Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Не е повод за майтапи подобен нелеп инцидент!

Според мен, трябва сериозно да се потърси отговорност върху старата и нова смяна дежурни в гарите Драгоман и Драгоил. И как може да не знаят какъв е тоя дизел дето им влиза?! Нали има дневник за телефонограми! Железницата е сложна система с много важни фактори, един да се обърка и може да стане голяма патаклама. Тоя път беше малкия дявол, да чукаме на дърво.

А за медиите - до сега НОВА най-обективно и безпристрастно отразиха събитията.
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Къде е млякото?
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

46 242 написа:
lok45111 написа:Медиите както винаги преувеличават и изкарват мухата слон. Лошото, е, че Цветков ме ядоса с директното обвинение на машинистите без дори да знае подробности. Типично за министър, който не е виждал влак.
Чшшшшш.....Цветков ли ти е виновен за идиотите работещи в тази система !!!
Нямаш право да се изказваш. До онзи ден ги хвалеше тези идиоти...
Акредитиран фотограф
Мнения: 1239
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Аватар
Акредитиран фотограф

Мнение от bobara_e_tuk »

че ще се потърси обяснение спор няма, но какво ще стане с локомотивите и стреса на който са били подложени машинисти и пътниците
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

С локомотивите ако кошовете са силно деформирани се свалят частите и се възстановяват 2 Р-ки, чакащи за ремонт от депо Пд.
За машинистите и пътниците стресът е голям. Обикновено след такъв инцидент е необходимо поне 1 месец да не ходят на работа, докато го преодолеят. :?
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

В случая министъра не беше прав, защото при подобна ситуация, машинистите няма какво да сгрешат, само може да предотвратят. Излизат някои въпросителни обаче, свързани с поведението на ръководителите по движение:

1. Защо старата смяна не е отразила заминаването на 06 060 от Др?
2. Защо и как новата смяна е изпратила ТСВ-то, след като е имало дизел в участъка?
3. Защо своевременно не е била уведомена и локомотивната бригада на МБВ 293?
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Молба - нека , който има възможност да отиде до мястото , където в момента локомотивите са на съхранение - предполагам са ги докарали вече в София , за да ги заснеме и пусне снимки , от които да видим реално пораженията , нанесени в следствие на удара.Пък после да коментираме дали стават за възстановяване или за донори на други локомотиви.
Мнения: 75
Регистриран на: Чет Сеп 27, 2007 12:03 pm
Местоположение: Kazanlak

Мнение от LALich »

А КАК е заминал този прословут 06 60????? С ЧИЕ Разрешение???? Само по Изходния Cигнал ?!
Мнения: 7
Регистриран на: Вто Окт 05, 2010 7:53 am
Местоположение: Gorna Orqhovitsa

Мнение от Guest »

