muv
Мнения: 3
Регистриран на: Съб Ное 13, 2010 9:26 pm
Местоположение: sofia
Здравейте,
Включих се във вашият форум тъй като сте хора запознати с железопътният транспорт. Имам питане за трамваите: някой можели да ми изпрати принципна ел. схема. Искам да видя как се управлява задвижването. И особено ме интересува как завива това животно.](*,) За локомотивите знам, че е комбинация от наклонен релсов път и конусни колела, но за трамваите нямам представа. Предварително ви благодаря! :)
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

При влаковете и при трамваите е едно и също и то не е наклонен релсов път и конусни колела.
Виж тази снимка: http://bgrail.info/photos/05.06.2004-Sf ... C_0086.JPG
Изгледай това: http://www.vbox7.com/play:62cf1d81
... и би трябвало да ти се изясни.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Електрически схеми има един милион. За кой точно модел търсиш схеми?
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
muv
Мнения: 3
Регистриран на: Съб Ное 13, 2010 9:26 pm
Местоположение: sofia

Мнение от muv »

Няма значение. Предполагам, че принципът е един и същ. Интересува ме какви са двигателите с независимо или последователно възбуждане и как са свързани към мрежата и задвижващите колела / дали лявото и дясно колело се задвижват от един двигател или от отделни?/. Знам, че има режими 'серия' и 'паралел', те за превключване на силовите вериги ли са или само за възбуждането? Иначе търсих в нета ма нещо не успях да намеря.
А за колелата и наклоните ми го е казвал мой преподавател, а и аз съм се заглеждал, но може и да не е точно така. Като гледах клипа и снимката май всичко е въпрос най-вечче на приплъзване!? :idea:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Принципът е един и същ само за търкалянето по релсите.
Има милион принципи за управление на задвижването, няма значение на трамвай или влак.
Има с последователно и с независимо възбуждане, с контакторно, тиристорно и транзисторно управление, с асинхронни и с колекторни двигатели, с колооси и с отделни колела, с групово задвижване на колоосите и с индивидуално, с обикновено опорно-осово окачване на двигателите и зъбна предавка, с групов двигател в талигата, с групов двигател на рамата и карданен вал, с индивидуални двигатели перпендикулярни на колоосите и конична зъбна предавка...
Почти всички от гореизброените варианти ги има само в София, а по света има още безброй констукции и решения.
"Серия" и "паралел" са положения на контролера на старите български трамваи. При тях двигателите са с последователно възбуждане, като при "серия" двигателите са свързани последователно един на друг, а при "паралел" - палалелно.
muv написа:А за колелата и наклоните ми го е казвал мой преподавател, а и аз съм се заглеждал, но може и да не е точно така. Като гледах клипа и снимката май всичко е въпрос най-вечче на приплъзване!? :idea:
Играл ли си си с малки влакчета?
muv
Мнения: 3
Регистриран на: Съб Ное 13, 2010 9:26 pm
Местоположение: sofia

Мнение от muv »

Да играл съм си, но за съжаление беше доста отдавна.:(
Сега си играя с доста по-големи машини, а 'транспортни' са само кранове ама там проблемите са други.. :)
Всичко тръгна от едно питане за детска кола с ел. двигател. Моето мнение е, че това се прави с обратни връзки по скорост на движещите колела заради различния път изминаван от тях в завой.
Само че ми бе даден пример с трамваите, според мен това съвсем не е удачно заради разликите в пътя /при релсите приплъзването е доста по възможен процес отколкото при контакт асфалт гума/ ама ме гризе да разбера принципа! :mrgreen:
Та затова питам и се ровя, щото работя с доста сложна и съвременна техника та може и излишно да залитам по усложненията. #-o
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Обърни са към колегата emm_1968, който е специалист по трамваен подвижен състав, и от него можеш да получиш най-точна информация и отговори на всякакви трамвайни въпроси.

В железницата индивидуално задвижване на колелетата не са прилага защото радиусите на кривите са несравнимо по-големи от тез на трамвайните линии и коничността на бандажите задоволително компенсира разликите в пътя. Освен туй осовите натоварванията и силите, действащи върху колоосите и буксите са многократно по-големи от трамваите, поради което колелетата са твърдо набити върху оста и образуват неразглобяем възел, наречен колоос. Независимо от начините на задвижване и спиране теглителните и спирачните сили са предават едновременно и равномерно на двете колелета на колооста. Синхронизация по скорост на въртене, теглителна и спирачна сила са прави между отделните колооси на возилото.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация