Мнения: 51
Регистриран на: Вто Юли 29, 2008 8:38 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от зироко »

А бе, нормалния, тези команди - "свободно" къде си ги изучил, явно не в железницата! Разбира се, че е редно да се информират хората за катастрофата, но не трябва да се преекспонират по този начин. Иначе ще загубваме все повече клиенти в опосканата ни железница, но журналистите търсят сензации то е ясно, а ти какво търсиш?!
До колкото разбирам , там инсталацията е ПАБ, не АБ. При тази инсталация се разменят телефонограми- "давам съгласие", "приемам съгласие", как тогава се е заблудил чиновникът, явно имат някаква порочна практика за изпращане и приемане на влаковете.
Някъде чух, че деж р-л, се обадил на единия машинист и му казал да спре и по каква причина, ако бе така, нали помощникът щеше да хукне напред и да охранява влака, обща тревога и т.н. Много мътна история...
Мнения: 47
Регистриран на: Съб Фев 20, 2010 1:40 am
Местоположение: София

Мнение от 760mm »

Не ме разбрахте правилно. Няма нещо на света, за което милея повече от Родината и Железницата ни. Дори за жена не милея толкова. Команди Свободно не съм учил, представих си логически схемата как може да е станала. Не съм железничар. Търся красотата в железницата, сигурността и спомените от Царско време, когато това е било престижна професия, каквато е и сега, но никой вече не се сеща за това и ме е яд на онея, дето работят там не, защото я обичат, а за да пият и да чукат по гарите.

Просто казвам, че именно - журналистите търсят сензация - имат я - раздуват. Ние не търсим, обаче винага на правилното място. Въпросът в случая не е защо раздуват, а защо се е случило на първо място.

А темата за автобусната мафия е отделна, това ми е мисълта.
Мнения: 49
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 12:54 pm
Местоположение: София

Мнение от emm_1968 »

Макар да съм син на железничар не съм навътре с терминологията (ПАБ, ИБ, НБ, ЕМЦ, ТСВ, МБВ). Аз съм трамвайджия (завършил ВТУ) и за това потърсих информация за катастрофата тази сутрин тук.
Тук, където мислех, че ще има обективна информация и компетентни мнения. Но освен оплюване на журналисти - нищо ...
В системата вече трябва да има вътрешна информация: номера на локомотивите, кой е имал разрешение за навлизане в междугарие, кой е бил там без разрешение, кой Ръководител движение е сгрешил ..., а то нищо - журналистите били лоши към БДЖ ...
Дето се вика: вас само при катастрофа, а нас (градския транспорт) ни плюят всеки ден ...

Все пак ще вляза и утре в тази тема и тогава очаквам да видя това, което не намерих днес ...
Мнения: 51
Регистриран на: Вто Юли 29, 2008 8:38 am
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от зироко »

Нали се сещаш, че до като съм си в къщи, гледам тв, когато отида на работа, ще получа инфо, ама и Варна е много далече, на този етап, само интерпритации...
Мнения: 113
Регистриран на: Нед Авг 15, 2010 10:25 pm
Местоположение: Vratza

Мнение от semafor4o »

