Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София

Мнение от Mashinista »

Какво точно представлява тази Детска железница,защото от описанието нещо не разбрах?
Мнения: 665
Регистриран на: Пет Юли 21, 2006 7:49 pm
Местоположение: По
Обратна връзка:

Мнение от 44-134 »

Представлява малка железница с междурелсие 600 мм и е дълга около 2-3 км. композицията се състои от локомотив(до последно беше 94 02) но се предполага че може да дойде нещо по-ново както и 3 вагона. Има общо 3 гари, но последните години влакчето се движеше само до средната гара и се връщаше(да се надяваме че ще възстановят линията до горе) има тунел и един прелез с бариери и прелезопазач. В общи линии това е ама да видим кво ше излезе на края
Най-великата доблест не е в това никога да не паднеш, а да се изправиш всеки път, когато паднеш.
Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София

Мнение от Mashinista »

Благодаря ти че ми разясни :D
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Живот и здраве, ако оправят детската железница, ще отида да се повозя, а и ще видя 2/3 Пловдив. :)
Един вагон, ама пълен! (4627)
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Около 950м железен път с междурелсие 600мм, релси тип 8.5кг/м, две гари с по два коловоза, спирка и глух коловоз с ревизионен канал. 15-20м тунел, който служи и за депо и има извод за зареждане на акумулаторите на локомотива. Построен е спираловиден мост, по който линията се изкачва към спирка Снежанка. Максимална скорост 8км/ч. Локомотивът и вагоните са оборудвани с директна пневматична спирачка, която се управлява от локомотива. В момента железния път е много добре запазен. Извадена е едната стрелка и изтеглителния коловоз на крайната гара Пионер, защото попадат в реституиран имот, но извадените релси са струпани в страни и нищо не липсва.

В последно време една асоциация, състояща се в момента само от един човек (няма да споменавам имена, защото това е болна тема) насочва вниманието към себе си на гърба на железницата. От време на време се прави нещо дребно и безсмислено за да се оправдае вниманието и евентуално да се прибере някой лев (което също май не се получава). Първо машинката беше извадена от тунела и закарана в депо Пловдив, където вече втора (или даже трета) година гние на открито без никой да се интересува от нея, а сега се пресява баластровата призма на пътя, от което няма особен смисъл само по себе си и има за цел само да се покаже пред хората, че нещо се прави. С това темпо след има-няма 10 години може и да тръгне влак там. Правиха се проекти, те изчезнаха, други бяха забравени, сега ще се правят наново същите проекти и т. н. Обзел ме е страхотен песимизъп за това, но доколкото позвама този, който има претенции, че движи нещата ще повярвам, едва когато влака тръгне и то трайно.
Докато в Пловдив още нищо съществено не е свършено, в Кърджали подобна железница беше възстановена и пусната в редовна експлоатация.

Да видим какъв ще е резултата този път. Аз поддържам мъничка надежда, че няма всичко да отмине с пресяването на няколко метра път, както стана с транспортирането на локомотива в депо Пловдив, което не му се отрази много добре.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Машиниста написа:Какво точно представлява тази Детска железница,защото от описанието нещо не разбрах?
Ето ти официалният сайт на Детската железница:
http://web.railfriends.org/DetskaJeleznica/index.html
Мнения: 261
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 7:02 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Nikola VS »

локомотивът се управлява от машинист, нали? а като стигне края на линията какво, прави маневра застава отзад на вогинте или какво?

доколкото видях от сайта има два вида локове. единият ми се видя доста позастарял.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Не знам от какво се управлява локомотива (вероятно човек, но дали машинист или друг?), но е само един. Първоначално е бил дизелов, после е сменен с електрически. Сегашния е този с муцуната, другия не е актуален.
В двата края на линията има две гари с по един разменен коловоз, по който машината може да се завърти от другата страна на влака.
Евентуално утре вечерта ще пусна някоя друга актуална снимка от линията.
Мнения: 261
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 7:02 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Nikola VS »

Демек линията е еликтрифицирана???

А локът си има два пулта за управление тогава, няма как иначе.
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Линията не електрифицирана. Ако не се лъжа локомотивът е на батерии. :wink:
Един вагон, ама пълен! (4627)
Мнения: 214
Регистриран на: Съб Дек 30, 2006 11:34 am
Местоположение: София

Мнение от Mashinista »

rexkos написа:Линията не електрифицирана. Ако не се лъжа локомотивът е на батерии. :wink:
На батерии ли?! Достатъчно мощни ли са за да обезпечат движението на влакчето?
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

Не мога да ти кажа точно. Надявам се, че някой друг от форума знае. :wink:
Един вагон, ама пълен! (4627)
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

На крайна гара локомотива не прави маневра.На връщане към гара "ПИОНЕР" локомотива "бута" композицията,демек той е накрая на композицията и се движи с вагона напред.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Съмнявам се. :wink: Точно на гара Панорама има стрелки,за да може локомотивчето да се завърти и да закачи композицията отзад.
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация