
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Администратор
Много просто става. В Хладилно депо имат една сюрия вагон-майки, които са извадени от експлоатация. Те имат по две дизел-генераторни групи. Една с 4 цилиндров двигател 4 VD 10 SRL(от РОБУР). Тази група върти променливотоков генератор 3Х380V 50Hz. Вземат ес такива РОБУР-ски групи и се качват в преустроени вагон-фургони и ето ти вагон-генератор за отопление, осветление и климатизация. Но в БДЖ някой трудно ще се наеме да прави нещо подобно, не за друго, защото заради такова техническо решения разни чиновници трябва да работят, а те не обичат това и гледат подобни идеи да не видят бял свят.43.309 написа:Трябва да измислят вагон генератори за климатик, но би било добре. В БДЖ, забравете
EDIT: Ето снимка на дизел-генераторната група, за която аз говоря:
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... ruppen.jpg
Последно промяна от Mario Evstatiev на Нед Сеп 26, 2010 10:04 am, променено общо 1 път.
По принцип вагон-генератор е много удачно и сигурно решение - осигурява отопление и осветление дори и при повреда на ел.локомотив или КМ...lok45111 написа:
Много просто става. В Хладилно депо имат една сюрия вагон-майки, които са извадени от експлоатация. Те имат по две дизел-генераторни групи. Една с 4 цилиндров двигател 4 VD 10 SRL(от РОБУР). Тази група върти променливотоков генератор 3Х380V 50Hz. Вземат ес такива РОБУР-ски групи и се качват в преустроени вагон-фургони и ето ти вагон-генератор за отопление, осветление и климатизация. Но в БДЖ някой трудно ще се наеме да прави нещо подобно, не за друго, защото заради такова техническо решения разни чиновници трябва да работят, а те не обичат това и гледат подобни идеи да не видят бял свят.
Отделно че лятото съм виждал руски вагони които имат доста голям генератор задвижван от колоосите на едната талига, мотиран е под пода на вагона - един вагон с генератор захранва 3-4 други вагона
А в БДЖ имаха и 3 ако не се лъжа вагон-отоплителя които бяха с дизел-генератори - намираха се във Варна най мощния беше 400 KW
По темата - днес имах късмет , като всичките 4 сини модернизирани вагона , които са в редовно движение бяха на теснопътна гара Септември и не бяха заминали на влак.Тъкмо излизаха от миячката и се наредиха за тази снимка.
Номерата са: 659 , 669 , 672 и 679.
Да напомня - 659 е първият модернизиран син теснопътен вагон , който има такъв интериор.На останалите вагони тапицерията на седалките е червена и изглежда така.В редовно движение е и още един зелен теснопътен вагон 670 с този интериор , който преди се движеше по атракционните влакове , а днес бе в композицията на 16104.
Номерата са: 659 , 669 , 672 и 679.
Да напомня - 659 е първият модернизиран син теснопътен вагон , който има такъв интериор.На останалите вагони тапицерията на седалките е червена и изглежда така.В редовно движение е и още един зелен теснопътен вагон 670 с този интериор , който преди се движеше по атракционните влакове , а днес бе в композицията на 16104.
От зелените има все още.Аз видях сините след 15:00 , което означава , че две композиции - на 16103 / 16106 и 16105 / 16108 са от оригиналните.За това съдя от думите на работник , който ми каза , че от сините само 4-те са в движение , а 2 са върнати в завода за рекламация.На гарата пък бе 4 вагонната композиция на 16104 , отново всичките зелени.
Има една особеност и искам тука да я отбележа във връзка с въпроса на Тодор.Под "оригинални" какво разбираш , тъй като от зелените има два типа - модернизирани с тези седалки и немодернизирани с тези.От немодернизираните общо да са останали два или три , като попаднах веднъж и на такава със старата зелена тапицерия ( в момента само един вагон е такъв).Масово зелените теснопътните вагони са от типа с реновирания интериор и тоалетна в единия край.А вече сините (които са с тендеция да стават все повече) са с единични седалки.
Има една особеност и искам тука да я отбележа във връзка с въпроса на Тодор.Под "оригинални" какво разбираш , тъй като от зелените има два типа - модернизирани с тези седалки и немодернизирани с тези.От немодернизираните общо да са останали два или три , като попаднах веднъж и на такава със старата зелена тапицерия ( в момента само един вагон е такъв).Масово зелените теснопътните вагони са от типа с реновирания интериор и тоалетна в единия край.А вече сините (които са с тендеция да стават все повече) са с единични седалки.
Последно промяна от VESO на Нед Окт 10, 2010 8:28 pm, променено общо 1 път.

За вагона е трудно да се каже на кои влакове се пуска (още по - трудно е да се гадае ще го има ли след 3 , 4 , 5 ... месеца или ще влезе и той за модернизация) , тъй като размяната на съставите е почти всеки ден.Давам пример - ако понеделник (хипотетично) 16105 (4 вагона) е с два модернизирани и два обикновени , вторник е с 3 модернизирани и 1 обикновен , сряда всички са модернизирани , четвъртък 1 модернизиран и 3 обикновени , в петък може да се случи схема от предните дни.А може и да е нещо ново - например по 4 от обикновени.Както вече казах , все повече вагони от старите отиват за модернизация в завода и забавянето и се дължи на рекламациите , заради които вагоните отиват обратно във "ВРЗ 99".Иначе досега да не беше останал немодернизиран вагон.
И още нещо - вагоните , които бяха дошли от Червен бряг (тъмносини) са изместени и се намират на последните коловози на теснопътната гара , малко встрани от "приемното сдание" , в близост до миячката.Или ще се режат , или ще се приготвят за влизане в завода.На тяхното място в момента са струпни товарни вагони - има цистерни , гледам и покрити са докарани.
И още нещо - вагоните , които бяха дошли от Червен бряг (тъмносини) са изместени и се намират на последните коловози на теснопътната гара , малко встрани от "приемното сдание" , в близост до миячката.Или ще се режат , или ще се приготвят за влизане в завода.На тяхното място в момента са струпни товарни вагони - има цистерни , гледам и покрити са докарани.
Последно промяна от VESO на Пон Окт 11, 2010 12:54 am, променено общо 1 път.

Номерът е известен - 660.По - трудното е кога ще се уцели да се случи на влака , с който пътуваш.

Информация
Модератори