлина - джаул за секунда.... евентуално ако прекалим с имерванията, мощността ще се определи приблизително от пожарникарите :twisted:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

До сега коментирахме само развъртяни двигатели поне до половината от номиналните обороти. При задържан двигател КПД-то е нула и двигателя работи като печка. Може да се каже и че целия пад върху възбуждането е загуба, защото е върху активното съпротивление на възбудителната намотка.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

43 525 е командировка в Сф. В Събота го видях на ЦГ.
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнение от 44142 »

43525 не работи в СФ. 525 е дошъл с карловския пътник и остава за вечерния пътник за Карлово.
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

45 153 влиза за МПР днес с 15 точки... Духащ компресор страна 2-ра кабина, изтървали амортисьори, тифони свирещи в кабините и други.
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

43 525 работи в Карлово.
Днес беше 30111.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

43 524 днес около 10 часа бе забелязана вдигната под напрежение в депо София до халето на "Сименс". Явно и тя работи по Карлово.
Мнения: 114
Регистриран на: Нед Сеп 05, 2010 11:20 pm
Местоположение: slivnica

Мнение от Georgi Dimitrov »

Някой може ли да даде инфо за 45 167? До къде се стигна с ремонта на локомотива, ако въобще има такъв? :) И още нещо-от кога 44 058 е без реостат? Скоро ли е махнат или просто аз не съм обърнал внимание досега?? Благодаря! :) :)
Мнения: 216
Регистриран на: Сря Мар 31, 2010 10:26 am
Местоположение: Варна

Мнение от minitek »

058 мисля, че от одавна си е без реостат :roll:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

От много години е без реостат.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

45 167 лятото се правеше усилено, сега би трябвало ремонтът да е понапреднал и се надявам до края на зимата да е излязла и да печели, все пак е КР и си иска стабилно да се пипне всичко. Иначе нещо интересно: 45 154 е извадена от оградата и е закарана пред халето, явно скоро ще я вкарват за правене. :P След нея да готвят и 44 135. :D :lol:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Публикувай отговор

Обратно към “Локомотиви серия 43, 44 и 45 | Electric locomotives series 43, 44, 45”

Информация