Хайде стига глупости бе!Тук сме се събрали да коментираме темата за случилото се днес.Последните няколко мнения обаче сериозно се отклоняват от темата според мен.Колегата дето говори за железницата от царско време - ми хубаво,но нека се замисли каква е била гъстотата на жп мрежата тогава и какъв е бил трафика и какви са те днес.Логиката е че с нарастване на гъстотата на жп мрежата и на трафика нараства и рискът от злополуки.Подобен е случая и с войната по пътищата - колите стават все повече,шофьорите също (къде кадърни,къде некадърни) следователно отново нараства рискът от злополуки.Друг е моментът с високите скорости и олигофрении сътворявани от БГ шофьорите.За жалост станалото-станало,но нека го отразят по новините,без да се преекспонира.760мм, моля те изгледай централните новинарски емисии довечера съответно на БТВ,БНТ,Нова ТВ и ПРО.БГ,сравни ги и ще видиш колко се очернят нещата по БТВ.Преди години говорих по тази тема с приятел на баща ми,който работи в PR агенция в чужбина и той ми каза,че също му е направило отвратително впечатление начинът как се представят новините по БТВ.Разказа ми тогава също,че това е т.н. черен PR който оставя по трайна следа у съзнанието на хората.Като поредно доказателство затова той даде студиото от което се излъчват емисиите,цветовете които преобладават в него и куп други неща.Нека всички се замислим затова,тъй като според мое скромно наблюдение това продължава с години.
Имам няколко въпроса към другите колеги:
1.Откъде и закъде е пътувал 06060?
2.Защо 06060 не е изчакал преминаването на ТСВто и на международния?
3.Началник-гарата или ръководител-движение не са ли видели,че 06060 е заминал?
4.БДЖ/НКЖИ няма ли централен диспечерски център в София,в който да установят,че даден влак е тръгнал (евентуално без разрешение) и да забележат,че двата влака се движат един срещу друг и да им сигнализират?
Имам бегли познания,но нека колеги с обширни познания в тези сфери да се изкажат компетентно.Мой състудент,който е бил в МБВ-то днес цял ден броди като призрак и се радва,че е бил в коридора и се е разминал само с няколко синини.За жалост не можа да ми разкаже подробности,но ако науча нещо ще пиша :!:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Най-правдоподобната версия до момента:
Дизела е пред изходния светофор, но дежурния в Драгоман е ЗАБРАВИЛ за него, дава редовен изход и изпраща редовно ТСВ 10352, който е на същия коловоз. Гарата е в крива и дизела пред изхода не се вижда. Същият вижда изхода и заминава към Драгоил (нарушение - заминава без заповед "готово").
ЕМЦ на Драгоман има особеност, че изходния светофор се затваря не при преминаването му от возило, а чак когато возилото премине покрай обратния входен светофор. Когато ТСВ стига изходния светофор, дизела вече се е скрил зад кривата, но светофора още свети и ТСВ заминава след дизела. Междугарието е пълно с криви, ТСВ не вижда дизела и не знае за неговото съществуване.
В Драгоил дежурния е дал редовен вход за очаквания ТСВ, гарата е в крива, дежурния чака пристигналото возило да открие задна дистанция, нормализира ПАБ и изпраща МБВ 293 с редовен изход срещу идващия отгоре ТСВ. Нарушение - изпраща влак без да се увери, че пристигналия влак е цял и по-важно, пристига изолиран дизел, а се очаква електровоз с вагон.
Мнения: 49
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 12:54 pm
Местоположение: София

Мнение от emm_1968 »

Извинявам се, но какво значи ТСВ (моля, не ми се смейте)?
Мнения: 47
Регистриран на: Съб Фев 20, 2010 1:40 am
Местоположение: София

Мнение от 760mm »

То е било достатъчно да спрат КМ, ако се бяха усетили, след като и двата водещи локомотива са били електрички. Нищо...

За черната агитация по телевизията знам, аз всъщност затова тв не гледам и нямам у нас такова устройство. А сега става по-зле - в чужбина съм (временно) и емисиите за съжаление адски бавно зареждат. Ако някой може да каче в ютубе, ще е добре. Да се чудиш защо не си направят сайтовете (новинарските) с нормален международен трафик. Тази сутрин се мъчех надълго и нашироко да пусна емисията от БТВ, но зарежда по една секунда на две минути - без да преувеличавам, а интернета ми е ок...

Телевизията си е манипулация и хората и вярват много - ще ми е интересно да ми пишеш на лична за цветовете в студиото и другите неща, темата силно ме вълнува.

А колкото до гъстотата на движението, през 90-те е била много по-стабилна, а инциденти е нямало, с изключение на един много сериозен, за който всички знаем, но все пак са се справяли хората, а а сега толкова е оредяло, че е жалко да става така. Тук, където съм, в Чикаго, вчера за пръв път отидох да се повозя на крайградската им железница (но не метро, а влак); пътувах до близко градче в две посоки по 30 минути на отиване и на връщане - на отиване се разминахме с един много голям товарен влак, воден от две БНСФ-та; на връщане - пътника закъсня, защото беше зад друг товарен влак с три БНСФ-та с много контейнери, цистерни и други вагони, който се точеше 6-7 минути през пътническата гара.

