

Според последната книга на Димитър и Стефан Деянови стр.76 локомотив 15.47 (52 4048, WLF 17335/1944) е бракуван през 1993 г. Не се споменава да е предаден за отоплярка, както е при много други локомотиви от тази серия. Наистина е забележително, че машината е оцеляла и е в сравнително добро състояние. Искрено се надявам да се съхрани добре в Асеново и един ден да я видим под пара.

Глобален модератор
Пояснение:
1. 15.47 никога не е работила като отоплярка. През 1993 е изпратена от Асеново заедно с 15.48 за вагонно депо Русе - 48 да дава пара за дизинфекционната станция, а 47 за резерва. Няколко години 48 дава пара, след което е угасена и пратена за рязане, а 47 въобще не е палена - откакто е набутана в халето не е мръднала до миналия месец. Паспортът й е отдавна загубен и за съществуването й е забравено. Излиза на бял свят чак сега, когато от вагонно депо са обаждат в ГО, че има "някаква парна машина", която им пречи в халето, и питат какво да я правят.
2. Машината не сте я виждали, защото тя никога не е била в локомотивното депо. Пристигна там преди месец за да бъде прегледана, освидетелствана и подготвена за път до ГО.
3. В книгата на Деянови съвсем естествено няма нищо за нея, защото когато е писана, машината официално не съществуваше. Годината на бракуване е записана 1993 защото през таз година бракуваха наведнъж всички останали небракувани машини. Но дали 15.47 въобще е бракувана, не е ясно - протокол за брак няма.
4. Още не е решено дали ще бъде закарана в Ас или в депо ГО.
5. Състоянието й не е чак толкова добро, макар че е от ремонт - поддържана е и поправяна по социалистически, т.е. през куп за грош, за отбиване на номер. Има и липси. Най-добре е да послужи за резервни части когато са почне ремонта на 15.17.
1. 15.47 никога не е работила като отоплярка. През 1993 е изпратена от Асеново заедно с 15.48 за вагонно депо Русе - 48 да дава пара за дизинфекционната станция, а 47 за резерва. Няколко години 48 дава пара, след което е угасена и пратена за рязане, а 47 въобще не е палена - откакто е набутана в халето не е мръднала до миналия месец. Паспортът й е отдавна загубен и за съществуването й е забравено. Излиза на бял свят чак сега, когато от вагонно депо са обаждат в ГО, че има "някаква парна машина", която им пречи в халето, и питат какво да я правят.
2. Машината не сте я виждали, защото тя никога не е била в локомотивното депо. Пристигна там преди месец за да бъде прегледана, освидетелствана и подготвена за път до ГО.
3. В книгата на Деянови съвсем естествено няма нищо за нея, защото когато е писана, машината официално не съществуваше. Годината на бракуване е записана 1993 защото през таз година бракуваха наведнъж всички останали небракувани машини. Но дали 15.47 въобще е бракувана, не е ясно - протокол за брак няма.
4. Още не е решено дали ще бъде закарана в Ас или в депо ГО.
5. Състоянието й не е чак толкова добро, макар че е от ремонт - поддържана е и поправяна по социалистически, т.е. през куп за грош, за отбиване на номер. Има и липси. Най-добре е да послужи за резервни части когато са почне ремонта на 15.17.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Важното е, че машината е оцеляла, което е истинско чудо след зверското "клане" на парни локомотиви в последните 10-15 години. Отново обаче сме свидетели на един парадокс, който се наблюдава в цяла Европа - често от най-масовите серии имаме най-малко запазени и действащи парни локомотиви. От 275 локомотива серия 15 в момента нямаме действащ такъв, а запазени в класическия вид с тендер "лодка" са само 15.17, 15.47, 15.215 и една машина в Калояновец. В Германия от близо 5000 произведени пруски локомотива за товарни влакове серия G8-1 няма запазен такъв в работа, а в музей има само една машина.

