
Администратор
След като прегледах различни брошури, документация и направих посещение в съседна нам Сърбия се замислям дали няма шанс за втори живот на отписаните вече мотриси 33 003/004, 33 009/010 и 33 011/012? В какъв смисъл питам?
Сръбският ЖП Завод "МИН-Ниш" разполага с изключително добра база и има опит в ремонта на сръбските ЕМВ серия 412. Београдската фирма "МИНЕЛ-ЕЛВО" предлага пълната гама ел. апарати(контакти, контактори, контролери и др.), изработени по оригинални чертежи на производителите. Екип от специалисти в ЖТП-Београд отдавна е разработил и внедрил нова електроника за управление, по - сигурна от сегашните блокове. Последната се произвежда по поръчка от заводите "Искра". Освен това в ремонта на салоните се включват различни фирми, които доставят плоскостите, нови прозорци, седалки и друг салонен инвентар. Във форума бях пуснал снимка на ремонтирана по този начин секция от серия 412.
След направени запитвания чрез писма се оказа, че не е никак трудно да се откара на ремонт един ел. влак серия 33. Изискванията на завода са:
-Механичната част да е окомплектована;
-На лице да са тяговите двигатели и другите ел. машини(освен ако не се премахва ФР);
-Да няма провисване на коша;
-Да няма тежки деформации вследствие на удари и др.;
Освен капитален ремонт, завода заедно със своите партньори предлага частична модернизация на ЕМВ, която включва:
-Замяна на електронните блокове за управление;
-Заяна на фазопреобразувателя със статичен тиристорен инвертор;
-Замяна на главния компресорен агрегат;
-Монтаж на климатична инсталация в кабините;
-Климатизация на салона(по желание);
Грубо цената за един влак е около 1, 450 000 лева, в които са включени три от модернизациите, а именно:
-Замяна на електронните блокове за управление;
-Замяна на фазопреобразувателя със статичен тиристорен инвертор;
-Замяна на главния компресорен агрегат;
Освен това при КР в "МИН" се сменят изцяло седалките и салонния инвентар, като разположението им се прави по скица на клиента. Можеби ако някой от висшестоящите се замисли малко, вместо три почти нови влака да ръждясват в Асеново и София, същите могат да се изпратят на ремонт, като по този начин частично ще се модернизира ел. мотрисния парк на БДЖ и ще се преодолее до някаква степен недостига на ЕМВ в София. Също така на пътниците ще бъде предложен достатъчен комфорт за тяхното пътуване. От страна на ремонта, ремонтираните ЕМВ ще имат значително по - лека поддръжка поради премахването на някои тежки и често повреждащи се възли, а климатизацията в кабината за управление ще подобри работната атмосфера на локомотивната бригада.
Сръбският ЖП Завод "МИН-Ниш" разполага с изключително добра база и има опит в ремонта на сръбските ЕМВ серия 412. Београдската фирма "МИНЕЛ-ЕЛВО" предлага пълната гама ел. апарати(контакти, контактори, контролери и др.), изработени по оригинални чертежи на производителите. Екип от специалисти в ЖТП-Београд отдавна е разработил и внедрил нова електроника за управление, по - сигурна от сегашните блокове. Последната се произвежда по поръчка от заводите "Искра". Освен това в ремонта на салоните се включват различни фирми, които доставят плоскостите, нови прозорци, седалки и друг салонен инвентар. Във форума бях пуснал снимка на ремонтирана по този начин секция от серия 412.
След направени запитвания чрез писма се оказа, че не е никак трудно да се откара на ремонт един ел. влак серия 33. Изискванията на завода са:
-Механичната част да е окомплектована;
-На лице да са тяговите двигатели и другите ел. машини(освен ако не се премахва ФР);
-Да няма провисване на коша;
-Да няма тежки деформации вследствие на удари и др.;
Освен капитален ремонт, завода заедно със своите партньори предлага частична модернизация на ЕМВ, която включва:
-Замяна на електронните блокове за управление;
-Заяна на фазопреобразувателя със статичен тиристорен инвертор;
-Замяна на главния компресорен агрегат;
-Монтаж на климатична инсталация в кабините;
-Климатизация на салона(по желание);
Грубо цената за един влак е около 1, 450 000 лева, в които са включени три от модернизациите, а именно:
-Замяна на електронните блокове за управление;