Най-правдоподобната версия до момента:
Дизела е пред изходния светофор, но дежурния в Драгоман е ЗАБРАВИЛ за него, дава редовен изход и изпраща редовно ТСВ 10352, който е на същия коловоз. Гарата е в крива и дизела пред изхода не се вижда. Същият вижда изхода и заминава към Драгоил (нарушение - заминава без заповед "готово").
ЕМЦ на Драгоман има особеност, че изходния светофор се затваря не при преминаването му от возило, а чак когато возилото премине покрай обратния входен светофор. Когато ТСВ стига изходния светофор, дизела вече се е скрил зад кривата, но светофора още свети и ТСВ заминава след дизела. Междугарието е пълно с криви, ТСВ не вижда дизела и не знае за неговото съществуване.
В Драгоил дежурния е дал редовен вход за очаквания ТСВ, гарата е в крива, дежурния чака пристигналото возило да открие задна дистанция, нормализира ПАБ и изпраща МБВ 293 с редовен изход срещу идващия отгоре ТСВ. Нарушение - изпраща влак без да се увери, че пристигналия влак е цял и по-важно, пристига изолиран дизел, а се очаква електровоз с вагон.
Здравейте, колеги. Изивнявам се, ако се намесвам с некомпетентно мнение но след представените по телевизиите репортажи и писаното по форуми мен възникват въпроси. Ще ползвам като база писаното от колегата.
Доколкото разбрах гарите работят с ЕМЦ. Интересно как ръководител движение ще допусне два влака на един коловоз, при това главен. Това не е разрешено. В практиката се прави понякога но при извънредни случаи и това винаги наостря вниманието на ръководител движение, защото знае, че не е редно. В такъв случай трябва да е голям непукист, че чак да го забрави тоя локомотив и да прати ТСВ-то след него. Ако локомотива е изолиран и пред изхода на него не му трябва "готово" той може да тръгне само по указанията на изходния светофор, още повече като няма пряка видимост към гарата. Аз лично от моя гледна точка не бих го държал до изходния, бих го спрял пред гарата или поне пред повторителя. После ако е имало локомотив, дизел, на коловоза, ръководител движение как е приел ТСВ-то в гарата след като му е "червен коловоза" тоест има колковозна заетост? Не би трябвало да може да отвори вход за този колковоз. После след като са ЕМЦ и двете гари Драгоман преди да прати нещо към съседната гара трябва да поиска съгласие от отсрещния ръководител движение на Драгоил. Разменили са си телефонограми, номера, драгоилския му натиснал съгласие и тогава драгоманския е можел да нареди изход. След като е изялъл дизела ЕМЦ-то почва да пищи за да се "оправи" маршрута, тоест ръчките да се върнат в нормалното положение. Освен това ръководителя разменя телефонограми със съседния: "На....часа и ...мин замина влак номер...." и се записва в дневника. Отсрещния дава контролен номер показващ, че е приел и записал телефонограмата. През това време явно ТСВ-то е било пред гарата и пред повторителя. Все пак е ТСВ - Трудово Служебен Влак и вози работниците за съседните гари. Обикновено работниците се качват от колковозите, не ходят по камъните, затова шпредполагам, че е бил пред гарата. От друга страна ако беше далече от гарата щеше да е след повторителя и преди изходния. Местоположението е такова, че ако е след повторителя то ще е най-малко на средата на кривата и ще има някаква видимост към изходния. И ако е имал видимост към изходния ще е забелязал, че пред него чака дизел и ще забележи, че дизела излиза. Тогава не виждам какъв машинист би тръгнал дори и ръководителя му дава "готово" след като преди малко дизела е излязъл и не е минало достатъчно време да стигне до съседната гара. А самия ръководител как успя да даде "готово"? Нали трябва пак да поиска съгласие от съседната гара и да му го дадат? Съседната гара няма как да даде съгласие след като чака дизела и се предполага, че е наредила маршрут и е отворила входен за приемане на дизела. Тя и автоматизацията е такава, че не можеш да натиснеш бутона "съгласие" ако имаш нареден маршрут и отворен входен. Същата постановка важи и за пуснатия отсреща международен. Освен това по принцип ЕМЦ-то затваря изходния светофор когато го "настъпи", и обикновено този участък е точно до самия изходен. Ако изходния се затваря при настъпване на входния за гарата то това е някакво изключение и ми е интересно поради каква причина е направена така инсталацията.
Да допуснем, че по някакъв начин са успели да пуснат по някакъв начин два влака един срещу друг, което при инсталацията и метода на работа си е направо магия. Защо не са се свързали по радиостанциите с локомотивните машинисти след като са разбрали грешката си? по принцип локомотив не трябва да напуска депото без изправна радиостанция. Хубаво, свързали са се с единия машинист по GSM-a и той спрял. Като е спрял защо не е предприел действия при ситуация за очакван насрещен влак. Машиниста остава в локомотива и започва непрекъснато да одава сигнала "обща тревога" - ако не съм забравил едно дълго и три къси изсвирвания. При този сигнал всеки подвижен състав, който го чуе е длъжен да спре екстремно. Разстоянието между двете гари е около 6 км. Силната локомотивна свирка се чува на доста голямо разстояние. Освен това машиниста можеше да запали прожектора за да може да бъде забелязан отдалече. През това време помощник машниста трябва да тръгне срещу очаквания влак и да се опита да го спре. Тичащ по релсите човек по груби мои сметки се движи с най-малко 10км в час. За три минути той щеше да измине най-малко 500м. Ако другия машинист го види от поне още да речем 200м стават 700м. спирачния път общо казано е 1000м. Тези 1000м аз бих ги приел за влак около 800-1000тона не за един пътнически влак. Така, че за това разстояние той би могъл да спре или поне да намали до безопасната за удар скорост от 20-25км/ч. Как успяха да се ударят с 60-65км/ч? Движещия се влак имал ли е изобщо някакъв спирачен път? Лично аз се съмнявам да са се ударили с такава скорост. И двете машини са върху релсите на едната даже бутилката и се виждаше, че е здрава.
Друг аспект. След като е бил уведомен машиниста на ТСВ-то и е спрял ако не е предприел горните действия за избягване на сблъсък защо не е предприел нещо друго, защо не е почнал да се връща назад? Ако вече са били успрели да спрат контактната мрежа това би обяснило нещата, но ако още са имали ток...?
И от цялата работа къде изчезна въпросния дизел от участъка? Той стигна ли безопасно до някоя гара???
ей такива въпроси ме вълнуват мене :)
Поздрави на всички!
Мнения: 27
Регистриран на: Нед Авг 29, 2010 9:35 pm
Местоположение: София

