До 2005 - 2006 година БДЖ имаше в съставите на нощните влаци за Варна и Бургас си освен фургони и ППС - подвижни пощенски станции. Има ли някой представа къде са тези ППС и реално на кого са собственост?
Някакви идеи за модернизации или преустройване?
Не е лошо да сеу преустроят на бистра или вагон ресторанти.
Не е лошо да сеу преустроят на бистра или вагон ресторанти.
Пощенските вагони дълго време пътуваха в съставите на две нощни двойки - 8626/8627 и 2626/2627.Изглеждаха така , но след една небезизвестна катастрофа в Искърското дефиле , при която няколко вагона бяха дерайлирали , пощенските бяха спрени.Те се водиха серия 43 и все още няколко от тях могат да се видят на сп. Надежда.

Администратор
Пощите ги спряха след като стана инцидента на гара Владо Тричков, при който пощенския вагон се разпадна буквално и причини дерайлиране на БВ 2626. Отделно от това, "Български Пощи" им се видя скъпо да поддържат подобен ресурс и се отказаха, вагоните се гарираха на последния им пристан - депо Надежда, без изгледи за тях да се полагат каквито и да било грижи по стопанисване и опазване от вандали, крадци и прочие други субекти. Показен пример са пощите, наредени до оградата на сп. Надежда, от които скоро само скелета ще остане.


Администратор
Ще проверя дали още днес не мога да съдействам с нещо. Снимки и/или чертеж.pach написа:Не е лошо като спотъри да направите максимален възможен брой снимки на тези вагони, че скоро няма да може , а трябва да имаме поне снимки, че са съществували.
Пък ако намерите и чертежи за тях - супер!!!
Щото моделите които се правят от Тилиг, не са много читави...
Сега всички трактове се поддържат от автомобилен транспорт и като падне една виелица и тем подобни тежки условия и става верижна реакция. Всички закъсняват. Преди като пътувах до София като се прибирах с 4626 сутринта в 05 30 на ОВ Русе пристигаше и камиона от София. За директни връзки са добри.
На това ще ми е необходим превод , че нищо не разбрах !kgeorgiev написа:Сега всички трактове се поддържат от автомобилен транспорт и като падне една виелица и тем подобни тежки условия и става верижна реакция. Всички закъсняват. Преди като пътувах до София като се прибирах с 4626 сутринта в 05 30 на ОВ Русе пристигаше и камиона от София. За директни връзки са добри.

Казано на прост език тракта е маршрута по който пътуват пратките. При един мой разговор с бившия Директор на ТП БП Русе ми е разказвал че и от Русе с нощния влак е пътувал пощенски вагон за София. Но вече пощите са само с автомобили. Там също се гони разписание - като при влаковете има срок за обработка на пратките и при закъснение го отчитат като грешка, но при лоши условия е нещо нормално. Поне един два вагона да има за атракционни пътувания, или поне един да има в Музея на транспорта. Но при хала на държавата едва ли някой го е еня за историята.stankos написа:На това ще ми е необходим превод , че нищо не разбрах !kgeorgiev написа:Сега всички трактове се поддържат от автомобилен транспорт и като падне една виелица и тем подобни тежки условия и става верижна реакция. Всички закъсняват. Преди като пътувах до София като се прибирах с 4626 сутринта в 05 30 на ОВ Русе пристигаше и камиона от София. За директни връзки са добри.
Снимки за сега има. Ще сме благодарни на Марио , ако изнамери чертежи отнякъде , само се притеснявам самите схеми да не са изчезнали , понеже тези вагони не са в движение от доста време.Няма нито резервни части за тях , нито някой ще се навие да ги ремонтира , понеже причината , поради която те съществуваха и се движеха , вече я няма.

Администратор
Чертежи можеби ще се намерят, но днес посетих депо Надежда и бившия терминал на "Български пощи" и се качих в един от стоящите там пощенски вагони серия 00-43. Вагонът беше запазен, като изключим някои липси от него и две-три счупени стъкла. Направих му немащабна скица, която публикувам по-долу с обясненияVESO написа:Снимки за сега има. Ще сме благодарни на Марио , ако изнамери чертежи отнякъде , само се притеснявам самите схеми да не са изчезнали , понеже тези вагони не са в движение от доста време.Няма нито резервни части за тях , нито някой ще се навие да ги ремонтира , понеже причината , поради която те съществуваха и се движеха , вече я няма.
Ето схема:
1-Входно изходно преддверие с две врати тип "хармоника"
2-Проходен коридор
3-WC с умивалници и шкаф за сан. принадлежности
4-Спално помещение с гардероби за бельо и личен багаж
5-Отделение за товарене на пратки с две големи плъзгащи се врати І и ІІ
6-Сортировъчно и канцелария на пощенския персонал с три работни места
7-Товарно отделение с две големи плъзгащи се врати ІІІ и ІV
8-Ел. разпределителен шкаф
9-Клетка за писмовни пратки
По време царско пощи и железници са били свързани неразделно това е било държавна политика. Ако държавата сметне като принципал разхода по транспорт на пратки с камиони и с вагони сигурно ще намери пак пари за ремонт на тези вагони. Тогава един транспортен министър ако е на мястото си и е в час с всичко ще направи така че да се съкратят разходите по превоз на пратки. Може да се помисли пак за двойките 8626/8627 и 2626/2627 както и да се направи обвръзка и за 4646/4647. Но това си е мое мнение и не го налагам на никого.
Здравейте! Може ли да ви помоля да използваме чертежа на вагона и ако можете ще ви бъда много благодарен ако имате възможност да предоставите снимки на вагона сниман от всички страни челно. Искам разрешение,защото има един сайт,който се занимава със 3D моделизъм на нашия ПС и го използваме в симулатора на Auran Trainz 2006-09-010 ако сте чували за това. Много ви благодаря! 

Информация
Модератори