-Замяна на фазопреобразувателя със статичен тиристорен инвертор;
-Замяна на главния компресорен агрегат;
Освен това при КР в "МИН" се сменят изцяло седалките и салонния инвентар, като разположението им се прави по скица на клиента. Можеби ако някой от висшестоящите се замисли малко, вместо три почти нови влака да ръждясват в Асеново и София, същите могат да се изпратят на ремонт, като по този начин частично ще се модернизира ел. мотрисния парк на БДЖ и ще се преодолее до някаква степен недостига на ЕМВ в София. Също така на пътниците ще бъде предложен достатъчен комфорт за тяхното пътуване. От страна на ремонта, ремонтираните ЕМВ ще имат значително по - лека поддръжка поради премахването на някои тежки и често повреждащи се възли, а климатизацията в кабината за управление ще подобри работната атмосфера на локомотивната бригада.
64.19
Надали сега когато предстои внасянето на ЕМВ Дезиро, висшестоящите ще им пука за възтановяването на три мотриси 33та серия. А иначе това което показваш тук е доста хубаво, като си го представи човек. Кажи обаче, БДЖ могат ли сега да си позволят тези 1,450 000 х 3, за поправката и модернизацията на трите влака?
Малко извън темата - мисля, че КСАУДВ работи с диспечерска централизация иманне на фирмата Искра.
По темата - серия 32 мисля, че големите номера с непровиснал кош също са годни за подобна модернизация, но трите спрени ЕМВ 33 са си направо нови и предвид сегашното им дередже подобна модернизация си екрайно наложителна.
По темата - серия 32 мисля, че големите номера с непровиснал кош също са годни за подобна модернизация, но трите спрени ЕМВ 33 са си направо нови и предвид сегашното им дередже подобна модернизация си екрайно наложителна.
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
И движещите се ЕМВ-та 33та серия имат нужда от сериозен ремонт, но това няма да се осъществи, едно че от БДЖ не се интересуват за пращането им там, второ че са на вълна "Siemens".
Лично аз съм фен на идеята повечето ЕМВ от наличния парк да преминат през този заводски ремонт, защото както всички знаем си вършат работата.
Лично аз съм фен на идеята повечето ЕМВ от наличния парк да преминат през този заводски ремонт, защото както всички знаем си вършат работата.
Аз също съм ЗА модернизацията на серия 33, но се съмнявам да го направят.
За 32 серия - на тях може да им се направи поне ГПР или КР. Естествено това не се отнася за софийските (без 141/142)- те са за бракуване.
За 32 серия - на тях може да им се направи поне ГПР или КР. Естествено това не се отнася за софийските (без 141/142)- те са за бракуване.
Един вагон, ама пълен! (4627)
ГПР, СР, ПР и КР им се прави редовно при навъртане на нормативния пробег за съответния ремонт. 32 117 всеки момент трябва да излезе от СР, 32 141 е излязла от КР, а 32 119 и 32 145 са на КР в Русе в момента. Проблема е, че ГПР, СР и ПР в депо София нямат кой-знае какво отражение върху критичното състояние на ЕМВ. В момента в Сф само 32 141 е сравнително добре, но все пак в Русе я бяха изтърбушили тотално и я сглобиха наново.
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm

Мнения: 2515
Регистриран на: Вто Фев 07, 2006 4:48 pm
Само че това няма да стане. Ще наслагат крушки навсякъде, защото иначе няма да я приемат след ремонта и после ще си приберат крушките, че да има за някоя друга секция на която да направят същото упражнение. Ще скалъпят реостатнтата спирачка, но като се счупи отново след седмица, никой няма да и обърне внимание. След като 32 121 излезе от СР със саморазхлабваща автоматична спирачка, какво повече да си говорим...
32 081 пък се води ГПР, но не съм я виждал из София, може да е пратена в странство на ГПР.
32 081 пък се води ГПР, но не съм я виждал из София, може да е пратена в странство на ГПР.
Ето една призрачна 33-03 http://saskoog.web.data.bg/gallery/disp ... um=5&pos=8 някой знае ли дали пак ще върви?
Последно промяна от the_gangsta на Вто Мар 06, 2007 6:51 pm, променено общо 1 път.

А ето и 33-04 същински призрак в оригиналната си боя! http://saskoog.web.data.bg/gallery/disp ... um=5&pos=9
Последно промяна от the_gangsta на Вто Мар 06, 2007 6:52 pm, променено общо 1 път.

Информация
Модератори