
Здравейте!Може ли да ви помоля за малко информация относно спалните вагони? Каква им е характеристиката и вашите впечатления от вагоните. Благодаря ви! 

аз знам едно за тях, че са закупени 2-ра ръка




Веско, човека може да се е объкрал сигорно е имал в предвид този вагон http://lokforum.com/gallery/albums/user ... spalen.jpg
Ако правилно се сещам какво има предвид , ето няколко линка за всичко , изписано по форумите за тези вагони:
- тук може да се види предисторията;
- тук - инфо и снимки от Септември , където първоначално бяха вагоните;
- пробното пътуване към Пловдив.
За сега чакаме техническа информация от Марио в съответния раздел.
- тук може да се види предисторията;
- тук - инфо и снимки от Септември , където първоначално бяха вагоните;
- пробното пътуване към Пловдив.
За сега чакаме техническа информация от Марио в съответния раздел.

Съжалявам. Найстина съм се объркал със името,защото незнам как се казват тези вагони и каква серия са. Също и технически данни нямам.
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... spalen.jpg
Да,точно за този се интересувам,понеже пътувах с него и ми е интересно да разбера вие какво мислите за него. Благодаря много за инфото!
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... spalen.jpg
Да,точно за този се интересувам,понеже пътувах с него и ми е интересно да разбера вие какво мислите за него. Благодаря много за инфото!

Между другото , за тези , които не знаят - рециклираните спални вагони се водят 2 серии: 71 - (тип "WLABmz") и 76 (тип "WLABmh").Първите имат вакуумна тоалетна , а вторите - душ кабина.В последно време нещо са правили по тях и буквата "h" в означението е изчезнала , затова този тип вече се водят "WLABm" (това е същия вагон с номер 004).Така изглежда коридора , а ето и снимка на душ кабината , която бях обещал да покажа.Не съм още пътувал в тях , но мога да кажа едно - звукът от климатиците доскоро бе непоносим , добре че повечето от тях минаха през Септември , където бяха извършени ремонти и шумът малко заглъхна.Обясниха ми , че самият двигател на климатика бил поставен в някакъв "кожух" за намаляване на шума , но отвън това няма как да го видя.Факт е обаче , че вагоните станаха малко по - тихи.
Общо взето е това.Влаковете , на които се пускат 71-ците и 76-ците са нощните 2626 / 2627 за Северна и 8626 / 8627 за Южна България.Последно гледам , че такъв вагон имаха още едва двойка влакове - 8636 / 8637 , но по - рядко.При случай на пътуване с тях , ще споделя впечатления.
В линковете , посочени от мен по - горе има информация из мненията за "възрастта" на тези вагони , както и историята на тяхното идване в България.Тодор (bdz46) за първи път бе пуснал снимки на тях от Септември.
Общо взето е това.Влаковете , на които се пускат 71-ците и 76-ците са нощните 2626 / 2627 за Северна и 8626 / 8627 за Южна България.Последно гледам , че такъв вагон имаха още едва двойка влакове - 8636 / 8637 , но по - рядко.При случай на пътуване с тях , ще споделя впечатления.
В линковете , посочени от мен по - горе има информация из мненията за "възрастта" на тези вагони , както и историята на тяхното идване в България.Тодор (bdz46) за първи път бе пуснал снимки на тях от Септември.
Последно промяна от VESO на Съб Окт 30, 2010 9:08 am, променено общо 1 път.

Това са вагони от ФРГ, връстници на другите ни спални серии 80 и 30, който са произведени в ГДР. Тези вагони са модернизирани два пъти преди да стигнат до България. Всички (ама абсолютно всички и от двете серии) са с по две вакуумни тоалетни и една душ кабина. Кабините са 11 с по три легла. Тази с №11 у нас се третира като служебна. Имат сервизно помещение с мивка, хладилник, микровълнова фурна и кафе машина. Почти всичко все още е в изправност. Много се крадат душовете от тоалетната с баня, която се намира до кабина №1. При включено захранване на вагона има хладка(студена) и гореща вода от съответните кранове във всяка кабина и на душа. Един път се изкъпах - беше мн. добре за влак! Само дето водата на душа е малко слаба.
Климатика функционира отлично. Може да регулираш температурата според предпочитанията си от всяко купе. Шума вън изобщо не е показателен за този вътре. Возят изключително меко и тихо в сравнение с това, на което сме свикнали.
Доскоро такива вагони се срещаха доста често на CityNightLine в Германия. Това лято видях само един такъв в движение, но е факт, че се движат вси още. В Румъния все още в масова експлоатация са подобни вагони от ФРГ от серия 31, които са до 140 (нашите са до 160).
Разлики в комфорта и обзавеждането при двете серии няма (не са съществени). Има разлики само в ел. схемите и други технически подробности.
Не е редно да се говорят глупости, когато не си ползвал някаква услуга. Това не са вагони за скраб, както се опитват някои да втълпяват в главите на хората. Пътниците от 2627/2626 винаги протестират, когато има червен спален, защото свикнаха с много по-луксозните 71 и 76.
8637/8636 отдавна няма спален вагон. Спалните вагони са в силен недостиг и предстоят още съкращения при тази услуга на превозвача (за голямо съжаление новия министър не прави нищо за докарването на останалите 18 вагона, които в момента са в Унгария).
Климатика функционира отлично. Може да регулираш температурата според предпочитанията си от всяко купе. Шума вън изобщо не е показателен за този вътре. Возят изключително меко и тихо в сравнение с това, на което сме свикнали.
Доскоро такива вагони се срещаха доста често на CityNightLine в Германия. Това лято видях само един такъв в движение, но е факт, че се движат вси още. В Румъния все още в масова експлоатация са подобни вагони от ФРГ от серия 31, които са до 140 (нашите са до 160).
Разлики в комфорта и обзавеждането при двете серии няма (не са съществени). Има разлики само в ел. схемите и други технически подробности.
Не е редно да се говорят глупости, когато не си ползвал някаква услуга. Това не са вагони за скраб, както се опитват някои да втълпяват в главите на хората. Пътниците от 2627/2626 винаги протестират, когато има червен спален, защото свикнаха с много по-луксозните 71 и 76.
8637/8636 отдавна няма спален вагон. Спалните вагони са в силен недостиг и предстоят още съкращения при тази услуга на превозвача (за голямо съжаление новия министър не прави нищо за докарването на останалите 18 вагона, които в момента са в Унгария).
Не сте улучили мястото да се уволнявате, заплашвате и обвинявате!
Нека VESO каже, защо смята, че едните вагони имат баня, а другите нямат и защо трябва да са опасни...
Аз на мястото на всеки нормалномислещ пътник бих избрал точно такъв вагон пред старите, особено ако не съм имал възможността да ги пробвам. Едва след това ще мога да правя сравнение.
Най-малкото - отвсякъде изглеждат по-нови и по-модерни, независимо че скелетът им е 40 годишен (което обикновените пътници не знаят).
Нека VESO каже, защо смята, че едните вагони имат баня, а другите нямат и защо трябва да са опасни...
Аз на мястото на всеки нормалномислещ пътник бих избрал точно такъв вагон пред старите, особено ако не съм имал възможността да ги пробвам. Едва след това ще мога да правя сравнение.
Най-малкото - отвсякъде изглеждат по-нови и по-модерни, независимо че скелетът им е 40 годишен (което обикновените пътници не знаят).

Информация
Модератори