Мнения: 236
Регистриран на: Чет Мар 22, 2007 10:47 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
спирачка

Мнение от shotik »

Nikss написа:Че е перфектна спор няма, но ще е трудно осъществима. :?

Що се отнася до инцидента, познавам се с машиниста на дизела. Свестен човек е, вчера той и помощника му са били привикани за обяснения при директора на депо Сф, но какво е станало не знам. :?
Имам и едно питане: понеже предполагам, че като са спряли ТСВ-то и са задържали директната спирачка, ако беше разхлабена и тогава 293 беше връхлетял с 62 км/ч върху нея щяха ли щетите по машините да са толкова сериозни или щеше да се разминат по-леко :?: Случая на Радомир преди 5 години с дизела и 43-538 е нещо подобно. Там мисля, че при удара талигите направо се бяха разместили от коша именно заради задържаната спирачка. :roll:
Участъка е с наклон 21/ооо и ТСВ с разхлабена спирачка ще се движи срещу бързия влак и удара ще е още по-голям.
Кои са машинистите на дизела ?Може и на л.с. да ми пишеш,ако не искаш имената да са известни засега във форума.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Никакви директни спирачки не са задържани. Екстрено с Д2 и през вратата...
Мнения: 75
Регистриран на: Чет Сеп 27, 2007 12:03 pm
Местоположение: Kazanlak

Мнение от LALich »

sredo написа:
ГРЕШКА!В този случей е трабвало да се спре напрежението в КМ и после да се уведомяват разни там диспечери и т.н.Същото нещо важи и ако Деж.Ръководителка е скъсала ПКС на обратния входен за вл.393 или бе дала после обратен входен на същия!
Аз подозирам, че ако бяха тръгнали първо да изключват напрежението вместо да се обадят макар и само на единия машинист, ТСВ-то в момента на удъра е щяло и то да е в движение и тогава нещата биха били още по-страшни. Защото, както стана на въпрос по назад в темата, може да отнеме време докато установиш, че ти е изключено напрежението.

Напрежението (в м/угарието) в повечето случаи се изключва точно с ЕДИН СЕКЦИОНЕН РАЗЕДЕНИТЕЛ!, което става за секунда от Рък.дв-е ,а не да се търсят там разни диспечери,подстанции и тем подобни измишльотини!
Мнения: 91
Регистриран на: Пон Окт 19, 2009 4:33 pm
Местоположение: Сливен
Във в. "Сега" от 13.10.2010 има статия, кореспондираща със съседната тема (БДЖ на съд): http://www.segabg.com/online/new/articl ... id=0000502

Относно инцидента край Драгоман обаче там има следната забележка:
ЛОКОМОТИВЪТ ФАНТОМ

От БДЖ не можаха да обяснят вчера защо единият от локомотивите, участвал в катастрофата край Драгоман миналата седмица, липсва от регистрите. Според източници от железниците въпросният локомотив не само е с изтекъл сертификат, но е и бракуван. "Категорично не е вярно, че е бил бракуван. Сигурно някой е забравил да го впише в регистъра", оправда се директорът на "Експлоатация и техническо осигуряване" в БДЖ Християн Кръстев.
Отговаря ли това на истината според вас?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Не отговаря на истината. Писах вече в оригиналната тема. А Божковата свита май трябва да се умири, защото е срамно да се прави такова изнудване на базата на незаконна дейниост, визирам събирането на грешни пари през 5 години.
Мнения: 343
Регистриран на: Вто Авг 11, 2009 12:02 pm
Местоположение: РУСЕ

Мнение от kgeorgiev »

Май вече ще я усмирят. Снощи в новините по btv коментираха лицензирането на ПЖС. Лицензиране има само когато се пуска нова жп техника - електровози вагони и т.н.
Изображение
Ако си от провинцията и мразиш софиянците то ела в http://www.sofiawars.com/register/21305/.
Мнения: 644
Регистриран на: Пет Юли 16, 2010 10:45 am
Местоположение: ПЛОВДИВ

Мнение от Тената »

точно тъка лиценза няма срок на годност или някаква давност той се дава когато се пуска в движение дадено превозно средство и е валиден до неговото бракуване.
Мнения: 15
Регистриран на: Вто Юни 29, 2010 10:24 am
Местоположение: София

Мнение от cronos »

