Принципът е един и същ само за търкалянето по релсите.
Има милион принципи за управление на задвижването, няма значение на трамвай или влак.
Има с последователно и с независимо възбуждане, с контакторно, тиристорно и транзисторно управление, с асинхронни и с колекторни двигатели, с колооси и с отделни колела, с групово задвижване на колоосите и с индивидуално, с обикновено опорно-осово окачване на двигателите и зъбна предавка, с групов двигател в талигата, с групов двигател на рамата и карданен вал, с индивидуални двигатели перпендикулярни на колоосите и конична зъбна предавка...
Почти всички от гореизброените варианти ги има само в София, а по света има още безброй констукции и решения.
"Серия" и "паралел" са положения на контролера на старите български трамваи. При тях двигателите са с последователно възбуждане, като при "серия" двигателите са свързани последователно един на друг, а при "паралел" - палалелно.
muv написа:А за колелата и наклоните ми го е казвал мой преподавател, а и аз съм се заглеждал, но може и да не е точно така. Като гледах клипа и снимката май всичко е въпрос най-вечче на приплъзване!?

Играл ли си си с малки влакчета?