Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор
PKP EP-09 Epok

Мнение от Mario Evstatiev »

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Технически данни

Служебна маса: 83, 5 тона
Междурелсие: 1435 мм
Дължина с буферите: 16 740 мм
Височина от глава релса със спуснат пантограф: 4300 мм
Колоосна формула: Во`Во`
Колоосно натоварване: 20, 87т/ос
Максимална мощност: 3200 kW
Трайна мощност: 2920 kW
Тягови двигатели тип: LKa740
Мощност на един тягов двигател: 740 kW
Максимална скорост: 160 км/час
Предназначение: Локомотив за бързи и експресни влакове
Брой произведени единици: 001 - 047
64.19
Гост
Гост

Мнение от Гост »

Рисунката кой я е направил :?:
Много е добра :!: 8) :arrow:
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Тони_Казичане написа:Рисунката кой я е направил :?:
Много е добра :!: 8) :arrow:
Темата е за ЕР-09, а рисунката е правена от полски жп любител и художник. Относно локомотива ще споделя личното си мнение, че макар и в един брой на списание ЖП Транспорт от 2001 год. да определят ЕР-09 като модерен, според мен си е просто префасонирана стара полска кочина. Контролера за управление и уредите по пулта не са се променили от ЕР-07, 08 и ЕТ-22 и др. такива. Също така факта, че е с контакторно управление също говори, че не може да се смята за супермодерен. Е наистина специално за него са използвани по - нов модел тягови двигатели, има реостатна спирачка, но има още какво да се желае. Също така ниската му мощност говори, че скорост от 160 км/час би достигнал само с влак около 5-6 вагона, не и повече.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

EP-09 e просто усъвършенстван вариант на EP-08, който от своя страна е същия като най-разпространените ел. локомотиви в Полша за пътническо движение - EU-07, но с изменено предавателно отношение за 140км/ч.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

То е ясно, че е така. Въпросът е като искат да строят модерни локомотиви, умовете от фабриката в Познан що не вземат да открият тиристора като елемент за регулиране на напрежението, но знае ли човек, може в Полша още да не е дошла вестта за тиристорите и техните качества. Относно пултовете - то няма коментар просто, все съм виждал изцепки, ама пък това беше върха. Контролера сигурно е от времето на Балканската война, но го слагат до ден днешен.
64.19
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Е все пак произвеждат EP-09 от 1986г. По това време тиристорите не са толкова разпространени в локомотивостроенето (въпреки, че вече има доста локомотиви с тиристорно управление)
Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София

Мнение от Mashinista »

Локомотивът е много добър според мен.
Публикувай отговор

Обратно към “Чуждите железници | Foreign railway administrations”

Информация