

Не знам, и аз това се чудя. А вижте какво прочетох сега (колко е вярно не знам), Цветков го е казал: "Според министъра до катастрофата се е стигнало и защото има нарушение на технологичните правила от страна на трима диспечери. Все още не може да се изясни дали локомотивът, в който се е блъснал в пътническия влак е тръгнал регламентирано или не, добави още Цветков. Той разказа, че машинистът на пътническия влак е скочил в движение, след като е видял локомотива срещу себе си."
Аз имам още едно въпросче. Колко е нормалната скорост в това междугарие?
Аз имам още едно въпросче. Колко е нормалната скорост в това междугарие?

Трима диспечери - глупости! Има само един диспечер на участъка. Министъра сигурно и той е експерт и не е разбрал. Може би е имал предвид двама ръководител движение и един диспчер. Много бързо повиши двамата ръководители 
За скороста в конкретното междугарие може да ни каже само някой машинист или началник влак, който пътува по участъка.

За скороста в конкретното междугарие може да ни каже само някой машинист или началник влак, който пътува по участъка.
В г.Драгоман бяха по двама дежурни/поне до 2003 г ,когато се пенсионирах/,при смяната им ,може да се е получило някакво объркване,защото обратния влак за София е само няколко минути след пристигането му от София и те бързат да се качат и да не го закъснеят.Може да има повече от един влак на коловоз,като единия тръгва по-рано и след време и другия,това не е необичайно,особено в годините ,когато имаше много товари.
Имаше изказване ,че шестицата е заминала да кара ревизор-вагони/сега незнам как ги водят/за г.Станянци.Още преди доста години се изменяха положенията за заминаване ,кога с "изход и готово от дежурния",кога точно обратното.В този участък е имало и други катастрофи преди 15-20-30 г,но което не се движи ,то не се удря.
Нека не се правят изводи от приказките на тези журналисти,както вчера един разследващ катастрофите ,който 5-6 пъти каза името на г. Драгоил като Градоил,въпреки че водещата го поправяше.Ламбрев който е шеф,също изказа някаква глупост,но това са хора сложени там да ръководят ,а не са работили .Чудно ми е Чавдар Трендафилов защо не се изказа,въпреки ,че мина пред една от камерите.Надявам се поне той да защити машинистите,защото преди ,когато беше машинист пострада от началнически заповеди.Лошото е ,че тези хора от локомотивния бранш,които отидат в Управлението или другите поделения ,не защитават машинистите,може би зашото са малцинство ,спрямо другите профили.
Каквото и да стане,все си мисля ,че ще сучат и ще изкарат някой машинист виновен,но времето ще покаже.
Имаше изказване ,че шестицата е заминала да кара ревизор-вагони/сега незнам как ги водят/за г.Станянци.Още преди доста години се изменяха положенията за заминаване ,кога с "изход и готово от дежурния",кога точно обратното.В този участък е имало и други катастрофи преди 15-20-30 г,но което не се движи ,то не се удря.
Нека не се правят изводи от приказките на тези журналисти,както вчера един разследващ катастрофите ,който 5-6 пъти каза името на г. Драгоил като Градоил,въпреки че водещата го поправяше.Ламбрев който е шеф,също изказа някаква глупост,но това са хора сложени там да ръководят ,а не са работили .Чудно ми е Чавдар Трендафилов защо не се изказа,въпреки ,че мина пред една от камерите.Надявам се поне той да защити машинистите,защото преди ,когато беше машинист пострада от началнически заповеди.Лошото е ,че тези хора от локомотивния бранш,които отидат в Управлението или другите поделения ,не защитават машинистите,може би зашото са малцинство ,спрямо другите профили.
Каквото и да стане,все си мисля ,че ще сучат и ще изкарат някой машинист виновен,но времето ще покаже.

