
Мнения: 127
Регистриран на: Вто Яну 08, 2008 8:49 pm
В "нормалните" железници пантографите се чупят толкова рядко, че и половин пантограф им е достатъчен.
Вие може да нямате, но се случва и това. Три пъти ми се е случвало да се самосчупи.choveka_vlak написа:До сега "Само-счупил се"- нямаме само по контактна мрежа

Глобален модератор
Да точно за това използвах " само-счупил се" , защото се налага да вметнем едно то малките предимства на Кончар-БДЖ, - че тук там в зависимост от (плащането) си голедат доста добре задълженията на едно ТП- например...
. А иначе при Вас в БДЖ този термин който приложих, е доста често явление, за което изразявам своята загриженост към колегите машинисти!, но пък какво да се прави за толкова заплата в ремонта толкова и сигорност... 



В спора се ражда истината!. - А тя боли!!!. http://fedya.snimka.bg/daily/lokomotivi ... 9.18147603


Глобален модератор
Наскоро познати от Англия ми съобщиха, че за около 30 години експлоатация всичките 33 машини от серията са чупили пантограф общо 5 пъти: 2 счупвания по неизправност на КМ (единия случай заради обледяване в Шотландия), 2 самосчупвания (1 от пукнатина в долното рамо и 1 от изпадане на шарнирен болт), и 1 счупване по външна причина (падане на кола от надлез върху покрива на машината).bdz46 написа:В "нормалните" железници пантографите се чупят толкова рядко, че и половин пантограф им е достатъчен.Вие може да нямате, но се случва и това. Три пъти ми се е случвало да се самосчупи.choveka_vlak написа:До сега "Само-счупил се"- нямаме само по контактна мрежа
Ако приемем средно за машина по 6500 работни часа годишно, излиза че всяка от тях е навъртяла по 195,000 часа, или общо за цялата серия 6,435,000 часа. Като ги разделим на броя счупвания излиза, че са е чупил по един пантограф на 1,287,000 (един милион двеста осемдесет и седем хиляди) часа. При туй положение даже и един пантограф е предостатъчен.
Сметката е много груба, но доста показателна. Ха сега вземете нашата пантографна статистика и направете сравнение......
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Навсякъде контактните мрежи са нашарени с паяци, междини и вставки. Почти навсякъде никой не сваля на паяци, междини и вставки.
Равносметката:
В някои железници не свалят на вставки и паяци и чупят един пантограф на милион локомотиво-часа.
В България всичко живо сваля навсякъде (на вставки е задължително) и чупим около 500 пъти повече пантографи.
Какъв е изводът?
Равносметката:
В някои железници не свалят на вставки и паяци и чупят един пантограф на милион локомотиво-часа.
В България всичко живо сваля навсякъде (на вставки е задължително) и чупим около 500 пъти повече пантографи.
Какъв е изводът?
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am

Глобален модератор
Абе нямах предвид точно това, а и звучи твърде нелогично.
Имаше обаче един машинист на ЕМВ, който изхождаше точно от тази максима и твърдеше, че нямал счупен пантограф.
При всяко положение обаче, не съм забелязал осезаема разлика в аварийността на пантографите при сваляне и при несваляне.
Не, че не съм закачвал калпав паяк... ама след няколко години усилено тестване на всички паяци около София и събиране на мнения от колеги, които нямат навик да свалят, за себе си съм установил, че вероятността за авария с пантографа на паяк е твърде малка, за да оправдае системното сваляне на всички паяци.
Имаше обаче един машинист на ЕМВ, който изхождаше точно от тази максима и твърдеше, че нямал счупен пантограф.
При всяко положение обаче, не съм забелязал осезаема разлика в аварийността на пантографите при сваляне и при несваляне.
Не, че не съм закачвал калпав паяк... ама след няколко години усилено тестване на всички паяци около София и събиране на мнения от колеги, които нямат навик да свалят, за себе си съм установил, че вероятността за авария с пантографа на паяк е твърде малка, за да оправдае системното сваляне на всички паяци.

Глобален модератор

87 ците толкова ли слаби че по 9 та с каолина почти винаги състав от 15 - на вагона има три машини две отпред и една бутаща?
Последно промяна от kgeorgiev на Сря Дек 29, 2010 5:18 pm, променено общо 1 път.
Информация
Модератори