Защо в България железницата е на умиране, когато например тук хората си бучат с влакчета нон-стоп, е друг въпрос и отговора се крие и в причините за инцидента тази сутрин - нехранимайство...
Мнения: 113
Регистриран на: Нед Авг 15, 2010 10:25 pm
Местоположение: Vratza

Мнение от semafor4o »

Трудово-служебен влак мисля,че беше.

bdz46,тоест са сгрешили и двамата ръководители движение и машиниста на шестака???
Мнения: 47
Регистриран на: Съб Фев 20, 2010 1:40 am
Местоположение: София

Мнение от 760mm »

Крива им е главата...

И какви са тея "особености" по сигнализацията? Всичко трябва да се стандартизира!
Мнения: 49
Регистриран на: Вто Ное 24, 2009 12:54 pm
Местоположение: София

Мнение от emm_1968 »

semafor4o написа:Трудово-служебен влак мисля,че беше.

bdz46,тоест са сгрешили и двамата ръководители движение и машиниста на шестака???
Благодаря!
Акредитиран фотограф
Мнения: 1239
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Аватар
Акредитиран фотограф

Мнение от bobara_e_tuk »

защо се подиграваха с хората пътуващи в международния влак, който са в по-сериозно положение ще ги извозват с линейки, а останалите... за пореден път си доказваме българската простотия, която вече няма край :x
Мнения: 113
Регистриран на: Нед Авг 15, 2010 10:25 pm
Местоположение: Vratza

Мнение от semafor4o »

760mm,обещавам да ти пиша за подробности :) Спомням си даже че някъде си бях водил записки за тези неща,големият въпрос е къде съм ги забутал :lol:.За цветове си спомням,че беше нещо което още в часовете по изобразително изкуство ни разказваха - "топлите" (червен,жълт,оранжев и др.) както и зеленото създават приятни чувства и емоции поради специфичното им въздействието върху рецепторите на човека.На другия полюс са синият,черният,виолетовия и още редица други "студени" цветове.Съжалявам предварително за отклонението от темата. :roll:
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

760mm написа:И какви са тея "особености" по сигнализацията? Всичко трябва да се стандартизира!
Електромеханичната централизация е стандартна система и я има на стотици гари.
Няма как всички гари да са еднакви, защото всяка новоизмислена система се внедрява поетапно. Винаги на едно място ще е така, на друго ще е иначе.
Мнения: 213
Регистриран на: Нед Дек 27, 2009 11:53 pm
Местоположение: Varna

Мнение от dobo »

Не искам да се правя на многознайко, но искам да цитирам едно мое мнение от една моя тема за разни аномалии в БДЖ - то :
Пуснато на: Вто Яну 26, 2010 11:51 pm
Аз кат казвам, че тука нещо не е наред и май май БДЖ - то, ако тая година избута без сериозен инцидент ще си е чудо и 3/4

Та там се изкаха доста мнения в посока, че в зимно време е нормално повишена аварийност и нямало място за тревоги те ми.
Е какво се оказа ? Май, май не било зимата а съм си бил прав - товарен влак дерайлира, два влака се удрят челно.
Е какво да чакаме още, че да се предприемат не драконовски, ами и аз не знам какви мерки за въвеждане на ред и дисциплина ? Какво значи някой си бил чакал електровоз примерно с два вагона, ама бил пристигнал дизел и онзи пуснал МБВ щото дали дизел дали електровоз нали е пристигнало нещо, ама какво е*и му мамата.Давай, че график гоним.Другия образ от дизел без сигнал без нищо ей тъй тръгнал.
Е не знам, ама на мен ми иде до гуша тая тотална безинтересованост и неотговорност в БДЖ - то
П.П.Не ме разбирайте криво, баща ми е бивш лок,машинист с 35 години стаж по шкодите и патиците и мен съща много ме боли като виждам какво става с БДЖ-то.
Заключено

Обратно към “Архив "Новини и статии"”