
Модератор
Magyar Állami Vasutak (в буквален превод Унгарски държавни железници) е основния железопътен оператор, осъществяващ пътнически и товарни превози на територията на република Унгария. Компанията е създадена като търговско сдружение още по времето на Австро-Унгарската империя. В създаването на МÁV участва цвета на инженерната мисъл на мултиетническата дуалистична монархия, която се стреми да свърже чрез железопътни връзки различните по отдалеченост провинции на империята с "имперска" Виена и бързо развивщата се млада столица Будапеща. В наши дни стратегическото местоположение на Унгария като кръстопът между Централна и Източна Европа позволява на унгарския железопътен оператор да поддържа ежедневни международни влакове до седем съседни страни : (Сърбия, Словения, Хърватия, Словакия, Австрия, Украйна и Румъния). Особено атрактивни като цена и комфорт на предлаганата услуга са совалковите влакове между Будапеща и Виена, които от 2011 г, ще се движат на тактов график, според подписаното споразумение между дирекциите на MÁV и ÖBB. Равнният терен на Унгария, както и липсата на планински профил позволява изключително разгърната железопътна мрежа, която включва 10 главни линии и над 30 второстепенни участъци в редовна експлоатация. Първата жп линия е построена през 1848 г. Това е участъка от Будапеща до дунавския град Вац. По-късно линията е удължена до унгарския граничен град Соб, респективно Словакия. В най-новата история на железопътна Унгария, страната поддържа цели седем международни влакове до различни големи градове в Румъния (Арад, Тимишоара, Клуж на Пока, Бая Маре, Сигишоара, Алба Юлия, Орадея). Градовете, които изреждам по-горе са населени с етнически унгарци и биват предадени на Румъния след края на Първата световна война като наказание за участието на Унгария на страната на Централните сили. Първият международен влак в Унгария е "Тиса Експрес" (по името на най-пълноводната река в Унгария), който свързва Будапеща с руската столица Москва. Влакове в международно съобщение, МÁV експлоатира до Прага, Братислава, Загреб (през активния летен сезон с директни вагони за Сплит), Сараево, Белград, Берлин, Мюнхен, Хамбург, Виена, Любляна, Венеция. Над 70 % от железопътната мрежа са електрифицирани,а удвоените и електрицифицирани участъци са малко над 45%. Най-високи скорости се поддържат по международните коридори Будапеща-Дьор-Хедешхалом-Виена , Будапеща-Цеглед-Бекешчаба-Румънска граница, Будапеща-Цеглед-Солнок-Дебрецен-Мишколц. По основните железопътни артерии към големите провинциални градове като : Печ, Сегед, Дебрецен, Мишколц,Дьор,Сомбатхей и крайбрежието на Балатон се практикува схемата на тактов график с влакове ИНТЕРСИТИ. Освен казионните пътнически и бързи влакове се в движение са пуснати и,т.нар. "INTERPICI" (в буквален превод-между малките градове). Това са влакове еквивалент на нашите междурегионални влакове 2654/2655,9620/9621,но с тази разлика,че спират на далече по-малко места,със задължителна резервация и по-висока класа на обслужване.

Те влаковете между Будапеща и Виена много отдавна са на тактов график - на всеки два часа, а от есента на 2008-а всичко е RailJet. Лично пътувах до Виена и направо газ пикая, че малко след моето ходене смениха съставите. И старите не бяха лоши,но...... Излишно е да казвам, че абсолютно всичко обслужва и вътрешни пътници.InterPici са всъщност висококачествени бързи влакове по второстепенните линии, които на възловите гари правят връзка с InterCity. Обслужват се от модернизирани релсови автобуси с климатик.
За IP (InterPici) попаднах на тези снимки.

Не само, че струват 10 пъти по-евтино от Дезирото, ами са модернизирани направо за без пари. Произведени са около 1984-та в тогавашна Чехословакия, а към края на 90-те са модернизирани, като освен климатика, седалките са по-удобни от нашата първа класа - абсолютно същите са, като на унгарската "рода" на нашите вагони 63-та серия. Оригиналният им двигател е "Шкода Европа", а новият, монтиран при модернизацията - Раба Д2156, каквито в София има колкото искаш.
http://www.lokforum.com/viewtopic.php?t=1172
Тук съм споделил впечатленията си от пътуването по тези места. Сега със сигурност не е по-зле.
http://www.lokforum.com/viewtopic.php?t=1172
Тук съм споделил впечатленията си от пътуването по тези места. Сега със сигурност не е по-зле.

didsideout, мисля че ти отговорих: [url=http://www.90minuti.info/bgrail/forum/viewtopic.php?f=6&t=1355[/url]Тук[/url] и ти дадох линк. Сигнала е повторителен и ако свети лунно бяло и жълто - следващия е затворен, ако свети лунно бяло и зелено - следващия е отворен.
Powered by Mac OS X 10.7.3 /Lion/ & Safari 5.1.2




Вижте какво документално филмче за MAV намерих в youtube - http://www.youtube.com/watch?v=2e7hEP9oVOY&NR=1
Страшно много ми хареса и мисля,че си заслужава да се види - спомен от едни романтични за железниците времена
Ето още едно - http://www.youtube.com/watch?v=zgjyAH0p ... re=related Приятно гледане!
Страшно много ми хареса и мисля,че си заслужава да се види - спомен от едни романтични за железниците времена

Ето още едно - http://www.youtube.com/watch?v=zgjyAH0p ... re=related Приятно гледане!
Мнения: 43
Регистриран на: Чет Фев 25, 2010 8:03 am
Местоположение: BUCURESTI-ROMANIA Букурещ Румъния
O locomotiva modernizata la Electroputere Craiova pentru Ungaria:


Информация
Модератори