Добре и все пак остават няколко въпроса,които ей така висят във въздуха без отговор:
1.Защо никой не се е свързал с 293 по бордовата станция? Тя нали е затова,за връзка с локомотивната бригада.А дали е била в изправност наистина?
2.Защо машинистите на ТСВ-то не са предприели някакви мерки да предупредят бригадата на 293? Било то чрез звуков,светлинен или друг сигнал.
3.Ако тока в КМ не е бил напълно прекъснат защо ТСВ-то не е обърнало ход?
4.Къде наистина изчезна прословутия 06060?
Според мен няколко души са допуснали грешка в случая и просто са се натрупали много фактори едновременно и това е причината за катастрофата.
1.Защо никой не се е свързал с 293 по бордовата станция? Тя нали е затова,за връзка с локомотивната бригада.А дали е била в изправност наистина?
2.Защо машинистите на ТСВ-то не са предприели някакви мерки да предупредят бригадата на 293? Било то чрез звуков,светлинен или друг сигнал.
3.Ако тока в КМ не е бил напълно прекъснат защо ТСВ-то не е обърнало ход?
4.Къде наистина изчезна прословутия 06060?
Според мен няколко души са допуснали грешка в случая и просто са се натрупали много фактори едновременно и това е причината за катастрофата.

До колкото знам на електровозите станциите след Драгоман нямат връзка,а през 80 г на миналия век на 06112 при преминаване на границата са я изкл.semafor4o написа:Добре и все пак остават няколко въпроса,които ей така висят във въздуха без отговор:
1.Защо никой не се е свързал с 293 по бордовата станция? Тя нали е затова,за връзка с локомотивната бригада.А дали е била в изправност наистина?
2.Защо машинистите на ТСВ-то не са предприели някакви мерки да предупредят бригадата на 293? Било то чрез звуков,светлинен или друг сигнал.
3.Ако тока в КМ не е бил напълно прекъснат защо ТСВ-то не е обърнало ход?
4.Къде наистина изчезна прословутия 06060?
Според мен няколко души са допуснали грешка в случая и просто са се натрупали много фактори едновременно и това е причината за катастрофата.
Това дали е даван звуков сигнал не е казвано по телевизиите,а за сигнал от пом.машиниста също ,но дали са имали време за това ?
Може да се пита дали деж.ръководител в Драгоил е дал обратен входен и дали пом.машиниста на 293 го е погледнал.
Предлагам да се спре с догадките ,защото за няколко секунди е трябвало да се вземат действия ,за които се действа механично,няма време за умуване.
Когато ме пуснаха срещу локомотив в Димитровград в Сърбия не си спомнях откъде съм прескочил и съм търсил дежурния да го бия и полицаите са ме хванали,това са моменти които не искам да ги преживяват други!

Започна се с уволненията.В http://www.dariknews.bg/ се появи новина, че са уволнени тримата дежурни ръководител-движение и изпълнителния директор на Изпълнителна дирекция "железопътна администрация".За последния се твърди, че уволнението му (уж) не било свързано с инцидента.
И накрая дали някой от двамата дежурни се е сетил да отвори обратния входен , което също е заповед за спиране и връщане обратно в гатара на изпратен влак .
А относно звуковата сигнализация , някой пробвал ли е дали наистина се чува какъвто и да бил звуков сигнал при работеща вентилация в локомотивите от 42 до 45 серия- колкото и силна да е ви гарантирам ,че почти нищо не се чува , а както знаем международния се е движел именно в режим тяга и вентилаторите са работили , чак когато са спрели тока и ГВП му е изключило от мин.напреженовата защита е имало някакъв шанс да чуят нещо , но може би вече е било късно , а и като ти изключи ГВП няма да тръгнеш първо да си подаваш главата навън и да слушаш това-онова а веднага , а ще търсиш причината за това и вниманието ти се измества в друга посока и сигналът за тревога ще ти убегне , чак след това като вкл.отново ГВП и вдигнеш пантографа ще разбереш , че ти е изкл.напрежението и трябва да предприемеш ЗАБЕЛЕЖЕТЕ : СЛУЖЕБНО а не ЕКСТРЕНО СПИРАНЕ НА ВЛАКА , можете сами да си направите сметката колко път изминава един влак при тази ситуация преди да спре.
А относно звуковата сигнализация , някой пробвал ли е дали наистина се чува какъвто и да бил звуков сигнал при работеща вентилация в локомотивите от 42 до 45 серия- колкото и силна да е ви гарантирам ,че почти нищо не се чува , а както знаем международния се е движел именно в режим тяга и вентилаторите са работили , чак когато са спрели тока и ГВП му е изключило от мин.напреженовата защита е имало някакъв шанс да чуят нещо , но може би вече е било късно , а и като ти изключи ГВП няма да тръгнеш първо да си подаваш главата навън и да слушаш това-онова а веднага , а ще търсиш причината за това и вниманието ти се измества в друга посока и сигналът за тревога ще ти убегне , чак след това като вкл.отново ГВП и вдигнеш пантографа ще разбереш , че ти е изкл.напрежението и трябва да предприемеш ЗАБЕЛЕЖЕТЕ : СЛУЖЕБНО а не ЕКСТРЕНО СПИРАНЕ НА ВЛАКА , можете сами да си направите сметката колко път изминава един влак при тази ситуация преди да спре.