LALich написа: Напрежението (в м/угарието) в повечето случаи се изключва точно с ЕДИН СЕКЦИОНЕН РАЗЕДЕНИТЕЛ!, което става за секунда от Рък.дв-е ,а не да се търсят там разни диспечери,подстанции и тем подобни измишльотини!
Бедна ти е фантазията да си представиш какво точно ще се случи, ако някой дръпне секционен разединител на 25 kV под товар.Поне това са го знаели и затова са търсили диспечери и подстанции.
Мнения: 75
Регистриран на: Чет Сеп 27, 2007 12:03 pm
Местоположение: Kazanlak

Мнение от LALich »

cronos написа:
LALich написа: Напрежението (в м/угарието) в повечето случаи се изключва точно с ЕДИН СЕКЦИОНЕН РАЗЕДЕНИТЕЛ!, което става за секунда от Рък.дв-е ,а не да се търсят там разни диспечери,подстанции и тем подобни измишльотини!
Бедна ти е фантазията да си представиш какво точно ще се случи, ако някой дръпне секционен разединител на 25 kV под товар.Поне това са го знаели и затова са търсили диспечери и подстанции.
Много голяма дъга на Разеденителя (Може и да прегори),но в сравнение с десетките контузени пътници,САМО контузени,два смлени локомотива,стрес,няколко чяса прекъсване на дв-то и мн. още! това би било само "капка в морето"!
И ти искаш да кажеш, че не е спирано напрежението до сега НИКОГА! А този от Подстанцията ще се свърже с машиниста и ще го помоли да свали позиции ли? А какво става когато към релсата се завърже проводник ,а другия му край се прехвърли през КМ?Бедна ти е фантазията за какъв гръм става въпрос ама го правят!
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Няма гаранция, че дъгата ще изгасне, особено при товар от изкачващ се нагоре влак. В най-добрия случай ще се разтегли към стълба и ще заземи, но и това съм наблюдавал без МТЗ да изключи.
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Да, нека да им спрем напрежението и като им свърши въздуха в резервоарите с едно вагонче ... :idea:
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

Той е голям професор, не го ли разбрахте? Той е прав!... Затова вече не споря с него, няма смисъл.
Ти му казваш, че не е имало време (порядъка на 1-2 минути, той ти говори за разединители, подстанции общи тревоги, петарди и такива работи. Никой машинист, като му изключи ГВП няма да тръгне веднага да спира... Ще търси от какво е изключило. И чак като включи ГВП и пантографа е горе, но няма напрежение, тогава ще спре.
Мнения: 15
Регистриран на: Вто Юни 29, 2010 10:24 am
Местоположение: София

Мнение от cronos »

LALich написа: Много голяма дъга на Разеденителя (Може и да прегори),но в сравнение с десетките контузени пътници,САМО контузени,два смлени локомотива,стрес,няколко чяса прекъсване на дв-то и мн. още! това би било само "капка в морето"!
И ти искаш да кажеш, че не е спирано напрежението до сега НИКОГА! А този от Подстанцията ще се свърже с машиниста и ще го помоли да свали позиции ли? А какво става когато към релсата се завърже проводник ,а другия му край се прехвърли през КМ?Бедна ти е фантазията за какъв гръм става въпрос ама го правят!
Ти май изобщо не си виждал поражения от волтова дъга, а като гледам май не знаеш и какво е това "подстанция" и какво има в нея.Там освен любимите ти разединители има и прекъсвачи, които вече могат да се изключват под товар и "онзи от подстанцията" може спокойно да изключи дори и всички локомотиви на БДЖ да са в тоя участък и да са настъпени докрай.Само че той няма да го направи без нареждане от диспечера.Освен това само в подстанцията и диспечера знаят точно кой прекъсвач и евентуално разединител (след прекъсвача) да изключат, за да се постигне желания ефект.
И още нещо - да, бедна ми е фантазията, но от друга страна нямам нужда да си представям неща, които съм виждал не един път.
bdz46 написа:Няма гаранция, че дъгата ще изгасне, особено при товар от изкачващ се нагоре влак. В най-добрия случай ще се разтегли към стълба и ще заземи, но и това съм наблюдавал без МТЗ да изключи.
Волтовата дъга не е късо съединение и може да се окаже, че тока е по-малък от прага на сработване на МТЗ-то.Точно в такива случаи стават най-големите поразии.
Заключено

Обратно към “Архив "Новини и статии"”