Аз да ви кажа наистина съм случвал на кондуктори , които твърдят подобни неща.Проблемът беше със 10263 , който както знаем вози първокласен вагон от композицията на 8626.Въпреки че в ПВ първата класа не важи , веднъж един кондуктор започна да гони хората от вагона.Аз му обясних , че класата не важи , а той ми каза , че след като има първокласен вагон , защо на билетите пише "клас 2".И след като билета е за второкласен вагон , там трябвало да се ходи.Следващата седмица пътувах със същия влак , бях си отворил прозореца в коридора на първокласния вагон и кондукторът (беше друг) погледна билета и ме попита дали ще сядам.Аз се изненадах и го пипитах какво има предвид.А той отговори , че с билет за втора класа може да се пътува в първа , но без да се влиза в купетата и да се сяда на седалките.Това ме изуми и му казах , че в ПВ първата класа не важи , а той ме попита защо след като не важала , има първокласен вагон в композицията.След това си продължи пътя , а като пристигнах в ПО , забелязах , че от първокласния вагон никой не слезе.Предполагам кондукторът е изгонил хората оттам.
В последно време обаче кондуктори с такива разсъждения в този влак не се появяват и хората си пътуват най - спокойно в първокласния вагон без да се притесняват.
В последно време обаче кондуктори с такива разсъждения в този влак не се появяват и хората си пътуват най - спокойно в първокласния вагон без да се притесняват.
В пътнически влакове първа класа не важи, включително и в такива с ДМВ. Първокласен вагон има, защото се ползва готов състав от някой БВ.
В бърз влак обаче, който по ПКВ има първокласен вагон, дори в коридора не може с второкласен билет. Това се отнася само за един вагон във влак (или колкото "А" вагона има влака по ПКВ).
Първата класа не означава само, че местата са по-широки. Предполага се, че в първа класа се пътува по-спокойно, защото има само хора, платили повече за по-комфортно пътуване.
Не е приятно да дадеш няколко лева повече за "А" вагон и коридора да се задръсти с навлеци.
В бърз влак обаче, който по ПКВ има първокласен вагон, дори в коридора не може с второкласен билет. Това се отнася само за един вагон във влак (или колкото "А" вагона има влака по ПКВ).
Първата класа не означава само, че местата са по-широки. Предполага се, че в първа класа се пътува по-спокойно, защото има само хора, платили повече за по-комфортно пътуване.
Не е приятно да дадеш няколко лева повече за "А" вагон и коридора да се задръсти с навлеци.

Ами моите извинения Тошко, но докато не се увеличат съставите на бързите влакове с още второкласни вагони, освен тях и в първа класа ще е full!
Последно промяна от Nikss на Сря Дек 22, 2010 10:20 pm, променено общо 1 път.
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!

А как се процедира при увеличените състави - при наличие на редовен първокласен вагон , ако и допълнителният е такъв , какво се прави?bdz46 написа:....
В бърз влак обаче, който по ПКВ има първокласен вагон, дори в коридора не може с второкласен билет. Това се отнася само за един вагон във влак (или колкото "А" вагона има влака по ПКВ).
.....
Защото мога да подам два коренно различни примера.
1. Когато с Наско ходихме до Черквица , 2611 (сега 2613) беше с увеличен състав и допълнителният вагон бе първокласна 63-ка.На нея обаче имаше означение "А2" и се таксуваше за такава.
2. Когато на 18-ти декември се връщах с 8615 , като допълнително бе закачено едно exDB от типа "ABy".Никъде нямаше означения и аз попитах кондукторката.Тя ми каза да не се безпокоя , тъй като когато в един бръз влак по принцип има първокласен вагон , всеки допълнителен вагон , който се прикача към композицията , се таксувал за второкласен , независимо от това какъв е в действителност и какво пише по него.
Ха сега де.