Техник
Ако пишеш за обратен входен сигнал ,когато има опасност ,както сега,къса пломба и дава обратен вход,с цел лок. бригада да види ,че има възможност срещу тях да идва возило или влак.n0_aLoNe написа:Не може(не му позволява системата ЕМЦ) да отвори вход, след като има нареден изходен маршрут в една и съща гърловина, при еднопътен участък.


Здравейте, колеги. Изивнявам се, ако се намесвам с некомпетентно мнение но след представените по телевизиите репортажи и писаното по форуми мен възникват въпроси. Ще ползвам като база писаното от колегата.Guest написа:Най-правдоподобната версия до момента:
Дизела е пред изходния светофор, но дежурния в Драгоман е ЗАБРАВИЛ за него, дава редовен изход и изпраща редовно ТСВ 10352, който е на същия коловоз. Гарата е в крива и дизела пред изхода не се вижда. Същият вижда изхода и заминава към Драгоил (нарушение - заминава без заповед "готово").
ЕМЦ на Драгоман има особеност, че изходния светофор се затваря не при преминаването му от возило, а чак когато возилото премине покрай обратния входен светофор. Когато ТСВ стига изходния светофор, дизела вече се е скрил зад кривата, но светофора още свети и ТСВ заминава след дизела. Междугарието е пълно с криви, ТСВ не вижда дизела и не знае за неговото съществуване.
В Драгоил дежурния е дал редовен вход за очаквания ТСВ, гарата е в крива, дежурния чака пристигналото возило да открие задна дистанция, нормализира ПАБ и изпраща МБВ 293 с редовен изход срещу идващия отгоре ТСВ. Нарушение - изпраща влак без да се увери, че пристигналия влак е цял и по-важно, пристига изолиран дизел, а се очаква електровоз с вагон.
......... Ако локомотива е изолиран и пред изхода на него не му трябва "готово" той може да тръгне само по указанията на изходния светофор, още повече като няма пряка видимост към гарата.......
Това пък от къде го измисли?!?!?!? Точно това мнение на Тодор е най-близко до истината!

Администратор
И аз съм на мнение, че посочения от Тодор пример е най-правдоподобен. Тоест грешката е в дежурните, а именно:
Гара Драгоман:
1. Старата смяна не предава на новата за чакащия 06-060 на коловоза на ТСВ-то;
2. Новата смяна не се информира за наличните в гарата возила и заетостта на коловозите;
Гара Драгоил:
1. Дежурния ръководител не се уверява за целостта на пристигналия влак;
2. Вероятно не е посрещнал возилото, поради което не е забележил, че идва не ТСВ-то, а изолирания 06-060.
Гара Драгоман:
1. Старата смяна не предава на новата за чакащия 06-060 на коловоза на ТСВ-то;
2. Новата смяна не се информира за наличните в гарата возила и заетостта на коловозите;
Гара Драгоил:
1. Дежурния ръководител не се уверява за целостта на пристигналия влак;
2. Вероятно не е посрещнал возилото, поради което не е забележил, че идва не ТСВ-то, а изолирания 06-060.