Мнение от niksata_bdz »

Сигурно заради умния ръководител-движение, който или го е забравил, или не е знаел, че е там. Егати тъпата работа. И как ТСВ няма да знае за съществуването на дизела, като е заминал точно преди него? И въобще защо е заминал толкова рано, като няма никаква дистанция между тях, сфетофора ли го е подвел омг.. не може ли да помисли, че пред него има друго возило, което не се е върнало в гарата (евентуално за маневра) :evil: и нали като е минал изходния на Драгоман, на ръководител-движението в Драгоил вече ще му показва, че е заето междугарието от возило?
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Този 06 060 се е появил от нищото! Никой не е знаел за него и очевидно няма как да има телефонограми за движението му. 1000 пъти се повтори това, както и че дежурните в Др и Дрг са разбрали какво става минута преди удара и не е имало време за каквото и да е. На практика много по-правилно е било дежурния да се обади на машинистите, отколокото да спира напрежението. Ако се е бил засилил да спира тока, и двата влака щяха да са в движение и да се ударят със 120 км/ч, а не с 50.
lok45111 написа:...при подобна ситуация, машинистите няма какво да сгрешат...
При подобна ситуация всеки има какво да сгреши и почти винаги всеки е сгрешил. Един като сгреши нищо не се случва. Факт е, че при изправна ПАБ получилата се ситуация е невъзможна без грешка на локомотивната бригада на поне едно от трите возила.
Мнения: 7
Регистриран на: Вто Окт 05, 2010 7:53 am
Местоположение: Gorna Orqhovitsa

Мнение от Guest »

Как така локомотив се появява от нищото и никой не знае за него? :) Нали гарата има коловозна заетост и ръководител движение вижда на таблото къде е локомотива.
Ако ръководителя тръгне да спира напрежението ръчно с помощта на секционните разединители ще стане по-бързо отколкото да се обажда на машиниста. Може би за спиране на тока са търсили електродиспечер?!? При спиране на тока пантографа на локомотива автоматично пада, което направо "спъва" машината. Ако няма претоварване на локомотива, което да е причина за изключване е нормално да се предприемат действия за екстренно спиране.
Мнения: 27
Регистриран на: Нед Авг 29, 2010 9:35 pm
Местоположение: София

Мнение от niksata_bdz »

Guest, дизелът се е разминал с 293 на Драоил. До колкото знам, след като е спрял, всички хора са се изнизали от влака, влючително и машиниста. Сигурно е бил голямо шубе, но и аз щях да се поспеча малко. И затова не е давал обща тревога. До колкото чух и някакъв чиновник бил замесен в тая работа, бил приятел на машиниста на ТСВ и затова му са се обадили, но странно как не са могли да се свържат и с идващия насреща 293. Толкова варианти има за предотвратяване, но на момента само Бог е знаел какво си е мислил машиниста на ТСВ-то. За сега никой нищо не казва пълно мълчание, затова и хората вярват на глупостите, които се казват по телевизията.
Мнения: 644
Регистриран на: Пет Юли 16, 2010 10:45 am
Местоположение: ПЛОВДИВ

Мнение от Тената »

то за машините оставете ми колегите сега ще ги вътят на шиш ще гледат сякак да ги искарат виновни пак колко са виновни и да са каква е винатаим им ,че са станали машинисти и ,че нямат по 100 очи и не са на две места едновремено или ,че немогат да мисляд за сичко и да оправят грешките на сички...............
Мнения: 7
Регистриран на: Вто Окт 05, 2010 7:53 am
Местоположение: Gorna Orqhovitsa

Мнение от Guest »

Хубаво, де ушплашил се е, нормално е. Ама можеше да прояви малко смелост и да отиде в задната кабина и от там да свири. Там е по-безопасно при удар. А помощника къде се е скатал, защо не е тръгнал срещу очаквания влак?
Пък и влак е возел все пак железничари, как един не се сети да каже "абе дайте да направим нещо, че да не се блъснат"? Нали трябва да са професионалисти.
Заключено

Обратно към “Архив "Новини и статии"”