Пенсионерите ползват карти "Възрастен".Виж тук.
ВЪЗРАСТЕН - картата се издава на жени на възраст над60 годинии мъже на възраст над 63 години които получават пенсия, независимо от нейния вид, срещу лична карта (паспорт), копие от разпореждането за получаване на пенсия, издадено от РУ Социално осигуряване или НОИ, както и актуална снимка.
Дава право на закупуване на билети и абонаментни карти с 50% намаление за 2-ра класа на бързите и пътнически влакове. Цената на картата е 1 лв. и е пожизнена.
Ако възрастен гражданин не желае да се снабди с железопътна карта Възрастен, той ползва същите права, но срещу представяне при всяко свое пътуване на горепосочените документи (лична карта/паспорт и оригинал или копие от разпореждането за получаване на пенсия, издадено от РУ Социално осигуряване или НОИ).
Жп карта Възрастен се издава в градските жп бюра и във всички гари с компютърно билетоиздаване или общо 215 гари в цялата железопътна мрежа. За град София картите се издават на следните места: абонаментна каса в Централна гара София, билетни каси в гарите Подуяне, Искър, София-север, Курило, Захарна фабрика, Горна Баня и Банкя, както и в жп бюрата на МПБ Рила при НДК и на ул. Гурко 5.
Искам да разкажа за един странен парадокс , който ми се случи на 11-ти юни.Взех си билет от касите на гара Пазарджик до Бургас и се изумих.На билета ми бяха посочени 3 влака - 10251 / 8631 / 8681 и струваше 10.20 лв.Когато обаче проверих в сайта на БДЖ , билет за 8611 , вместо да е повече , струва 9.50 лв.Говорим за 2-ра класа.
Защо билет по една и съща дестинация , без прекъсване и вадене на билети другаде по гарите е по - евтин с "експресен" влак между двете гари , отколкото , ако единия от влаковете е пътнически? В случая от Пзк до ПО съм бил с ПВ , а не с RБВ.Според мен би следвало да е обратното.
Защо билет по една и съща дестинация , без прекъсване и вадене на билети другаде по гарите е по - евтин с "експресен" влак между двете гари , отколкото , ако единия от влаковете е пътнически? В случая от Пзк до ПО съм бил с ПВ , а не с RБВ.Според мен би следвало да е обратното.
Точно в събота билетът за"Слънчев бряг" със сигурност е над 10 лева, защото е календарен (пътувал съм с този влак в такъв ден, само че Сф-Бс и билетът ми струваше почти 15 лева). Иначе съвсем в реда на нещата е връзката с "Родопи" да е по-евтина, именно защото в участъка Пазарджик - Пловдив си пътувал с ПВ, а не с БВЗР.
Един вагон, ама пълен! (4627)
Не е от съботата.Говоря за нормални цени на "Сл.бряг" в работен ден.И пак се чудя защо Пзк - ПО - Кн - БС с RБВ е по - евтино , отколкото Пзк - ПО (с ПВ) , а ПО - Кн и Кн - БС с RБВ.Нали от тези 331 км , 37 са пропътувани с пътнически влак.rexkos написа:Точно в събота билетът за"Слънчев бряг" със сигурност е над 10 лева, защото е календарен (пътувал съм с този влак в такъв ден, само че Сф-Бс и билетът ми струваше почти 15 лева). Иначе съвсем в реда на нещата е връзката с "Родопи" да е по-евтина, именно защото в участъка Пазарджик - Пловдив си пътувал с ПВ, а не с БВЗР.
И друго - билет Бургас - Пазарджик , посредством 3622 / 40103 / 8614 пак е 10.20 лв.Излиза , че разстоянието Бургас - Карнобат - Тулово с БВ е по - скъпо от Бургас - Карнобат - Стара Загора с RБВ.Отново парадокс.
Не знам как се процедира при билет Пловдив - Варна с 4640.Дали е на същата цена , както при 8613 и 8637?

Информация
Модератори