Случайно в Нет-а попаднах на Чешкото кралство на железниците в Прага. Намира се в търговски център "Андел", в район Смихов. Представлява най-големият в Чехия макет (мащабен модел) на железница. На 120 кв.м. площ се намират 450 метра железен път, 130 модели на локомотиви и вагони, 250 модела железопътна инфраструктура, 25 моста и тунела, 1300 фигури на хора, животни, автомобили.
Железницата е разположена на фона на изпълнени в съответния мащаб най-значими архитектурни паметници на Чехия и природните й красоти.
Освен това, от май до декември тази година там се намира най-големият в централна и източна Европа LEGO City, съставен от 95 различни тематични набора Lego, заемащ площ от 80 кв.м. Естествено, има изложба и продажба на последните достижения на Лего индустрията.
Тъй като ми се отваря път към Прага през август, мисля да го посетя, и евентуално, ако има интерес, да споделя впечатления.
Сайтът на кралството.


Завърнах се, снимките са ТУК. Снимките не са само от "кралството", а и от част от релсовия транспорт в Прага.
Впечатленията ми - добре похарчени 150 чешки крони (6 евро, 12 лева, 5-6-7 бири в заведение, ... ). Снимането е разрешено свободно, но снимките не могат да предадат всички усещания - според мен трябва да се види на живо. На първо място - изключителна точност и прецизност при изработката на всичко. Дори моделите на влакове издаваха характерният звук при преминаване по релсовият път. Имаше движещи се модели на автомобили, които се движеха не по релси, а по автомобилни платна, със съответните системи за управление (кормилни). Имаше светофари и семафори, и се спазваха. От време на време осветлението плавно угасваше (освен бели, имаше сини и червени луминисцентни лампи), и настъпваше "нощ". Тогава се виждаха по-ясно сигналите на семафорите, осветлението вътре в моделите на ЖП вагоните
На едно място имаше "произшествие" - обърнати товарни вагони, спрени автомобили, персонал, който се справя със ситуацията. На друго - ремонт на автомобилното платно и поради това - стеснение, със съответното изчакване при нужда. Всичко това е на фона на характерни чешки забележителности. На едно място модел на автобус правеше обратен завой на обръщало. Имаше и модел в мащаб 1:2 на легендарният джип "Вилис", 1942 година. Снимах и няколко от полиците с предлагани модели (бяха много). Имаше и нещо подобно, но изпълнено с ЛЕГО. Честно казано, не ми хареса - първо, беше много по-грубо, и второ - ЛЕГО се е поизродило в посока "трансформъри". Имаше и модели на локомотивчето Томас (което навършва 65 години). Парните локомотиви на последните снимки издаваха характерните за тези машини звуци (разбира се, не естествено).
Имаше и документи от началото на чешките железници (кратък исторически преглед, така да се каже).
Като цяло, "кралството" не представлява интерес за малчуганите, а по-скоро за татковците. Самият билет също е интересен - запазил съм го за спомен. Имаше обява (също и на сайта на "кралството"), че има свободни работни места по изграждане и подръжка на моделите.
Няколко думи по снимките извън "кралството". Снимах по-модерният двуетажен вариант на крайградската железница - CityElephant; веднъж пътувах с по-стар състав (нещо подобно на нашите серия 32, но по-заоблени - поддържаха си 100 км/ч, както и модерните им събратя), но за съжаление не можах да го снимам. Червеният електровоз беше с година на производство 1985. Имаше и други интересни релсови превозни средства, които също за съжаление не можах да снимам. На една от снимките се вижда модерен трамвай Шкода, но се движат и други - по-стари, но пазени и поддържани (виждат се по другите снимки).
Последни думи по снимката, на която не е нито "кралството", нито релсов транспорт. На площадчето пред кината имаше изложба "Всичко за жената", с модели (увеличени) - ютията изпускаше пара от време на време. На едно място имаше неголям свод, имитиращ разрязана пералня. От вътрешната страна имаше исторически сведения за развитието на техниката на пране от Древен Египет до наши дни на чешки и английски, а докато ги четеш, те лъха приятен аромат на чисто пране.
Това е, което видях и почувствах. Ако някой има въпроси, ще се радвам ако мога да отговоря.
Впечатленията ми - добре похарчени 150 чешки крони (6 евро, 12 лева, 5-6-7 бири в заведение, ... ). Снимането е разрешено свободно, но снимките не могат да предадат всички усещания - според мен трябва да се види на живо. На първо място - изключителна точност и прецизност при изработката на всичко. Дори моделите на влакове издаваха характерният звук при преминаване по релсовият път. Имаше движещи се модели на автомобили, които се движеха не по релси, а по автомобилни платна, със съответните системи за управление (кормилни). Имаше светофари и семафори, и се спазваха. От време на време осветлението плавно угасваше (освен бели, имаше сини и червени луминисцентни лампи), и настъпваше "нощ". Тогава се виждаха по-ясно сигналите на семафорите, осветлението вътре в моделите на ЖП вагоните

Имаше и документи от началото на чешките железници (кратък исторически преглед, така да се каже).
Като цяло, "кралството" не представлява интерес за малчуганите, а по-скоро за татковците. Самият билет също е интересен - запазил съм го за спомен. Имаше обява (също и на сайта на "кралството"), че има свободни работни места по изграждане и подръжка на моделите.
Няколко думи по снимките извън "кралството". Снимах по-модерният двуетажен вариант на крайградската железница - CityElephant; веднъж пътувах с по-стар състав (нещо подобно на нашите серия 32, но по-заоблени - поддържаха си 100 км/ч, както и модерните им събратя), но за съжаление не можах да го снимам. Червеният електровоз беше с година на производство 1985. Имаше и други интересни релсови превозни средства, които също за съжаление не можах да снимам. На една от снимките се вижда модерен трамвай Шкода, но се движат и други - по-стари, но пазени и поддържани (виждат се по другите снимки).
Последни думи по снимката, на която не е нито "кралството", нито релсов транспорт. На площадчето пред кината имаше изложба "Всичко за жената", с модели (увеличени) - ютията изпускаше пара от време на време. На едно място имаше неголям свод, имитиращ разрязана пералня. От вътрешната страна имаше исторически сведения за развитието на техниката на пране от Древен Египет до наши дни на чешки и английски, а докато ги четеш, те лъха приятен аромат на чисто пране.
Това е, което видях и почувствах. Ако някой има въпроси, ще се радвам ако мога да отговоря.
Информация
Модератори