Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор
Няколко пъти са се появявали мнения по форума , затова нека за в бъдеще подобни дискусии намират място в тази тема.
За начало малко инфо за теглото на пътническите вагони , като съм посочил и броя на местата:

серия 15 - 39 т. / 60 места.

серия 17 - 36 т. / 80 места.

серия 33 (инвалидна 18 метрова) - 32 т. / 23 места.

серия 40:
- първа класа - 38 т / 54 места.
- втора класа - 39 т. / 80 места.
- смесена - 39 т. / 60 места.

серия 33 / 43 / 45:
- смесена - 41 т. / 71 места , разделени 25 към 46.
- втора класа - варират - 40 , 41 , 42 т.Местата , изписани по шаблоните също са различни , като съм срещал бройки 80 , 83 , 84 и 86.

серия 44:
- септемврийска - 39 т. / 60 места.
- дряновска инвалидна - 38 т. / 65 места.

серия 47:
- купейна първа класа - 39 т / 60 места.
- купейна втора класа - 39 т. / 80 места.
- конска - 36 т. / 80 места.

серия 50:
- първа класа - 39 т. / 60 места
- втора класа - 37 т. / 66 места.

серия 63:
- първа класа - 39 т. / 58 места.
- втора класа - 39 т. / 78 места.
- инвалидна - 38 т. / 65 места.

серия 74:
- първа класа - 35 т. / 54 места.
- втора класа - 35 т. / 72 места.

серия 97 - 42 т. / 60 места.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Извън пътническите седящи вагони , ето информация и за другите видове:

серия 30 (спален) - 45 т. / 30 места.

серия 40 (кушет) - 41 т. / 60 места.

серия 47 (бюфет) - 39 т. / 32 места.

серия 55 (бюфет) - 39 т. / 36 места.

серия 57 (фургон) - 36 т. / 3 места.

серия 60 (вагон - отоплител) - 41 т.

серия 71 (спален) - 52 т. / 33 места. - за рециклираните и 45 т. / 30 места за старите.

серия 76 (спален) - 52 т. / 33 места.

серия 80:
- спален - 44 т. / 30 места.
- инвалидна - 37 т. / 30 места , разделени 18 към 12 за двете класи.
- ресторант (от тези на Оптимите) - 45 т. / 42 места.

серии 91 и 97 (бистро) - 51 т. / 18 места.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Ето и първите изключения , предполагам с грешни шаблони:

- първокласна 63-ка със 78 места;
- смесено exDB със 73 места;
- кушет със 72 места;
- второкласна 50-ка с тегло 39 тона.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Написал си само тарата, а на някои вагони са написали и теглото при заети всички седалки (75 кг/пътник). :wink:
Затова ще те допълня:
команден вагон на ЕМВ 32 - тара 60 тона, 70 места, дължина 25,54 м
токоснемащ вагон на ЕМВ 32 - тара 52 тона, 88 места, дължина 25,54 м
вагон серия 15 63 /ПЛЕВЕН ЕКСПРЕС/ - тара 38 тона, 54 места, дължина 24,5 м
вагон серия 15 63 - тара 39 тона, маса 47 тона, дължина 24,5 м
при серия 25 63 е същото с разликата, че местата са не 58, а 78, както си написал :)
масата на инвалидните 63 също е 47 тона при заети всички седалки
спален серия 60 80 - маса при заети всички 30 места - 46 тона
вагон-ресторант серия 88 80 - тара 45 тона, 42 места, дължина 26,4 м
масата на бюфет серия 85 55 при заети 36 места е 46 тона
при вагоните серия 21 33 масата при заети седалки (също различен брой като тарата както е написано) е 47-48 тона
маса на смесените 43 достига до 47 тона при заети всички места
18 метровите инвалидни достигат до 37 тона маса
26 метровите пък до 42 тона
второкласните 50-ки до 43 тона
т.нар. първокласни 50-ки (бивши смесени серия 30 40) - до 44 тона
въпросните серия 30 40 пък достигат до маса 48 тона
42 тона е максималното тегло на първокласни и второкласни 40-ки
сините бюфети серия 40 (бивши ресторанти), които се движеха на Родопите, Чайката и Дианата са с тара 39 тона
"новите" спални серия 71/76 достигат максимално до 54-55 тона и са с дължина 27,5 м
спалните серия 70 30 достигат до 47 тона
кушетите серия 59 40 пък както се вижда и от снимката до 46 тона
разликата между бистрата серия 91 и 97 е в дължината като по-дълги са серия 91, а максималната маса и на двата вида е 55 тона
вагоните серия 22 97 достигат до 47 тона
атракционните вагони (митеранките) серия 29 37 са с тара 42 тона, максимална маса 48 тона и разполагат със 72 места, дълги са точно 23,35 м, стандартно повечето наши вагони са дълги 24,5 м, германските са 26 до 27 м :arrow:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Весо, купейните 47ци са със 80 места, освен първокласните, и няколко ремонтирани през 2004-2005та година.....
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Да , сега го оправих , вярно е , че са с 10 купета , а аз съм се подвел по тази снимка на русенска 47-ца , на която се вижда шаблон за 60 места.Предполагам това е така прочутия вагон с червена мека тапицерия , който редовно го засичам в състава на 4646 / 4647 и може би е само един.
Мнения: 589
Регистриран на: Вто Ное 17, 2009 3:51 pm
Местоположение: Бургас

Мнение от plastikat »

Сега не знам дали върви само един ,но навремето ,преди около десетина години ,влака от Бургас до Русе вървеше с такива 47-ци с по 6 седалки в купе,прясно тапицирани с приятна червена тапицерия и повечето хора се чудеха как така е със 6 седалки пък е втора класа ,и отделно че тогава влака беше от 5-6 вагона ,а сега е само от 3-4 :(
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Само три 74-ки са останали.Преди време бяха 5 , имаше и първокласен вагон , после ги сведоха до 4 , докато стигнат сегашния брой.Доколкото знам , при събирането на композицията в Каспичан , от Варна също са 3 седящи второкласни , само където 4-тия вагон е първа класа.Бюфетът от серия 55 май е изчезнал мистериозно.
Публикувай отговор

Обратно към “Дискусии | Discussions here”

Информация