Глобален модератор
Оцеляла е само защото документите са й били загубени, 15.48 е нахранила звяра, и никой не са е сетил нарочно да търси в халето забутана и затрупана с боклуци машина, да разчиства и да я вади. Ако обаче беше останала из архивите документална следа за машината, със сигурност щяха да я извадят и да я пратят на оксижена за да приберат поредната пачка.
Между другото в Клц ръждясват 15.131 и 15.243.
131 и 215 са единствените оцеляли 15-ки с гредова рама, но пък 131 е с тендер 2'2'T26 (като на 14-та серия). А 243 е пълна мазутка.
15.215 въобще не беше най-подходящата за възстановяване машина предвид състоянието й, но някои хора настояваха за нея заради гредовата й рама и защото към момента на първото й възстановяване машината не беше бракувана, което избягва много формалности по връщането й в експлоатация.
Между другото в Клц ръждясват 15.131 и 15.243.
131 и 215 са единствените оцеляли 15-ки с гредова рама, но пък 131 е с тендер 2'2'T26 (като на 14-та серия). А 243 е пълна мазутка.
15.215 въобще не беше най-подходящата за възстановяване машина предвид състоянието й, но някои хора настояваха за нея заради гредовата й рама и защото към момента на първото й възстановяване машината не беше бракувана, което избягва много формалности по връщането й в експлоатация.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Емо, 15.131 е в Асеново. На Калояновец беше 15.133, също с тендер 2'2'T26. За съжаление тя "нахрани звяра" през 1995 г, както много образно си се изразил горе.Tramway написа:
Между другото в Клц ръждясват 15.131 и 15.243.
131 и 215 са единствените оцеляли 15-ки с гредова рама, но пък 131 е с тендер 2'2'T26 (като на 14-та серия). А 243 е пълна мазутка.

Глобален модератор
Грешка. 15.131 за последно дава пара на консервната фабрика в ГО от 04.08 до 16.10.1992г, след което е заместена от 15.193, а тя са прибира за промивка.
Последното писано черно на бяло за 15.47 датира от м. април 1993г, когато теглена в студено състояние от мездренската 15.48, заминава за дизинфекционна Русе. Явно след туй излиза "окръжно №5" за тотален брак на всичко парно, и в бъркотията й изчезват документите за самоличност.
Последното писано черно на бяло за 15.47 датира от м. април 1993г, когато теглена в студено състояние от мездренската 15.48, заминава за дизинфекционна Русе. Явно след туй излиза "окръжно №5" за тотален брак на всичко парно, и в бъркотията й изчезват документите за самоличност.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.


Здравейте и от мен. В град Левски до депото се намира парен локомотив 17.68 както прочетох някъде из форума пак. През далечната 1970г. е сложен за паметник и реставриран, до тогава е бил на ход. Към ден днешен разбрах за съществуването му и го посетих. За жалост локомотива е изоставен на съдбата и природните катаклизми. Все пак има вид на по запазен. На табела пише че е произведен през 1923година и че е единствен модел в България. Ако наистина е така е много жалко да стои изоставен.
Имам идея да се изкара от ''храстите '' и да се сложи на видно място на гара Левски където реставриран да стане атракция на гарата.
Имам снимки които ще кача малко по късно.
Имам идея да се изкара от ''храстите '' и да се сложи на видно място на гара Левски където реставриран да стане атракция на гарата.
Имам снимки които ще кача малко по късно.

Администратор

Ето качих 10 снимки тук:
http://savi1990.snimka.bg/other/paren-l ... -68.552076
Какъв ли ще му е проблема - пише на него че е оставен там през 1970 година в действие.
Но аз нямах пред да се подкара а просто да се реставрира и да се съхрани за дълги години, защото както е тръгнало не е на добре. Примерно да се сложи като паметник в гарата или пред гарата.
http://savi1990.snimka.bg/other/paren-l ... -68.552076
Какъв ли ще му е проблема - пише на него че е оставен там през 1970 година в действие.
Но аз нямах пред да се подкара а просто да се реставрира и да се съхрани за дълги години, защото както е тръгнало не е на добре. Примерно да се сложи като паметник в гарата или пред гарата.

Глобален модератор
Проблемът е в липсата на пари и заинтересованост. Подкарването на 17.68 на собствен ход е немислимо, но реставрацията като експонат няма да изисква кой знай какво.savi_90 написа:Какъв ли ще му е проблема - пише на него че е оставен там през 1970 година в действие.
Но аз нямах пред да се подкара а просто да се реставрира и да се съхрани за дълги години, защото както е тръгнало не е на добре. Примерно да се сложи като паметник в гарата или пред гарата.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Ами да и аз имам такова желание да се реставрира, но и да се измести на място от което да се вижда от хората защото в момента е захвърлен на място което и аз трудно открих въпреки че живея в Левски. И другото което е да се предпази от атмосферните условия които виждате до какво състояние са го докарали.
А относно подкарването защо да е трудно постижимо. Ако се намерят пари и желание може да се постигне.
А относно подкарването защо да е трудно постижимо. Ако се намерят пари и желание може да се постигне.
Информация
Модератори