bdz46 написа:Заминаването без "готово" е равносилно на заминаване без изход, а пък когато това е довело до катастрофа положението е още по-тежко. Всичките 7 души са еднакво виновни, защото само един да беше си свършил работата, нищо нямаше да се случи.
На времето се тръгваше само по изход. Отвореният изходен сигнал ти показва, че маршрута ти е готов и м/угарието - свободно. Пътнишките влакове заминаваха от гара с "готово" от нач. влака.
Кой твърди, че "готово" не е дадено на машиниста на 06. Това е много трудно доказуемо. Думата на рък. движение, срещу думата на лок. бригада. А може би на някой да му се иска да е било така...

Администратор
Машиниста на дизела си е признал, че езаминал само по разрешаващо показание на изходния сигнал. А за това, че се заминава само по изход, не е така точно. По разрешаващо показание на изхода се заминава само от гари, които са включени в ДЦ и същата работи. Тоест по 1-ва и 3-та линия. Драгоман - Драгоил е на ПАБ, тоест дежурния ръководител изпраща всяко отделно возило.

Администратор

Администратор
Бригадата на ТСВ-то е заминала след като първо е спряла пред изхода и се е обадила на ръководителя по движение в Драгоман, който устно и разпорежда да замине без изход. Но не е връчен обр. ІІ-А, което означава, че бригадата не може да докаже дал ли е или не дежурния в Др такова нареждане. Съответно излиза, че ТСВ-то си заминава на затворен изход по усмотрение на машиниста.
Другия проблем е, че ако дежурния в Драгоман е бил приел коректно смяната е щял да знае, че 06 060 чака пред изхода и да се съобрази с това и да вземе мерки - или да я прегарира на друг коловоз и да изпрати ТСВ-то или да я пусне, а ТСВ-то да чака да се качи 293. Но и това не става. Старата смяна си заминава, а новата не си оглежда возилата по коловозите.
Дежурната в Драгоил пък не изпълнява разпоредбата да посрещне и се увери в целостта на състава или вида на очакваното возило, а направо святка транзита на 293. Същия минава, тя го транзитира и в един момент вижда 06 060. Пита Драгоман какво и е пуснато и от тук насетне се усещат, че са се "оцапали" яко.
Започва въртене на телефони и дежурния в Драгоман успява да каже на машиниста на ТСВ-то, че е пуснат срещу влак и да му даде указание за спиране. С МБВ 293 обаче не успяват да се свържат. Установяват връзка с енергодиспечера, който по същото време е в друга канцелария и съответно тръгва да слиза в канцеларията си за ад запишел изключванията и да нареди на подстанцията. А времето тече. МБВ 293 лети право срещу ТСВ-то. Бригадата на международния дори и не подозира какво ще се случи.
В двете гари по същото време опитите за връзка с 293 продължават, а енергодиспечера вече е успял да се свърже със съответните дежурни в подстанция Алдомировци. Но късно. 293 се забива с 60 км/час в спрелия трудово - служебен влак, като при удара, състава на ТСВ-то се отмества с около 30 метра назад.
Другия проблем е, че ако дежурния в Драгоман е бил приел коректно смяната е щял да знае, че 06 060 чака пред изхода и да се съобрази с това и да вземе мерки - или да я прегарира на друг коловоз и да изпрати ТСВ-то или да я пусне, а ТСВ-то да чака да се качи 293. Но и това не става. Старата смяна си заминава, а новата не си оглежда возилата по коловозите.
Дежурната в Драгоил пък не изпълнява разпоредбата да посрещне и се увери в целостта на състава или вида на очакваното возило, а направо святка транзита на 293. Същия минава, тя го транзитира и в един момент вижда 06 060. Пита Драгоман какво и е пуснато и от тук насетне се усещат, че са се "оцапали" яко.
Започва въртене на телефони и дежурния в Драгоман успява да каже на машиниста на ТСВ-то, че е пуснат срещу влак и да му даде указание за спиране. С МБВ 293 обаче не успяват да се свържат. Установяват връзка с енергодиспечера, който по същото време е в друга канцелария и съответно тръгва да слиза в канцеларията си за ад запишел изключванията и да нареди на подстанцията. А времето тече. МБВ 293 лети право срещу ТСВ-то. Бригадата на международния дори и не подозира какво ще се случи.
В двете гари по същото време опитите за връзка с 293 продължават, а енергодиспечера вече е успял да се свърже със съответните дежурни в подстанция Алдомировци. Но късно. 293 се забива с 60 км/час в спрелия трудово - служебен влак, като при удара, състава на ТСВ-то се отмества с около 30 метра назад.

ГРЕШКА!В този случей е трабвало да се спре напрежението в КМ и после да се уведомяват разни там диспечери и т.н.Същото нещо важи и ако Деж.Ръководителка е скъсала ПКС на обратния входен за вл.393 или бе дала после обратен входен на същия!lok45111 написа:................. Установяват връзка с енергодиспечера, който по същото време е в друга канцелария и съответно тръгва да слиза в канцеларията си за ад запишел изключванията и да нареди на подстанцията. А времето тече. МБВ 293 лети право срещу ТСВ-то. Бригадата на международния дори и не подозира какво ще се случи....
.

Администратор
Както видяхме - достатъчно фатално е.зироко написа:Аз исках да кажа, че " готово' с диска не е от толкова голямо значение, вярно, сега е така по нормативни документи, но не е фатално, както тръгване без изход...
Не е случайно измислено това правило, иначе и до днес щяхме да си заминаваме само по изход.
София - Телиш и Лесичери - Стражица е АБ.зироко написа:По втора линия е само ПАБ.

Мнения: 25
Регистриран на: Пет Фев 10, 2006 10:53 pm
Аз подозирам, че ако бяха тръгнали първо да изключват напрежението вместо да се обадят макар и само на единия машинист, ТСВ-то в момента на удъра е щяло и то да е в движение и тогава нещата биха били още по-страшни. Защото, както стана на въпрос по назад в темата, може да отнеме време докато установиш, че ти е изключено напрежението.ГРЕШКА!В този случей е трабвало да се спре напрежението в КМ и после да се уведомяват разни там диспечери и т.н.Същото нещо важи и ако Деж.Ръководителка е скъсала ПКС на обратния входен за вл.393 или бе дала после обратен входен на същия!

Мнения: 25
Регистриран на: Пет Фев 10, 2006 10:53 pm

Че е перфектна спор няма, но ще е трудно осъществима.
Що се отнася до инцидента, познавам се с машиниста на дизела. Свестен човек е, вчера той и помощника му са били привикани за обяснения при директора на депо Сф, но какво е станало не знам.
Имам и едно питане: понеже предполагам, че като са спряли ТСВ-то и са задържали директната спирачка, ако беше разхлабена и тогава 293 беше връхлетял с 62 км/ч върху нея щяха ли щетите по машините да са толкова сериозни или щеше да се разминат по-леко
Случая на Радомир преди 5 години с дизела и 43-538 е нещо подобно. Там мисля, че при удара талигите направо се бяха разместили от коша именно заради задържаната спирачка. 

Що се отнася до инцидента, познавам се с машиниста на дизела. Свестен човек е, вчера той и помощника му са били привикани за обяснения при директора на депо Сф, но какво е станало не знам.

Имам и едно питане: понеже предполагам, че като са спряли ТСВ-то и са задържали директната спирачка, ако беше разхлабена и тогава 293 беше връхлетял с 62 км/ч върху нея щяха ли щетите по машините да са толкова сериозни или щеше да се разминат по-леко


Всички истински мъже бачкат в БДЖ!